יום שבת, 2 באפריל 2016

החיים לאחר קץ העולם?


הסיפור זן המתעטשים בשמש מתכתב עם כתבה שפרסמתי בעבר והנה היא כאן לאחר עריכה.  נדון בשאלה האם יש קשר בין ההישרדות של צמרת השלטון והטייקונים לבין הג'וקים, במידה ומדינת ישראל תותקף בטילים גרעיניים. 

נראה שכלל העולם מוטרד, פחות או יותר, בשאלת הגרעין של איראן וקוריאה. כי בד בבד עם פיתוח היכולת הגרעינית, הם מפתחים גם טילים בליסטיים שיכולים להגיע לכל פינה בכדור הארץ. ממשלות ישראל מודאגות בשל האיומים הבלתי פוסקים של האיראנים להשמיד את מדינת ישראל. מטרת ההשמדה הסופית של מדינת ישראל אפילו נרשמת בעברית על הטילים הבליסטיים שהם שולחים בניסויים שלהם. מדינות רבות נוספות מחזיקות בנשק גרעיני וכנראה רק מאזן האימה מונע מממשלות רציונאליות להפעיל אותו. למעשה כיום, שימוש בנשק השמדה גרעיני הוא מעשה התאבדות. 

אך, נשאלת השאלה האם כל המדינות רציונאליות? שאהידים ושאר מתאבדים למיניהם אינם מפחדים מנשק גרעיני אם יגיע לידיהם. אבל דבר אחד ברור - אם תפרוץ מלחמה גרעינית, היא לא תשאר מוגבלת למדינות הנלחמות.

בפיצוץ גרעיני, נוצרת נשורת גרעינית והיא יחד עם הקרינה שלה מופצות עם הרוח לכל שאר העולם. אם כמות הקרינה בעולם תגיע לרמה מסויימת (ביחידות מדעיות: 800 REM ), היא תהייה קטלנית לאדם ובזאת תבוא כלייה למין האנושי. יחד איתנו יושמדו גם מרבית מיני החיים על פני כדור הארץ - מי שכנראה יישרדו ותמלא בהם הארץ כחול אשר על שפת הים הם הג'וקים (שבעברית תיקנית הם נקראים תיקנים, או מקקים, אך ברשותכם אשתמש כאן בסלנג התיקני שלהם -ג'וקים).

מדוע ג'וקים יישרדו? זה נושא הפוסט הזה. בפוסט נדון גם האם יש קשר בין ההישרדות של צמרת השלטון והטייקונים לבין הג'וקים, במידה ומדינת ישראל תותקף בטילים גרעיניים. 




אנשים רבים נגעלים ואפילו מפחדים מג'וקים, אך מי שקורא בבלוג הזה, כידוע אינו מפחד להתמודד עם פחדים . אצל הקורא פוסט זה - תחושת הגועל תתחלף כנראה בכעס על צמרת השלטון והטייקונים , שלבסוף יסתיים בפרץ צחוק. אבל זכרו, במלחמה התמידית שלנו כנגד הג'וקים - צוחק מי שצוחק האחרון.

לאחר הפלת פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי הסתובבו שמועות שג'וקים היפנים שרדו את הפצצה. במהלך הקמפיין נגד מרוץ החימוש הגרעיני בסוף שנות ה-60,
אחת הכרזות המפורסמות ביותר דאז ציינה: "אם תתרחש מלחמה גרעינית, לא האמריקאים או הרוסים או הסינים ינצחו... אלא הג'וק".

האם זה נכון? מבדיקה שעשיתי בפרסומים שונים, הג'וק האמריקאי עמיד לכמות קרינה פי 15-80 מהאדם והג'וק הגרמני פי 130! אם כן, נכון הדבר שאם כמות הקרינה תכחיד את האדם, הג'וק קרוב לוודאי ישרוד.


הניצול האחרון


יש חרקים שהם אפילו עמידים בהרבה לקרינה מאשר הג'וק. אז מדוע דווקא לג'וק סיכוי לשרוד יותר משאר החרקים? הדבר נובע מכך שהג'וקים שוכנים בסדקים וחללים עמוקים באדמה או במבנים, שיתנו להם הגנה נוספת בפני הקרינה שתשטוף את פני הקרקע. סיבה שניה  - לג'וק יש יכולת התרבות עצומה.

בקומפלקס המוזאונים של הסמית'סוניאן, (Smithsonian) בוושינגטון, בירת ארה"ב יש מוצג מדהים. לפני כ-30 שנה הכניסו שני ג'וקים בלבד (זכר ונקבה) לתוך פיר בטון משורין שעמקו כ-5 מטר, שהוא אטום לחלוטין ובראשו מכסה זכוכית משוריינת, המאפשר תצפית לתוך הפיר. זוג הג'וקים הוכנס לתוך החלל הזה ללא מקור מים ומזון. המבקר שם שיציץ למעמקי הפיר , יראה מרבד של ג'וקים מתרוצצים. אשאיר לדמיונכם כיצד שרדו הג'וקים האלה ללא הכנסת מקור מזון חיצוני. מכאן אתם למדים שהג'וק הוא השרדן האולטימטיבי.

אם כך יש סיכוי סביר שהג'וק ששורד את זה:




ישרוד כנראה גם את זה:



וזה כל עוד ישאר חמצן על פני כדור הארץ או בחללים בתוך האדמה.


***

מה הקשר בין צמרת השלטון של ישראל והג'וקים?

עוד בשנות החמישים במאה הקודמת, הנהגת המדינה חששה משימוש בנשק גרעיני שיפגע בישראל בזמן המלחמה הקרה שהיתה בין ארצות הברית לבין ברית המועצות דאז. באותם ימים התנהל מירוץ חימוש גרעיני בין שתי המעצמות.

ובכן, למי שאינו יודע, מרכז יצחק רבין ניצב על תחנת כוח סודית שהוקמה בשנים 1954-1956. את התחנה הזו כינו אז 'הג'ורה'. זאת לא הייתה תחנת כוח רגילה. למקרה של התקפת אויב שתפגע בתחנת החשמל ברידינג, היו לג'ורה שתי משימות: האחת לספק חשמל למערך החירום של תל אביב, והשניה לשמש מקלט אטומי לממשלות ישראל. המימון להקמת התחנה הזו התקבל במסגרת הסכם השילומים עם גרמניה. שם הקוד שניתן לתחנה הזו היה 'תחנה 326'. כיום התחנה הזו מושבתת ומרכז רבין ניצב כאמור על גרוטאותיה.

לפני שנים מספר, מדינת ישראל החלה לחצוב מקלט אטומי בהרי ירושלים. המקלט מיועד לבכירי המערכת השילטונית בישראל (ראש הממשלה, השרים, הח"כים, הפקידים הבכירים) מקורביהם ומשפחותיהם. על פי העיתון גלובס, עלות הבניה של המקלט האטומי הזה: 3 מיליארד שקל, מכספי משלמי המסים - אנחנו כמובן, שנשאר בעצמנו ללא כל הגנה.

השמועות אומרות שמקלט יום הדין הזה המיועד לצמרת המדינה ואשר הממוקם בהרי ירושלים כבר מוכן לשימוש. זה לא יהיה המקלט האטומי היחידי בארץ: לפחות 30 מ'המי ומי' בישראל כבר דאגו להקים מקלט כזה, צמוד לביתם הפרטי. כמו כן, רבים מאנשי האלפיון העליון בישראל רוכשים לעצמם באחרונה מקלט אטומי , ובהם שרי אריסון וזכי רכיב. לידיעתכם, הקבלן שבונה את המקלטים האטומים הפרטיים עבור העשירים מציין שאין שום ערובה בטוחה ומוכחת, בשהייה במקלט כזה (כאילו שמישהו יוכל לתבוע אותו, אם המקלט לא יעשה את מלאכתו).

כלומר, במקרה של מתקפה גרעינית כזו על ישראל, יישארו כאן רק העשירים והפוליטיקאים. וכן שכחנו - יחד איתם ישארו גם הג'וקים.

אך מה לדעתכם באמת יקרה עם תפרוץ מלחמת עולם ושואה גרעינית? כשהמותקפים יאמרו 'תמות נפשי עם פלישתים'?

ובכן צמרת השלטון מקורביהם ומשפחותיהם, ישארו כלואים במקלט הבטוח (?) מקרינה ובתחילה יערכו נשף הילולים. לחגוג בתקרובת ויין את הישרדותם. לאחר זמן יחלו לסבול מתסמינים החברתיים כמו של משתתפי תוכנית הריאליטי  'האח הגדול' הכלואים יחד תקופה ממושכת. אלא שבמקרה של התקפה גרעינית, לא תהייה שום פרישה או הדחה. אין יוצא ואין בא. תארו לעצמכם את ליברמן ומשפחתו מבלים 24 שעות ביממה עם משפחת ח"כ אחמד טיבי או זחאלקה? יש לשער שהכינו שם מלאי גדול של תרופות פסיכיאטריות שידרשו שם כדי להרגיע.

וכשלבכירי השלטון ולטייקונים יאזל מלאי קופסאות השימורים, מנות הקרב, המזון והמים האגורים במקלטים האלה, זה מה שישאר להם לאכול:



האם השר ליצמן יאכל את הג'וקים האלה?


ואנחנו שנתאייד, או נמות לאחר גסיסה של כמה שבועות - נביט בהנאה על אוכלי הג'וקים, ממרומי העולם הבא: 




***

כמה עובדות על התיקנים (= מקקים = ג'וקים)

*  הג'וק נקרא תיקן, כיוון שהנקבה מטילה ביצים לתוך מעין נרתיק, שמזכיר תיק ואת התיקים מדביקה למשטחים כמו הקירות.

* הג'וק הוא החיה המהירה ביותר מבין ההולכים על שש. הוא נע במהירות של מטר לשנייה! כלומר, עד 5.4 קמ"ש (כ-50 מרחקי-גוף בשנייה, שזה שווה ערך לאדם הרץ במהירות 330 קמ"ש).
לכן, יש לנו סיכוי נמוך מאוד לתפוס אחד. ואלה שאנו נתקלים בהם והנתפסים, הם ג'וקים זקנים או חולים. 

ניסויים שנערכו בתיקנים ( לא מומלץ לאנשים רגישים!):

* ג'וק שעורפים את ראשו ממשיך לחיות כ-9 ימים בלי ראש. למעשה המסכן מחפש כל הזמן מזון ולבסוף גווע ברעב!

* מה קורה כאשר מניחים ג'וק ערוף ראש ליד ג'וק קטוע רגליים (המתקשה לנוע)?
ובכן קטוע הרגליים עולה על ערוף הראש ומתחיל לפקד עליו. הם נעים על פי רצונו של הקטוע בעל הראש, שאוכל כאשר מוצא מזון. ובעל הרכב ? כאמור גווע לבסוף מרעב.

מאמינים? יש מדענים שחוקרים ג'וקים! 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן