יום שני, 21 במרץ 2016

שיחה עם אלוהים על...


יש אנשים המפחדים להפגש עם אלוהים. הם מפחדים, כי הם מאמינים כי יהיה זה יום מותם. אך מכיוון שיש לי הרבה שאלות פתוחות לאלוהים, אין אני מפחד והזמנתי אצלו פגישה. וכי מדוע עליי לפחד ממנו?  הרי למעט "שמור על יום השבת לקודשו", ממלא אני את כל שאר עשרת הדיברות, ואפילו משתדל לקיים את התרי"ג הקשה ביותר - ואהבת לרעך כמוך.

בלילה אחד ישנתי נהדר, עד שמשהו נגע בי ועורר אותי. בחשכת החדר הבחנתי בשלשיית מילים מהבהבות על הקיר -

  


הרגשתי נוסק מעל מיטתי ורואה את גופי מוטל עליה בשינה ערֵבה. נחתתי בחדר קבלה כששלט לפני: 'קח מספר והמתן לתורך בסבלנות'. לקחתי מספר ונדלק שלט שהפנה לבר.


על השולחן היה מסודר מבחר קוקטלים מסוגים שונים. בחרתי אחד, התישבתי והמתנתי לתורי על כסא קטיפה מול דלת שנראתה כך:



זמזום הפנה תשומת ליבי שהדלת נפתחה. נכנסתי לבקשתו של קול עמוק ואז ראיתי את אלוהים:





"שב", אמר לי הקול "ואין צורך שתִשל נעליך מעל רגליך. אני אלוהים, נעים מאוד".

"שמי קנקן ומה שמך, אם מותר לשאול"? והוא ענה: "אף לא אחד משבעים ושתים השמות האלה שנתתם לי" והרים בזלזול את הרשימה הזו שהיתה מונחת על שולחנו:


"אז מה שמך האמיתי"?, הקשיתי ושאלתי. "סתם שם משעמם - 'אלוהים' שמי. ושלא תעז לקרוא לי אלוקים, כי אמלוק את אשכיך, אתה מבין"?

"אבל תאמר לי בבקשה אלוהים, מדוע אין לך גוף נורמלי, רק אורות מהבהבים כאלה? ציפיתי שיהיה לך גוף כמו שלי, הרי נבראתי בצלמך ובדמותך. והיכן כל המלאכים, השרפים והכרובים שלך, שאמורים לומר לך כל הזמן: קדוש, קדוש, קדוש. קדוש אדוני צבאות"?


"כל אלה המצאות של בני האדם. סתם המצאות", השיב, "מדוע בקשת להפגש איתי? כדאי שתיגש ישר לעניין. זמננו מוגבל ואנשים נוספים בתור".

"ובכן", אמרתי, "אני מדען ולכן בקשתי פגישה. כדי לשאול אותך שאלה נוקבת לגבי הבריאה שלך. עשית עבודה נפלאה, אך נראה שעשית גם כמה פאקים רצינים. הגוף שלנו רחוק מלהיות מושלם. אנחנו נגועים בכל מיני מחלות ומאֵרות. אנחנו עוברים מוטציות מזיקות ואנחנו מתים לבסוף".

והמשכתי לדבר מול האורות שהגבירו מהירות ריצודם. "מצד אחד יצרת בגוף של כל אחד מאיתנו מנגנוני תיקון של המוטציות המשוגעות המתרחשות בדנ"א שלנו.
המנגנונים האלה אמורים לעשות הגהה (ובלשוננו המדעית PROOF READING ) של הטעויות שמחדירות המוטציות לגנים שלנו, אך לא הצלחת ליצור מערכת הגהה מושלמת. למרות מערכת התיקונים שיצרת, היא אינה מצליחה לזהות את כל 'שגיאות הכתיב' שיוצרות המוטציות בדנ"א. לכן אנחנו חולים בסרטן ובשלל מחלות גנטיות ארורות, שונות ומשונות. מדוע אתה - האלוהים הכל יכול - יצרת מערכת הגהה דפוקה כזו? האם אתה דיסלקט"?

"אני מתפלא עליך ידידי המדען" ענה, "אם לא היו מתפלקות מוטציות, כיצד לדעתך הייתה מתרחשת האבולוציה"?

"מה"? פרצתי בצחוק גדול, "אתה מאמין בתורת האבולוציה"?

"בוודאי" השיב, "אני יצרתי את האבולוציה. כשנברא העולם קבעתי מערכת חוקים - חוקי הטבע. מלאכת הבריאה עדיין לא הסתיימה והיא גם לא תסתיים. יצרתי עולם מתחדש. ללא התחדשות, העולם הזה היה כל כך אפרורי והיה משעמם לי נורא. אבל, מכיוון שאין בכוונתי להתערב יותר בהתפתחות העולם הזה, חוקי האבולוציה שקבעתי - עושים את העבודה".

"האם תוכל לפרט בבקשה"? ביקשתי.

"בתהליכי שכפול הדנ"א  כשתאי הגוף שלכם מתחלקים ומתרבים - המוטציות מתרחשות באופן ספונטני והן אקראיות. הן חלק מחוקי הטבע שלי" ענה אלוהים והמשיך. "חלק ניכר מהמוטציות מתוקנות ומיעוטן מתחמק ממנגנוני התיקון. המוטציות האלה יכולות לגרום כידוע לסרטן ומחלות אחרות, אך גם למוטציות שישפרו אתכם. אותן מוטציות, שיכולות להעלות את כושר ההישרדות וההתאמה שלכם למציאות המשתנה בעולם מעת לעת. הן אלה שיוצרות מיני חיות ואפילו מיני אדם חדשים, כמו קודמי
כם ואלו שיבואו אחריכם. למעשה המחלות שגורמות חלק מהמוטציות - תפקידן להחליף אתכם במתאימים יותר. האבולוציה מיועדת כדי להמשיך את הקיום ולשפרו"!

והמשיך לקצב משתנה של אורות וצבעים, " גם הנגיפים (כלומר, הוירוסים) משמשים כסוכני האבולוציה שלי. באנלוגיה לוירוסים שהחדרתם למחשבים האיראנים - 'סטוקסנט' ו'פלֵיים' - הם מחדירים אינפורמציה גנטית לדנ"א שלכם. הם מעבירים גנים ביניכם מפרט לפרט ואפילו בין החיות לביניכם. האם אתם חושבים שיצרתי אותם סתם, רק כדי שתחלו בשפעת העופות, שפעת החזירים או בשיתוק ילדים"?


בסערת רגשות הפסקתי את נאומו, "אבל בספר בראשית פרק א' כתוב שהאדם נברא לאחר בריאת בעלי החיים. אז כיצד נוצרים לאחר בריאתו של האדם מיני חיות חדשות? שאלתי. "הרי אנחנו בני האדם נזר הבריאה ולמעשה מסיימים ככתוב את הבריאה".

"אתם בני האדם יהירים וחושבים כי מותר האדם מן החיה", ענה אלוהים, "אבל גם זו המצאה שלכם - יצורים מלאי אֶגוֹ ודמיון פרוע שכמוכם. לא אתם ולא החיות פוסקים מלהתפתח. החיות עשויות להתפתח ביום
 מהימים למה שאפילו הדמיון המפותח שלכם לא מסוגל להעלות. אפילו לעלות עליכם"!

הקשיתי ואמרתי, "אתה כמובן יודע שקיימים 'בריאתנים' למכביר, והם מסרבים להכיר בכל תוקף בקיומה של האבולוציה וחוקיה. הם טוענים שמדעיותה של כל תיאוריה נבחנת במידת היכולת לאשש או להפריך אותה, באמצעות ניסויים מדעיים אובייקטיביים, שניתן לחזור עליהם. הם טוענים שלא קיים אף ניסוי כזה שמוכיח את האבולוציה".

"בורים הם הבריאתנים האלה. הם
 עצמם מקבלים כל אמונה תפלה בלי שום עדות ניסויית. גם אם המדע חוזר אלף פעמים על אותם הניסויים שמוכיחים את טעותם -הם אינם משנים את האגדות הכתובות בכתבי הקודש, שהם כתבו ולא אני" ענה אלוהים, "הם נתלים כביכול, בחוסר היכולת של המדענים לערוך ניסויים בני אלפי ומאות אלפי שנים, כפי שמתרחש למעשה באבולוציה". 

"אתה צודק בהחלט", השבתי בהסכמה, "אין צורך
 לערוך ניסויים בני אלפי שנים. הבריאתנים מתעלמים באופן בלתי נסבל מכל בדיקות התיארוך הארכאולוגיות ומשלל העדויות (טביעות אצבע) ההיסטוריות הטבועות בדנ"א שלהם וטוענים טענות שוא מתוך בוּרוּת - כפי שהייתה גם בחשכת ימי הביניים. אמרתי והוספתי: "איזה רב או כומר, בשר ודם, בור ועם הארץ בענייני מדע, אומר דברים מצוצים מהאצבע וכל מעריציו מאמינים לו. הם מתעלמים גם מניסויים שאפשר לחזור עליהם מיליון פעמים עם אותה תוצאה, בחיידקים ובבעלי חיים שאורך חייהם קצר. חיידקים בצלחות גידול, שנחשפים במכוון לתנאי עקה (סטרס) - עוברים אבולוציה והתאמה לתנאים המשתנים. גם התפתחות העמידויות של החיידקים לאנטיביוטיקות שונות - מתרחשות לפי חוקי האבולוציה." 

"בהחלט", אמר אלוהים, "הבריאתנים חושבים שחוקי הביולוגיה שלהם שונים מחוקי הביולוגיה של החיידקים והמקקים. יצורים נחשלים ומלאי אגו שכמותם והם מפיצים בשמי קישקושי קישקושים פרימיטיביים.
 מה הם חושבים?וכי מפני שהם מתפללים אלי, אשנה את חוקי האבולוציה"? פרץ אלוהים בצחוק גדול.

"הגיע הזמן לסיים", אמר אלוהים. "אבל יש לי עוד הרבה שאלות נוספות לשאול אותך" התמרמרתי במקצת והוא השיב, 
 "היומן שלי מלא לעוד עשרים שנה לפחות. בדרך חזרה תבקש מהמזכירה שלי לקבוע לך פגישה נוספת".

נרעש ונגעש, ביציאה ממשרדו של אלוהים נתקלתי מבלי משים בבטנה של המזכירה:





התנצלתי בפניה, וגופי האסטראלי צנח במהירות והתאחד עם גופי הפיזי, שישן שנת ישרים במיטתו.

***


אינכם מאמינים לסיפור הזה? חחחחחח
אתם מאמינים לסיפורים הזויים לא פחות בספרי הקודש. חחחחחחחח

אם הצחקתי, או חלילה עצבנתי - בהחלט לא התכוונתי . מקסימום ראו סיפור זה כנספח למגילת אסתר. כדי שתצהל הבלוגיה ושמֵחה. אם פגעתי במישהו - מוזמנים להשאיר תגובה מנומקת ותרבותית.
 אני מבטיח לענות לכל אחד ואחת.

מסדרת הסיפור הקצרסיפורים בתחום הדמדומים שבין מדע למדע בדיוני, בין מציאות ודמיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן