יום שלישי, 17 במאי 2016

Bake Off - אידיאולוגית 'בריאות' כעלה תאנה לאידיאולוגיה של חמדנות


בעידן שבו מתחיל ליפול האסימון. בעידן שבו כבר התחילה מגמת צמצום תכולת הסוכר והשומן במוצרי מזון לילדים. בעידן ששבו על פי הצפי הילדים של היום יגדלו לדור שבו אחד משלושה יחלה בסוכרת (אחת מהמחלות הממאירות שפוגעות קשות בכמעט כל מערכת אפשרית בגוף). בעידן שבו מאידך הגסטרונומיה שולטת בתוכניות הריאליטי - מצאו לנכון להביא לישראל את הריאליטי הגרוע מכל -   'BAKE OFF'. גרוע מכול, לא רק משום שלעניות דעתי זו התוכנית המשעממת  ביותר בז'אנר הריאליטי הגסטרונומי. גרוע מכל הוא החינוך הסמוי לצריכה של פצצות סוכר, שומן, צבעי מאכל ושאר 'קסמים' קולינריים שהקשר ביניהם לבריאות מקרי ביותר, בלשון המעטה. 

השיח הציבורי על תוספת הקילוגרמים לגופה המדושן של השופטת קרין גורן ממש אינו לעניין - האם הקילוגרמים שהוסיפה הם על חשבונכם, המבקרים המרושעים? מה שכן, כן לעניין הוא שזה מה שקורה למי שזולל עוגות ודברי מתיקה. אם זה מהתמכרות למתוקים או בשל העיסוק המקצועי בזה. רבים אינם מודעים שההשמנה הזו היא במיקרים רבים קדימון להתפתחות סוכרת ממאירה. שימו לב, אני ורבים מגדירים סוכרת כמחלה ממאירה ממש, החל משלב מסויים של המחלה. שלב שעשוי להתרחש די מוקדם, שבו הופכת המחלה בלתי הפיכה ושקשה מאוד לאזן אותה כראוי. 

אבל, מעבר לאמור לעיל, ראויה לציון הסלידה שלי ממנחת התכנית 'מיס בריאות' פאולה רוזנברג.  שהגרידיות ותאוות הבצע גוברים בעליל על האידיאולוגיה שהיא מרביצה בציבור, בתוכנית הבוקר המוגשת עם בן זוגה ליאון. תוכנית שבה הגברת מצטיינת בהגשה תזזיתית שממותנת מעט על ידי בן זוגה הרגוע יותר. אבל לא באתי כאן לבקר את אופן ההגשה. 

מעבר לגיחוך, מקומם מצג השוא של 'אוטוריטה' לכאורה בענייני תזונה ובריאות, שכמנחת בייק אוף משמשת למעשה כעלה תאנה וכפרזנטורית לתזונה מאוד לא בריאה בלשון המעטה. ניגוד ציני של גברת שטורחת לציין בכל הזדמנות בתוכנית הבוקר שלה - "המטופלים שלי" ובהמשך אתייחס גם ל'מומחיות' זו שלה. מגוחך בעיניי שבבוקר הגברת מביאה 'מתכוני בריאות' ושאר מנטרות לאורח חיים בריא, ובערב מנחה את תוכנית הגסטרונומיה הכי לא בריאה בעיר - BAKE OFF ישראל. 

היא כמובן אינה הראשונה שגרידיות ותאוות בצע גוברים על כל אידיאולוגיה אחרת שלהם או שאותה הם מייצגים. כתבתי בעבר על גברת אחרת, מיכל אנסקי - על השתלבותה בשיווק כימיקלים כתוספי בריאות. גברת שפה ימין שלה מדבר על 'הבריאות' שבנטילת כימיקלים כאלה במקום לצרוך אותם במזון טבעי בריא, ואילו הפה השמאלי שלה ב'מסטר שף' מתמוגג מאכילת השמאלץ (שומן אווזים) שמזכיר לה את בית הוריה. 

למתעניינים בפרטים, או אלה שרוצים ללמוד משהו על 'בריאות' שרלטנית להמונים, אני ממליץ לקרוא את הכתבה 'הדו- פרצופיות של מיכל אנסקי'.  ובה תלמדו על התחום הפרוץ שנקרא 'תזונת בריאות ורפואה אלטרנטיבית'. על הקלות הבלתי נסבלת של 'המומחים' שלימודיהם אינם מוכרים על ידי משרד הבריאות. של העוסקים ללא רישיון ב'ריפוי המונים'.  של אלה המציגים ב'קליניקות'  שלהם מצגי שוא, שכוללים ללא בושה תארים מפוקפקים של 'פרופסורים' ודוקטורים. במקרה הטוב, דוקטורים 'ברפואה אלטרנטיבית' למה? לספרות, גיאוגרפיה או משפטים?

מעניין מאוד בעיני ואני תוהה - האם  צירוף מקרים הוא הסמיכות המדהימה בין הכתבה  על מיכל אנסקי (וכמובן התיעוד שלה בגוגל) לבין הפסקת הקמפיין האגרסיבי של חברת הויטמינים שבו היא שימשה כפרזנטורית שלה?

ונחזור לגברת 'מיס בריאות' פאולה רוזנברג, בעלת תואר ראשון במשפטים ומאסה בהם לטובת עיסוק ב'ריפוי אלטרנטיבי', תזונה טבעית ושאר ירקות ותארים שהיא מייחסת לעצמה.  ההדיוט יתרשם מדף האינטרנט שלה שמדובר ב'מומחית', שבעצם אינה מוכרת ואינה מורשית לעיסוק כזה על ידי משרד הבריאות . למען ההגינות אציין שהיא מציגה את עצמה לא כמומחית אלא כ'מתמחה' ברפואה טבעית. נו, בכל זאת תורמת לה במשהו השכלתה המשפטית על אמת בפרסום...

אגב היא עצמה ממעיטה בתאריהם של המרואיינים בתכנית הבוקר שלה. כשבעלה מתקן ואומר שהמרואיין הוא פרופסור, היא מגחכת ואומרת: " כל פרופסור היה פעם דוקטור". וכי מה ההבדל בין דוקטור לפרופסור? לעומת זאת בסיקורים עליה בתקשורת, הפכו אותה ממתמחה לרפואה טבעית למומחית לרפואה טבעית.

גם אם הגברת למדה מספר שעות כלשהו באחד מבתי הספר ('מכללות') לרפואה אלטרנטיבית, שצצים כפטריות לאחר גשם וללא שום פיקוח אקדמי או של משרד הבריאות - זה עדיין אינו הופך אותה ובוודאי לא מסמיך אותה "לטפל" באנשים. כמה ציני שהיא אינה פוסקת לקדם את 'העסק' שלה בתוכנית הבוקר, וללא להניד עפעף מכנה את אלה ששופכים אצלה את כספם "המטופלים שלי".

כאמור 'ההסמכה' שלה ושל רבים אחרים כמוה אינה מוכרת על ידי משרד הבריאות והגיע הזמן למחוקק לעשות סדר בעניין! הגיע הזמן גם שהמחוקק יאסור על מוסד לקרוא לעצמו מכללה, ללא הכרה אקדמאית רשמית של המדינה.
זכותו של הציבור לדעת טיב הולכת השולל בתארים וטיב ההסמכות המדומות של שרלטנים במסחטת הכספים הזו. לידיעה, אפשר גם למות משימוש ללא צורך במולטי-וויטמינים ותוספי מזון! בוודאי אפשר למות מחוסר קבלת טיפול רפואי נכון למחלות. על אלו אכתוב בהזדמנות אחרת.

ועד שיסדירו את 'המערב הפרוע' של הרפואה המשלימה בחקיקה, לפחות כדאי שהציבור ידע. שלא יעבדו עליכם ויהפכו אתכם לשוא לנסחטים במסחטת הכספים המשתוללת זו . שמעתם על אפקט  פלסיבו ורופאי אליל ? גם הם 'עוזרים'!

זה אמנם לא אומר שבין כל השרלטנים אי אפשר למצוא גם מספר רופאים קונבנציונלים שלמדו רפואה אמיתית ונעזרים גם ברפואה האלטרנטיבית לא כאלטרנטיבית, אלא כרפואה משלימה. רפואה משלימה ניתנת כיום גם על ידי קופות החולים וגם זה עדיין אינו מצביע שגם כאן אין שיקולים כלכליים. אבל לפחות בפניה לעוסקים ברפואה משלימה שהם רופאים באמת, מופחת הסיכון הקיים ב'טיפול' על ידי בעלי ידע מוגבל ושרלטנים - גם אם הם 'פרופסורים' מזוייפים  או 'דוקטורים' לאגיפטולוגיה (תורת מצרים) או לאשורולוגיה (תורת אשור) שלא הצליחו בקריירה אקדמאית בתחום לימודם.

ולידיעה, גם אם אפילו רוקח בקופת חולים ממליץ לך על ויטמינים ותוספים, כדאי לקחת בחשבון שהוא מקבל תמלוגים מכובדים להשלמת ההכנסה שלו. חומר למחשבה!

 אז גבירותי ורבותי, האם הנחיית BAKE OFF אינה מדגימה סוג שרלטנות של גברת שהאידיאולוגיה האמיתית שלה היא כסף? 





 האם בייק אוף ישראל אינו עושה בעצם שימוש ציני בפאולה רוזנברג כעלה תאנה לתוכנית ריאליטי עם חינוך רע לבריאות?  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן