יום שלישי, 12 בדצמבר 2017

מדריך למטייל בבלוגוספרה



פוסט חשוב לכולם, אני חושב. 

ראשית ברכות לבלוגרים מישרא שבחרו כאן בבלוגגר/בלוגספוט את ביתם החדש. בחירה נבונה בהחלט לדעתי. אבל ההצטרפות לפלטפורמה היא רק הצעד הראשון. כדי שיכירו את הבלוג שלכם, הודיעו על קיומכם בדף קהילת Blogger בשפת הקודש.

פתחו סטטוס שבו תודיעו על קיום הבלוג החדש והקישור אליו. כדי שכולם יוכלו להגיע ולהכיר את בלוגכם. מומלץ בכל פעם שאתם מפרסמים פוסט, להעתיק את כתובת הפוסט (לא הבלוג!) לסטטוס חדש. אפשר להוסיף הקדמה קצרה ואפשר להסתפק רק בקישור שלמעשה יראה לקוראים כותרת הפוסט, שם הבלוגר ותמונה אחת מהפוסט אם ישנה. בפינה השמאלית העליונה בתמונה יש חיצים שבעזרתם אפשר לנווט בין התמונות בפוסט ולבחור בתמונה שמעוניינים שתוצג בסטטוס. וזה נראה כך:



בסטטוס הזה שיתפרסם בדף הראשי של הקהילה נמצא הקישור לפוסט בבלוגכם.
בתחתית הסטטוס האפשרויות להגיב בקצרה על ידי הקשה בעיגול עם הריבוע (רצוי לא לחפור כאן ולהגיב תגובה מלאה רק בבלוג). יש בלוגרים שלא תמיד מסתכלים בדף הראשי ולכן לא יראו את התגובות כאן. לכן מומלץ להגיב בבלוג עצמו, כמו כן בתחתית הסטטוס, בעל הבלוג ישמח אם תסמנו לייק בעיגול 1+. בצידו מצויין מספר הלייקים. למטה בצד ימין ניתן לשתף בסטטוס.

כדאי מאוד לנצל את קיום הדף הראשי של הקהילה. כך אתם נחשפים לקוראים שאינם מנויים לבלוגכם, כמו בדף הראשי של ישראבלוג אללה ירחמו. ואתם בעצם הממליצים. ואגלה לכם סוד. יד קטנה לפעמים מקדמת את הסטטוס שלכם לראש העמוד (והיא לא שלי לכל התוהים בדבר) - כמו המומלצים בישרא, לפני שהם התכערו ונתקעו.

אז אנא נצלו את הדף, הרי מטרתו לקדם כאן קהילה.

ובעניין אחר,  היום התבאסתי לגלות שאינני יכול לקרוא ולהגיב בסמרטפון לידידי הבלוגרים שעברו לוורדפרס. לצערי בקישור שאני מקבל במייל לבלוגם, נפתח  בסמרטפון שלי המסך הבא:




ולא ניתן להכנס לבלוג. כן, לכל הקישורים במייל המובילים לבלוגים בוורדפרס בלי יוצא מהכלל. וזה נורא חבל, כי אני קורא ומגיב הרבה בסמרטפון. וזה משאיר לי אופציה יחידה של קריאה במחשב בלבד. אוף!
לקישורי הבלוגים בבלוגגר/בלוגספוט אין בעיית אבטחה כזו שמונעת כניסה לבלוגים מהסמרטפון.

לבלוגרים מבלוגגר, ממליץ להוריד לסמרטפון שלכם את האפליקציה של בלוגגר. לאייפון כאן.
ולמכשירי אנדרואיד כאן.

לאחר שהורדתם את האפליקציה לסמרטפון, יש לכם גישה ללוח עריכה, לכתיבת פוסט בבלוג שלכם, לראות את רשימת כל הפוסטים שפורסמו ואת רשימת הטיוטות. מהאחרונה ניתן לבחור את הטיוטה הרצויה ולפרסמה מהסמרטפון. בקריאה יש אפשרות בחירה בין גירסת סמרטפון לבין גירסת אינטרנט שבה תצוגה מלאה של הבלוג כפי שנראה במחשב (כלומר גם את החומרים שבשוליים).
כמובן שבלוח העריכה מתחת לתגיות, ניתן לקבוע מראש זמן פרסום עתידי רצוי לפוסט. נניח כתבתי לפני חודשיים פוסט לחנוכה, אני יכול לקבוע מראש שהוא יתפרסם אוטומטית בחנוכה, ביום ובשעה.

לגבי היבוא של הגיבויים מישראבלוג לוורדפרס או לבלוגגר, אני שומע בימים אלה את ההתלהבות של הבלוגרים לראות שהטקסטים עברו עם התמונות והקישורים.
צר לי לומר לכם שאלה עשויים להעלם לכם מהפוסטים כששרתי התמונות והקישורים של ישרא ישבקו חיים. בבלוגגר יודעים מראש שזה יקרה, כי כשמייבאים תמונות מישראבלוג קופץ סרגל וורוד המציין שגיאה. אל תבחרו באופציה תקן! כי כל תוכן הפוסט  עשוי להעלם. בחרו באופציה המשך שבסרגל. אבל דעו שהתמונות אינן יציבות והן תעלמנה כשהשרת שלהם נופל. כשנפל שרת התמונות של ישראבלוג למספר ימים בעבר, נעלמו גם כל התמונות בדף הזון כאן.

אז מה אני עושה? מתוך לוח העריכה שומר צילום מסך של התמונה במחשב ומעלה אותה מחדש ללוח העריכה, במקום התמונה המיובאת שאותה אני מוחק. החברה מוורדפרס שימו לב - גם אצלכם!

איגנציוס מישראבלוג כתב סקריפט לגיבוי HTML מהיר של כל הפוסטים בבץ' אחד (לא כמו הזה הפרימיטיבי של ישרא) של הבלוג שלכם בישרא וגם כל בלוג אחר מהאהובים עליכם של חבריכם, שתרצו לשמור במחשבכם למזכרת.  הוראות מדוייקות ובהירות תוכלו לראות בסרטון המעולה שאיגנציו טרח והעלה ביוטיוב. וזה עובד!

חשוב! חשוב! חשוב!

למי שיש בלוג פרטי בישראבלוג, לאחר גיבוי וורד, מציע למחוק אותו - לפני שיגובה בספריה הלאומית!

לאחר הגיבוי: 
א. מחקו את כל רשימת המורשים להכנס לבלוג.
ב. מחקו את רשימת המנויים.
ג. מחקו את הבלוג ב'מחק בלוג' שבתפריטים בלוח העריכה בישרא.

ואסיים בעצת גיבוי נוספת שתשאיר בידיכם עותק צל דיגיטלי מדוייק של הבלוג שלכם בישרא - טקסט מדוייק (באותם פונטים ומרווחים), התגובות והתמונות במקומן. הכיצד?

לשם כך בלוח העריכה של הבלוג בישרא יש לערוך גיבוי HTML (עם התגובות). מציע ליצור קבצים נפרדים לכל מחצית השנה. כשהקובץ נוצר, יש לפתוח אותו. כרגע הוא תמונת ראי מדוייקת כפי שנראה הבלוג שלכם. אבל כאמור התמונות תעלמנה עם סגירת השרת של ישראבלוג.
אז אתן לכם טיפ:
בקובץ ה-HTML הפתוח, בפינה הימנית או השמאלית שבדפדפן - נפתחת תיבת תפריטים. בחרו הדפס. תפתחנה אפשרויות הדפסה. בחרו באפשרות PDF. קובץ ה-HTML ישמר כקובץ PDF.

ליצירת PDF אני משתמש בתוכנה  Foxit Reader. את הגירסא החינמית ניתן להוריד כאן. היתרון בגירסא זו שניתן לחלץ ממנה טקסטים ותמונות וליבא לבלוג החדש שלכם על ידי העתק/הדבק.

על ידי יצירת גיבויי PDF דיגיטליים מקבלים בעצם שני דברים:
ראשית עותק צל מדוייק של הפוסטים שלכם ובעימוד המדוייק, כולל התגובות, על פי סדר הפרסום.
שנית, ניתן להדפיס את קבצי ה-PDF ולכרוך 'כספר' מודפס של הבלוג.

מומלץ. כך עשיתי אני.

בהצלחה בגיבויים ובמציאת בית חדש לכולכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן