יום ראשון, 27 בדצמבר 2015

הנבואה האפלה של באבא וואנגה לשנת 2016




בתמונה באבא וואנגה. בולגריה עיוורת שנפטרה בגיל 85 לפני כ- 20 שנה ב-1996. באבא נודעה על פי הכתבה ב- mirror הלונדוני בשל נבואותיה הרבות שהתגשמו לאחר מותה. ביניהן:

בשנות ה-50 של המאה הקודמת חזתה לכאורה את התחממות כדור הארץ והמסת הקרחונים, אותם חזתה לכאורה כבר כשאמרה: "אזורים קרים יהפכו חמים... והרי געש יתעוררו ויתפרצו". ולטענת מעריציה הוסיפה ש"גל ענק" ינחת על "חוף גדול מלא באנשים ובערים ויגרום להכול להיעלם מתחת למים". האם זהו אסון הצונאמי שהתרחש במזרח אסיה ב- 2004 ?

טוענים שב- 1988 היא חזתה את אסון התאומים כשאמרה ש"שתי ציפורי פלדה יתקפו את האחווה האמריקאית". לפי הכתבה במירור חזתה גם בדיוק שהנשיא ה-44 של ארה"ב יהיה אפרו-אמריקאי. ברק אובמה הוא אכן הנשיא ה-44, אבל שימו לב - בנבואתה זו הוסיפה נבואה מצמררת נוספת - שהוא גם יהיה "הנשיא האמריקאי האחרון"!

לפני מותה ב-1996 היא חזתה גם אסון נוסף שהולך ומתממש נגד עינינו ושיאו לדבריה קרוב מתמיד: "גורמים מוסלמיים קיצוניים יפלשו לאירופה בשנת 2016 לאחר אביב ערבי ב-2010 ותסיסה בסוריה. לדבריה הפלישה תוביל למלחמת אסלאם גדולה שבסופה תוקם חליפות אסלאמית שבירתה רומא". לדבריה אירופה תחדל להתקיים כפי שאנו מכירים אותה כיום, ותהפוך לשממה עד סוף שנת 2016. לפי נבואתה, החרבת אירופה (על ידי דאע"ש?!) היא תחילת התהליך שבסופו ב- 2034 תקום החליפות האסלאמית שמרכזה יהיה ברומא. האם על חורבות הוותיקן?

הנבואה האחרונה הזו המתאימה לעליית דאע"ש מצמררת. אז האם יש סיבה שנתחיל להיכנס ללחץ? תשפטו אתם.

אבל כידוע בלוג זה מתבסס על עובדות לצורך הסקת מסקנות, בוודאי לגבי 'נבואות' שכאלה. לפיכך הבה ננסה להעריך את 'תקפותה' של הנבואה בהסתכלות קצת יותר מדעית.

ראשית גם מאמיניה של באבא ואנגה מודים שרק כ-85% מנבואותיה התגשמו. אבל 15% לא התגשמו. אם כך ואם הסטטיסטיקה הזו בכלל מדויקת, נבואת דאע"ש עשויה שלא להתממש ולהצטרף לרשימת הנבואות שלא התגשמו.

אבל לא באמת ניתן לערוך הערכה סטטיסטית אמתית. כי הנתונים המלאים של נבואותיה, התגשמותן ובמועד שנצפה לא באמת נרשמו על ידי איזשהו גורם רשמי מהימן והמידע מבוסס על שמועות ודברי מאמינים. כידוע אמונה ואמת לא שווים הם. אמונה כשמה אינה מתבססת על הוכחות אמת.

זוכרים את התכנית ששודרה בערוץ 2 על תחקיר שנערך על מספר יידעונים ומתקשרים. מסתבר שכול אלו נקטו בניסוחים מפוקפקים ויותר מכך, הם לא עלו על כך ש'לקוחותיהם' שיקרו להם במתכוון על פי הנחיות המערכת.
כמוכן, בבחינת ניסוי נוספת, כל המשתמשים בשירותיהם של המתקשרים האמינו לדבריהם, כולל לשחקן ששיחק כמתקשר לאחר הדרכה של המערכת. כל המשתתפים האמינו לשחקן והתקשו להאמין שעבדו עליהם בעיניים.

אם כך, האם תקשור אינו קיים בכלל? והמילה תקשור מקורה בשורש ש.ק.ר?
לא אוכל לקבוע קטגורית, כי יש דווקא מספר מקרים כמו היסטוריה מוכחת של מדען שהקדים את דורו בלמעלה ממאה שנה עם שלל תגליותיו והמצאותיו שרק כיום מתחילות להיות מובנות ומיושמות בחלקן .

המצאותיו לא פחות משמעותיות מאלו של איינשטיין וגדולי המדענים האחרים. אבל שמו נשאר לא ידוע למרבית הציבור. לא אספר כאן יותר מכך כי אקדיש לזה פוסט מיוחד. אבל לעניין נושא הפוסט הזה - המדען (שאת שמו לא אזכיר עדיין כעת) נולד בחצות עם ברק של סופה. באותה עת האמינו שזה מסמן רעות. בשביל הקוריוז אספר לכם שגם אני נולדתי בחצות בדיוק עם הבזק ברק בשמים.

אבל יותר מכך קרה למדען הזה. בניסוי מדעי שערך הוא התחשמל במטען חשמלי עצום ובאורח פלא נותר בחיים. הוא טען לאחר מכן שבעת ההתחשמלות חווה תחושת חיי נצח מחוץ לזמן ולמקום. ומאז טען שמתקשרים אתו ישויות שמגלות לו את סודות היקום. האמת היא שכאמור הוא באמת הקדים את דורו בתגליות והמצאות יוצאות מהכלל שלא היו מובנות בחלקן לדורו או שחלקן לא יושמו במתכוון, מטעמים קונספרטיביים שונים. ביניהן המצאות שאחת מהן למשל מיושמת כיום בפיתוח נשק רב עצמה ברפא"ל. וזה עוד לא הכל, לכל הילת המסתורין מתווספת העובדה שפחות משעה לאחר מותו, ה-CIA פשט על דירתו והעלים את כל כתביו ופרסומיו. סקרנים?

רבים מהמדענים לעגו לו על טענתו לישויות שמתקשרות אתו. לכן רבים גם נידו אותו בקהילה המדעית. למרות זאת צבא ארה"ב דווקא כן יצר אתו קשרי עבודה. אבל אומר לכם את דעתי- לאור חלק מתגליותיו והמצאותיו המדהימות (את חלקן יש המתאמצים מאוד להסתיר מידיעת הציבור גם כיום), האיש הוא גאון-על אקסטרה, או שאולי בכל זאת קיבל מידע מישויות חוצניות? חלק מהמידע הזה נראה כמחוץ לזמן, למקום ולידע שהיו קיימים בזמנו ואפילו כיום בכדור הארץ.





מישהו מזהה את תמונתו? במי מדובר?
עוד אכתוב על כך פוסט בנפרד.

על כן, סיפורים מסוימים כמו אלה שמגובים בתיעוד אמת עשויים להצביע שיש גם דברים בגו לעתים. אם כי המספר הרב של אלה שמתיימרים להיות מתקשרים, דווקא מרמז על שרלטנות נפוצה. על שרלטנים 'נביאי שקר' המנצלים חולשות אנוש כדי לגרוף רווחים.

גם במקרה של נבואות באבא וואנגה, אני מטיל ספק רב. זוכרים את נבואת נוסטרדמוס המפורסם? נוסטרדמוס בעל הרשימה המופלאה של נבואות שהתגשמו?הנבואה המפורסמת שקץ העולם יגיע בשנת 2012 שכבר חלפה?  זוכרים את הקשר ללוח השנה האצטקי, שלא היה ולא נברא? לגלות לכם סוד שאולי אינכם יודעים? ובכן קיימת טעות בתרגום החישוב של לוח השנה האצטקי ללוח השנה הגרגוריאני שלנו. טעות במאה שנה. נו, אז אתם יכולים להיות רגועים לפי שעה. 'סוף העולם' לפי 'הנבואה האצטקית'  (שאגב לא רשומה בכתבים האצטקים) אינו 2012 אלא 2112.

בכל מקרה אין עליכם להמתין הרבה כדי להיווכח אם שתי נבואותיה של באבא וונגה יתגשמו במהלך 2016. האם דאע"ש באמת יחריבו את אירופה? האם ברק אובמה יהיה באמת הנשיא האמריקאי האחרון? נשמע קצת יותר מדמיוני. הלא כן?

ואף על פי כן ולמרות הנבואות, מאחל לכולכם שנה אזרחית חדשה טובה. לפחות טובה יותר מקודמתה.

HAPPY NEW YEAR




31 תגובות:

  1. ניקולה טסלה... (קל היום עם זיהוי התמונות של גוגל).
    לאורך כל החלק הראשון של הפוסט רציתי להגיד לך 'נוסטרדמוס כבר לא נביא?' והנה הזכרת אותו בעצמך. מחכה לשמוע על טסלה :)
    שנת 2016 טובה וראויה, קנקן!

    השבמחק
    תשובות
    1. תהיתי מי יהיה החרוץ הראשון שיגגל את התמונה והרי זו המגיבה הראשונה.
      שנה טובה ופוריה גם לך ולבני ביתך.

      מחק
  2. ניקולה טסלה? גאון וממציא שעבד אצל אדיסון ששכח לשלם לו, בעבור שיפור דינמו.. ועוד ועוד. :-))

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן איש רב פעלים ומעללים. אבל קורותיו מרתקים. מתכננן להקדיש לו פוסט בעתיד.

      מחק
  3. אני מתקשה מאוד להאמין בישויות חיצוניות, אם כי אי אפשר לדעת בוודאות. טסלה (תודה למגיבות החרוצות שבזכותן גיליתי שאפשר לגגל תמונה - פרימיטיבית גוגל שכמותי :) אולי היה קצת פסיכוטי בעקבות אותה מכת חשמל, או שאולי היה עוד קודם לכן קצת פסיכוטי - הרבה גאונים סובלים גם מהפרעה ביפולרית למשל במקביל לגאונות ויכולת ניצול מבריקה של המוח. והצטערתי לשמוע שהלוח האצטקי מוטעה ויתכן שהעולם ייחרב ב2112, איזה באסה (ברצינות, למרות שזה נשמע אולי ציני, כי הילדים שלי ודאי עוד יחיו אז (שיזכו לחיים ארוכים)).
    בכל אופן שנה אזרחית טובה גם לך, ברוח נוסטרדמית זו :) איך אתה יודע שכשנולדת היכה ברק?

    השבמחק
    תשובות
    1. באמת אי אפשר לדעת. גם הפיזיקה המודרנית טוענת שיש כפי הנראה יקומים מקבילים ורק ביקום שלנו יש מיליארדי פלנטות עם תנאים דומים לכדור הארץ, תנאים שמאפשרים חיים.
      ולגבי הברק, לדברי אימא שלי הברק היכה פעמים. פעם ברגע הולדתי והרעם ליווה בשניית החיים הראשונה שלי מחוץ לרחם. פעם שנייה הכה הברק כשהוריי עברו איתי את מפתן דלת הבית, לאחר שחזרו מבית החולים.

      מחק
    2. אני לא מקבלת את התשובות שלך לתגובות שלי, מעניין למה (כלומר לא מקבלת עדכון למייל. מקווה שכעת כשנרשמתי כעוקבת לבלוג שלך הן יגיעו.
      וחוץ מזה סיפור לידתך עם הברק נשמע כמו פתיחתו של סרט אימה ;)

      מחק
    3. כדי לעשות אקטיבציה של המנוי, צריך לאשר את ההרשמה בקישור הנשלח בדואר בחוזר. אם לא תקבלי עדכונים למייל, אנא דווחי לי.

      ולגבי לידת הברק - כבר התרגלתי לזה :)

      מחק
  4. אנונימי2:08

    שלום קנקן! קודם כל שמחה לבקר בבלוג המחודש שלך! ושמחה שעיניין התגובות סודר, מנסה להתרגל למערכת.
    פוסט מאוד מעניין, אני לא טיפוס מאמין אבל כן נמשכת למסתורין ולבלתי מוסבר, אני מאמינה שלחלק מהדברים המוזרים עוד ימצא הסבר הגיוני(אני תמיד מנסה), אולי עוד לא החכמנו מספיק.
    כשלנשיאות ארה"ב מתמודדים אישים כמו טראמפ והילארי שנראים לא רציניים בעליל ומתגלים כמועמדים ממשיים בסקרים מוקדמים אני באמת יכולה להאמין בקלות שעם אובמה הגיע הקץ, למעשה זה הופך ביזארי מבחירות לבחירות... :)
    PK

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני שמח להמשיך לארח אותך כאן. וראיתי שהצלחת לשנות בתגובות הבאות מאנונימי לכנוייך. הנה את רואה, את כבר מתרגלת. האמת לאחר התרגלות מגלים שהממשק כאן לפחות יציב מאשר זה של ישראבלוג וכאן כמדומני אין הגבלה של 100 אותיות לתגובה.

      במיוחד בשבילך, צפי לסדרת 'מיסטיקה ומדע' שאעלה כאן בקרוב (ראי הודעה בראש הדף).

      לגבי הבחירות בארה"ב, נחכה ונראה.

      מחק
    2. כן - התחלתי להסתדר ואפילו להרגיש בבית.

      מחכה! מאוד!

      לפחות לא נשאר להמתין הרבה... בכל מקרה המועמדים נראים לי יותר ויותר דמיוניים(מהאפורים למופרעים שבהם)כך שגם אם יהיה נשיא הופך יותר ויותר קשה לקחת אותם ברצינות...

      מחק
    3. יפה. בסך הכל לא כל כך מסובך להסתדר עם הממשק כאן :)

      מחק
  5. את מדען-הברק אגב עוד לא זיהיתי, אשאר בסקרנותי עד הפוסט :)

    השבמחק
    תשובות
    1. קורותיו אכן מסקרנים ומרתקים, אבל יותר מסקרן מדוע למרות המצאותיו אנחנו לא נמצאים במקום אחר בהתפתחות האנושית.

      מחק
  6. (הו! ידעתי שהוא מוכר לי מאיפשהו! טסלה)

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, במתכוון השארתי קישור נסתר לערך ניקולה טסלה בגוגל :)

      מחק
    2. במקרה לפני שבוע בערך ראיתי איור נהדר שלו רודף רכוב על חתול אחרי אדיסון עם רובה ברקים...חח. האיור היה מספיק דומה כדי שאזהה.
      באמת מעניין, מחכה בקוצר רוח:)...

      מחק
    3. וואו, איזה עיתוי. זוכרת את מקור האיור הזה?
      והיום גם הזכירו אותו בתכנית המדע 'חופרים' לילדים בטלוויזיה.

      מחק
    4. הבלוגרית 'נקודה במרחב' פרסמה אותו באחת הפוסטים.
      הנה קישור שהיא נתנה לתמונה-
      http://shop.theoatmeal.com/products/thomas-edisons-
      nightmare-signed-print

      הנה חיפוש על התמונה בגוגל - כולל עוד כמה יציורות מעניינות מאותה קטגוריה :) :)
      https://www.google.co.il/search?sa=G&hl=iw&tbs=simg:CAESzQEaygELEKjU2AQaAggDDAsQsIynCBpiCmAIAxIojBGZF5gXmhfEA5UE_1RbxFpsXiAyfNfkhwyG3J4onqjXNN843qCmiKRowJloZovHkxP8V1xKmDSdj7eXgXqH_1-pgY3KwKAd7HaAt_1QHuNll1yklF6dkvf7Z6LIAMMCxCOrv4IGgoKCAgBEgSBDjxkDAsQne3BCRo4CgkKB2NhcnRvb24KDAoKdmVydGVicmF0ZQoMCgp0ZWNobm9sb2d5CgYKBHRleHQKBwoFZ2FtZXMM&q=oatmeal+tesla&tbm=isch&ved=0ahUKEwja-4-d3oPKAhVJ2hoKHVm4BQEQsw4IMg&biw=1280&bih=594

      מחק
    5. לצערי אני לא מצליח לפתוח את התמונה בקישור הראשון, נפתח רק דף אחר של HOTMEAL.

      תודה על העשרה בתמונות האמנותיות. הייתי שמח לקישור לתמונתו עם החתול כפי שראתה PK.

      מחק
  7. מלחיץ משהו אבל איך האמרה הישראלית הידועה?!
    יהיה בסדר חח

    השבמחק
    תשובות
    1. האמרה הישראלית אינה מכירה כידוע בחוק מרפי והיא תקפה כל עוד הבסדר אינו הופך ללא בסדר.
      ולגבי העתיד -הכל יחסי כמובן.

      מחק
  8. טוב גם נוסטרדמוס אמר שתהיה מלחמת עולם שלישית באירופה ושהאיסלאם ישתלט על העולם (ושתהיה מלחמת עולם שלישית שתסתיים בסביבות 2020)
    זה היה נשמע הזוי כשקראתי את זה, אבל תראה מה קורה בעולם היום
    שום דבר לא וודאי עד שהוא לא באמת קורה
    אם האיסלאם ימשיך בקצב הזה, ודעאש יעשו באירופה מה שהם עושים במדינות הערביות, לא יישאר שום זכר להיסטוריה האירופאית

    מאידך לא נראה שאובמה יהיה הנשיא האחרון של ארה"ב
    אמנם עדיין לא היו בחירות, אבל איזו סיבה יש שזה לא יקרה? כרגע לא נראה לעין

    השבמחק
    תשובות
    1. לא צריך את נוסטרדמוס לנבואה שתהיה מלחמת עולם נוספת מתישהו בסבירות גבוהה. נראה לך שדאע"ש יכולים מבחינה צבאית לחסל את כל העולם המערבי ואת אירופה בפרט השנה?
      אם נוסטרדמוס צפה את סוף העולם ב-2012, אז כיצד לשיטתו מלחמת עולם שתסתיים ב-2020?

      מחק
  9. באף אחד מהספרים של נבואות נוסטרדמוס לא היה כתוב על סוף העולם בשנת 2012
    לא צריך להאמין לכל מה שכתוב בגוגל (הממקור היחיד שמצאתי בו שדיברו על זה ש"נוסטרדמוס אמר שסוף העולם יהיה ב2012) לפי ספרי פירוש הנבואות שלו, הן המשיכו הרבה אחרי 2012
    חוץ מזה שאנשים מפרשים את הנבואות שלו איך שהם רוצים ואיך שנראה להם לנכון
    אל תשכח שהוא לא כתב את הנבואות שלו בצורה ברורה, אלא בכל מיני ציורי לשון כאלה ואחרים שיכולים להתפרש לכאן ולכאן

    השבמחק
    תשובות
    1. גם הכוהנת מדלפוי ביוון ניבאה בשפה לא חד משמעית. כנ"ל רבים מהמתקשרים והידעוניים מנבאים באופן רב משמעי (כמו נוסטרדמוס)

      מחק
  10. מאז שעשיתי מנוי מוגבל של blogger אני מקבלת 2 הודעות על כל תגובה
    אין משהו יותר מעצבן מזה

    השבמחק
    תשובות
    1. יתכן ועשית מנוי כפול בבלוגר. אולי אחד דרך בלוגר ואחד דרך גוגל פלוס? אני בכל אופן אבדוק ברשימת המנויים אם יש כפילות.
      בכל מקרה גם בישרא אני מקבל עדכונים כפולים מחלק מהבלוגים. אבל שם אף אחד לא מתעצבן ומאשים אף אחד בזה. חחחחח

      מחק
    2. עשיתי רק מנוי אחד בבלוגר
      ואת הגוגל+ של החשון הזה סגרתי
      ברור שזו לא אשמתך
      אבל זה מציק לקבל עדכון כפול על אותו הדבר
      אגב, עכשיו קיבלתי ממך רק עדכון אחד על התגובה הזאת

      מחק
    3. לא שמעתי על כפילות כזו ממישהו אחר. מכיוון שהפעם קיבלת רק עדכון אחד יתכן שזה הסתדר.

      מחק
    4. לא שמעתי על כפילות כזו ממישהו אחר. מכיוון שהפעם קיבלת רק עדכון אחד יתכן שזה הסתדר.

      מחק

אפשר להשאיר תגובה כאן