יום חמישי, 27 באוקטובר 2016

כמעט קיבלתי התקף לב


לא, הכותרת אינה גימיק. זה כבר כמעט קרה. כמעט ספדתי על כל הכתיבה שירדה לטמיון. למי שעדיין לא שם לב, בשוליים הימניים של הבלוג ישנם קישורים לאתרים נוספים שבהם אני כותב. אחד מהם הוא האתר הספרותי שבו פרסמתי את שיריי  וסיפוריי הקצרים במשך למעלה משלוש שנים. אתר ששאבתי ממנו מקור השראה וביקורת בונה מהקוראים. מדובר באתר הזה:



אז פתאום במשך כשלושה ימים, בניסיון להיכנס לאתר הזה לשוא, קיבלתי את הודעת 500 ERROR הזו:



\\
השרת של פלטפורמת 'בלה בלה' נפל. נפל לבי. מחשבות חלפו בראשי על עשרות רבות דפי כתיבה יוצרת שירדו לטמיון יחד עם כל התגובות של הקוראים והמבקרים. הדירה שינה מעיניי תחושת אבדן הפרסומים, שמשמשים לי בסיס לעריכות נוספות ופרסום מחודש. אמנם יש גיבוי של טיוטות, אבל מרוב טיוטות וגיבויים אני כבר לא מוצא את הידיים והרגליים. איזו מהן פורסמה?  מתי פורסמה? ומה היו הביקורות?

כבר היו דברים מעולם עם השרת של 'בלה בלה'. אבל בדרך כלל היה מדובר בנפילות קצרות של דקות עד שעות אחדות, ובדרך כלל בשעות הלילה - כנראה לצורך תחזוקה. אבל הפעם האתר קרס למשך כמה ימים. לשמחתי הוא חזר לפעול. אבל זה מעורר בי מחשבות על פלטפורמות כתיבה שאנחנו בוחרים, וגם על פלטפורמות ענן שאנחנו בוחרים לגבות את המחשבים והטלפונים שלנו.

אז גם לגבי פלטפורמות הענן לגיבוי, יש לי הרבה מה לומר. פעמיים נאלצתי להחליף טלפונים ששבקו חיים, אבל גיבויי הענן פסקו להיות זמינים בטלפונים החדשים, או שבכלל פשוט נעלמו מהרשת כלא היו (גם כאלה שקיבלו למעלה מ- 4.5 כוכבים בחנות האפליקציות). אך על כך עוד ארחיב את הדיבור ברשומה נפרדת. 

והנפילה הזו של השרת של בלה בלה הזכירה לי מדוע התחלתי לכתוב כאן בפלטפורמה של בלוגר/בלוג ספוט. התחלתי לכתוב כאן במקביל לכתיבה בישראבלוג, בשל חוסר הביטחון בהמשכיות הפעלה תקינה של ישרא-בלוג. בשל תחושה של גסיסה זוחלת ומוות אפשרי של ישרא-בלוג במועד שאינו ידוע. תחושה של כתיבה בפלטפורמה המתקיימת על זמן שאול. 

בישרא-בלוג הייתי מושקע עד צוואר בכתיבה נמרצת של ארבע שנים. בפרסום של למעלה מ- 600 פוסטים. ובכ- 150 נוספים כטיוטות בשלבי עריכה שונים, שלא פורסמו. ואפילו ניסיתי לתרום להצלת ישראבלוג, עד שנוכחתי שיש שם חורשי רעות שראו זאת כניסיונות השתלטות. לפיכך, כאמור עברתי לכתוב כאן במקביל - עד 'שהצבועים והנחשים' בקהילת ישרא-בלוג גרמו לי לבחילה כה עזה שנסתלקתי משם בטריקת דלת. כתבתי שם עד שהפעילו על הבלוג צנזורה מכוערת ואלימה. מי שזקוק לתזכורת, הרי היא כאן וגם כאן.  

ישרא-בלוג הידוע כ- "הפלטפורמה הליברלית", מתיר פרסום פוסטים כמו "תחרות הזין היפה של ישרא - הזוכה הגדול" ובלוג פרסומי להארכת איבר המין כאן, אבל מצד שני מצנזר בלוגרים שכותבים ביקורת על התנהלות ישרא-בלוג. 
גם ל-קסניה - הבלוגר המצליח בישרא מכל הזמנים - 'חתכו את הגרון'. והיו עוד אחרים ברשימת המצונזרים המפוארת. לא אפרוש אותה כאן. אזכיר רק בלוגר וותיק אחר  בשם יואב, שחזר לכתוב בישראבלוג (במקביל לערך לעזיבתי) וחיש הגיע לראש רשימת הפעילים - סולק במהרה גם הוא משם.

אני לא מצטער לרגע על המעבר לכתוב כאן. חבל רק שלא עשיתי זאת קודם.


בלוגים כאלה (בניגוד לתקנון) לא מצונזרים
רק בלוגים המבקרים את ההנהלה מצנזרים בסובייט-בלוג

לאחרונה, כשנה לאחר מכן, אני שומע רעשי רקע של 'קנאי ישרא' שפתאום כבר אינם בטוחים כל כך, ופתאום כבר חוששים ממוות הפלטפורמה במועד קרוב וללא אזהרה מוקדמת. שכחו שתקפו בעבר אותי ואחרים על הבחירה להתחיל לכתוב במקום אחר במקביל. והנה הם כבר אפילו שוקלים פתאום לעבור בעצמם לכתוב בפלטפורמה אחרת. כמובן, ולעת עתה, "רק כתיבה במקביל, אתם יודעים...", אומרים בהתנצלות מבוישת. והם כבר מחפשים בית חדש. רק אינם יודעים עדיין באיזו פלטפורמה לבחור. 
וורדפרס או בלוגר? 
ויש  מהם שעדיין לא בדקו, אבל כבר יש להם "אינטואיציה" לבחור בפלטפורמה זו על אחרת. אך מה לי לבקר? זוהי דרכו של עולם. עולם המאכלס אנשים שבוחרים מתוך אינטואיציות רגשיות. אבל, שלא אובן שלא כהלכה, אני לא באמת מבקר אנשים כאלה. בוודאי לא על כך שהם לא באמת מכירים את העובדות. אלה שייכים לאוכלוסיות עולם נרחבות הניזונות משמועות, שטיפות מוח, ומאפקט העֶדָר. 
העיקר, חשובה להם 'הקהילה' (או מה שנשאר ממנה). קהילה שהוכיחה עצמה שוב ושוב כקהילה מזויפת ואינטרסנטית, קהילה שהיא גם צעקנית ונשכנית להפליא. קהילה של 'כּתוֹת' הזויות וילדים מגודלים שמכנים את השאר "גריאטריה". קהילה שההנהלה שלהם ירדה למחתרת, לאחר שהפיצה שמועות באמצעי התקשורת - שהנה כבר, ממש, ממש עוד מעט, עומדת חברת סטרטאפ סודית לרכוש את ישרא-בלוג ולהשקיע הון בשיפור הממשק הקורס, לטובת הצלת קהילה מופלאה. שמונה חודשים לפחות חלפו מאז כמדומני...

ממש לא מתכוון לשכנע אף אחד לכתוב בפלטפורמה הזו כאן. שיבחר כל אחד במה שנראה לו. לי מתאימה הפלטפורמה של בלוגר/בלוגספוט, ראשית כי זו פלטפורמה יציבה. ולדעתי זו הפלטפורמה הרצינית הפשוטה והאינטואיטיבית ביותר לבניית אתר בלוג משוכלל ומעוצב להפליא. הפלטפורמה שהיא 100% חינמית על כל הפיצ'רים שלה - ללא כל תשלומים שנתיים עבור תוספות עיצוב, אבטחה וכדומה.
פלטפורמה שיש לה גם קהילה בהתהוותה ודף ראשי כאן. פלטפורמה שיש לה הנהלה מקומית, בראשותה של אמנדה. ושיש עם מי לדבר ולקבל שירות תמיכה טכני חינמי מהיר - התמיכה המעולה של אליפל בהתנדבות! 




לא, אני לא מהמיסיון. האמת עם כמה שזה לא פוליטיקלי קורקט לומר זאת, אשמח אם חלק נכבד מהבלוגרים שם יישארו שם, או שילכו למקום אחר. שלא אצטרך לשוב ולפגוש כאן בצבועים ובנחשים. לכן גם לא אבזבז את זמני בתיאור היתרונות הרבים בכתיבה בפלטפורמה הזו. אבל אשמח לראות כאן בקהילה בלוגרים איכותיים שיצטרפו לכאן מכל מקום שהוא.

ואגב, בעת כתיבת שורות אלו - מספר הצפיות בבלוג כאן חצה את הרבע מיליון. כעשרה חודשים בלבד לאחר המעבר הסופי מישרא לכאן. אז בתחילת הדרך רק עם פחות מ- 17K צפיות.




תודה לכל המבקרים - הקוראים והמגיבים !



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן