יום שלישי, 31 במאי 2016

'דיאטות פלא' - אין דבר כזה. נקודה!


כמה צפו אתמול בתוכנית של אברי גלעד בערוץ 2? האם התוכנית המצוינת הזו תתרום לבעלי המשקל להבין פעם אחת ולתמיד את עובדות החיים לגבי דיאטות מפוקפקות ומסוכנות המשווקות בשיווק אגרסיבי? עובדות אלו מסוכמות בקצרה בפוסט הזה:

*  אין קיצורי דרך לירידה במשקל!   דיאטה מהירה - אין דבר כזה ולא יהיה כזה לעולם!!! אני ערב למשפט הזה כאיש אקדמיה בפקולטה לרפואה בתחום הביוכימיה, גנטיקה והבריאות. כל מי שיאמר לכם אחרת - שקרן!

*  'דיאטות פלא' נפלאות לחשבון הבנק של השרלטנים ולא רק שאינן באמת יעילות, במקרים רבים הן מזיקות ואפילו יכולות לשלוח אתכם לגן עדן, לא לפני בילוי בגיהנום.  

*  שרלטנים -
כל 'מטפל טבעי' שלא הוסמך כתזונאי/דיאטן במוסד אקדמי אמיתי (עם תואר אקדמי ותעודות).
כל 'מטפל טבעי' שאין לו עצמו אישור עיסוק של משרד הבריאות (ולפחות 99% הם כאלה).
כל החברות המסחריות שמייצרות/משווקות מוצרים וערכות דיאטה. שימו לב - כל החברות!!!

*  דיאטות 'הפלא המהירות' הן רמאות - משתנים, משלשלים, ושאר חומרים מסכני בריאות ואפילו גורמי מוות. הירידה במשקל של כמה קילוגרמים עלובים בתחילה, הם אשליה בלבד - אובדן נוזלים ואיתם מלחים (מינרלים) החיוניים לגוף. כל מדכאי התיאבון - מסוכנים ביותר והצורך אותם עשוי לשלם על כך בבריאותו להמשך חייו ועד אפילו במוות.

"יהיה בסדר", "לי זה לא יקרה", " מה כבר יקרה אם אנסה"? - יהיו חסרי כל ערך אם את/ה תיפלו בסטטיסטיקת המחלות הכרוניות או חלילה המוות. האם תאוות הרזון מצדיקה להקריב כך את חייכם? אתם שנגד ניסויים בבעלי חיים - מדוע כל כך קלים אתם בניסויים מסוכנים על גופכם שלכם?

*  הצהרות יצרנים ושאר שרלטנים - " יעילות המוצר הוכחה בניסויים קליניים" הם שקר וכזב. הולכת שולל ואפילו עבירה פלילית על חוק האמת בפרסום!

מדוע?

ראשית, אין הם מספקים את נתוני 'הניסויים', מספר הנבדקים, שיטות הבדיקה ודרך הסקת המסקנות.
שנית, אם יעילות המוצר באמת הייתה מוכחת קלינית, רשות התרופות והמזון FDA הייתה מאשרת את זה כתרופה.
שלישית, מהי ההשכלה המדעית שלך כדי לבדוק האמיתות המדעית והרפואית של ההונאות האלה? מדוע היאוש מוביל אנשים להאמין בכל דבר שנראה להם כפתח תקווה? 

*  "מאושר על ידי משרד הבריאות" - אין משמעו שהמוצר יעיל וטוב.

במקרה הטוב, אישור כזה יכול להעיד לכל היותר שהמוצר אינו מזיק (בתנאי השימוש כפי שמתוארים בעלון לצרכן). אבל בשום פנים ואופן אין האישור הזה מעיד שהמוצר יעיל ועושה את המובטח!

במקרה הגרוע (וזה לא נדיר), למוצר עצמו אין באמת אישור שיווק ממשרד הבריאות. לא פעם המשווק מרמה וטוען שקיים אישור כזה על סמך אישור שיווק של מוצר אחר. ויותר מכך - לעיתים סתם בשל שהאישור הקיים היחיד הוא אישור עסק בלבד, לא אישור על המוצר. 

*  מוצרי דיאטה שנאסרים לשימוש על ידי משרד הבריאות בשל סכנה חמורה לציבור, ממשיכים להיות משווקים לא פעם תחת שם אחר - כנאמר משנה שם משנה מזל ומפיל בפח עוד מטומטמים. סליחה על הבוטות - אין לי מילים אחרות לאלו שמרוב יאוש מפתחים שוב ושוב תקוות שוא מכל מוצר דיאטטי חדש.

*  לפיכך, אין קיצור דרך לירידה במשקל ובוודאי אין תחליף לדיאטה מאוזנת מבחינה ביוכימית. להורדת משקל דרושים לא פעם חודשים ואפילו שנים לבעלי משקל עודף רב. ידוע כמובן גם שרבים נשברים ממשטר דיאטה ממושך - תופעה שידועה כ'תופעת האקורדיון'. שום מוצר דיאטטי כזה החל ממשלשלים ומשתנים ועד 'למדכאי תיאבון' אינו יכול למנוע את זה. לכן צריכה של 'מוצרי עזר דיאטתיים' כאלה, לא רק שאינה יעילה, היא אף מסוכנת - כמו במקרים המזעזעים שהוצגו בתוכנית של אברי גלעד.

*  בתוכנית הוסברו גם הסיכונים הקיימים בניתוחי 'קיצור קיבה' - לשניים מכל מאה שעוברים ניתוח כזה נגרמים סיבוכים מסכני חיים.
ידוע גם שהניתוח אינו מבטל את 'הראש השמן' של המנותחים - רובם ככולם חוזרים בשלב מסויים להיות שמנים. מעט מאוד שומרים על משקל נורמלי מעבר ל- 5-8 שנים מאז הניתוח. כידוע, גם מכמות אוכל 'קטנה' אפשר להשמין אם היא של מזון עתיר אנרגיה - שמנת, גלידה, וכדומה. וכשאוכלים, עם הזמן גם נפח הקיבה המוקטנת מתרחב יחד עם הגדלה של כמות המזון הנצרכת, בדרך הבטוחה להשמנה חוזרת.

*  אז מהי הדרך הבטוחה ביותר? דיאטה קלאסית מאוזנת! דיאטה שאוכלים בה הכל אבל במידה. לא דיאטות משעממות ומסוכנות כמו דיאטת כרוב או מיצים ולא דיאטות 'אופנתיות' שמגבילות קבוצות מזון - לא התנזרות מגלוטן ( למי שאינו חולה צליאק), לא פליאו, לא התנזרות מפחמימות, לא דיאטת חלבונים - כל אלה הן דיאטות מגבילות קיצוניות ולא מאוזנות (למרבית המאמצים אותן, בשל חוסר ידע ומשמעת) ולכן הן עשויות לפגוע בבריאות לטווח ארוך.

שיטת התזונה THE ZONE - דיאטה שהיא בעצם שיטת תזונה בריאה לכל החיים, מתוארת ומוסברת בפרוטרוט במדריך שכתבתי ונמצא בבלוג הזה כאן, זו אינה דיאטה קלאסית. זו בעצם  דרך חיים לאכילה נכונה ובריאה לכל החיים. שיטה שמותאמת לנתונים הגופניים הספציפיים של כל אחד. שיטה שבה אם נוהגים לפי הכללים - אין רעב ואין כמיהה לפיתויים, כי מותר הכל!

כדאי לקרוא את שני הפרקים הראשונים במדריך הזה כאן, כדי להתרשם. אני ורבים הורידו ושומרים על משקל יציב למעלה מעשרים שנה. בלי חסכים, בלי צורך להמנע משום סוג מזון, ובתנאי ששומרים על העקרונות הבסיסיים.
כן, צריך להתאמץ מעט ללמוד את השיטה הזו כדי ליישם. אבל לאחר לימוד קצר - קל לאמץ את השיטה כדרך חיים ללא חסכים. אבל האם מאמץ לימוד קל זה אינו שווה לאחר כל מאמצי השוא עד כה?

ובניגוד לכל השרלטנים ומשווקי חלומות שוא - הדרך להרזיה בטוחה, בריאה ולשארית החיים מובאת כאן במדריך ובחינם. השקעתי הרבה זמן בכתיבת מדריך התזונה הבריאה הזו עבור הציבור הרחב - ללא שום כוונות רווח. כתיבה למען טובת בריאות הציבור בלבד.



פתי מיואש מאמין לכל דבר


על דיאטות רמאות ומסוכנות שסוקרו בתוכנית של אברי גלעד, כמו למשל דיאטת HCG , דיאטת חומץ ושאר ירקות - פרסמתי כבר בעבר בכתבה: 'דיאטה חמוצה - חומץ שמוכרים לכם במאות שקלים'. ממליץ לקרוא אותה - למען בריאותכם! 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן