יום שישי, 29 בדצמבר 2017

על "שרלטנות" ומערכת תגובות דיסקוס


בפוסט זה לא ארבה במילים. אעשה זאת בקיצור.

יש המבינים שהזיזו את הגבינה שלהם ומגיעים למסקנה הבלתי נמנעת - יש לזוז למקום טוב יותר. 
ויש הנאחזים בשארית כוחותיהם בספינה הרעועה רגע לפני שקיעתה, כועסים על הנוסעים שנטשו לחוף מבטחים ועל "שרלטנים שהופיעו לאחרונה, להציל לכאורה" (כאילו שהספינה שייכת לאבא שלהם. כאילו באיזו זכות ...). והם מאחלים לשרלטנים כל מיני דברים נוראים כמו שמקללים ילדים. נו שוֹיין, כנאמר ביידיש עסיסית.  לפחות 'השרלטנים' האלה עמלו והקדישו מזמנם לעזרת הזולת, שלא כמו המתאבלים והמתבכיינים שאינם עושים דבר מלבד להשמיץ.  אבל אני לא דן אותם לכף חובה בצערם - בְּעִדָּנָא דְרִתְחָא גם אם היא מתנהלת ברמזים כבדים מאחורי הגב. הרי כל מי שהיו שם יודעים שתגובות מסוג זה לא היו נדירות בישראבלוג. היו כאלה שזה היה אצלם סוג של התנהלות סטנדרטית. סליחה אם אני מרגיז מישהו בכך שאני מדבר בלשון עבר. גם אם תהייה הארכה של חודש חודשיים, הרי את הגבינה כבר הזיזו... למי שעוד לא קלט.
והפעם, באופן חד פעמי, אתעלם מהאשמה בשרלטנות כהוצאת דיבה.



אבל לא זו הסיבה לפוסט. אני נשאל שוב ושוב על מערכת תגובות דיסקוס (Disqus) הנפלאה שנתברכו בה הבלוגרים ב- Blogger/ בלוגספוט של גוגל וכיצד להתקין אותה במקום ברירת המחדל הצנועה והמוגבלת.

כבר סיכמתי את היתרונות של מערכת תגובות דיסקוס, ואני חוזר עליהם כאן:

א.  אין הגבלה במספר התווים.
ב.  מערכת השומרת על פרטיות מוחלטת של המגיב.
ג.  מערכת בה המגיב יכול לחזור ולערוך את התגובה לאחר פרסומה. המגיב גם  יכול להתחרט ולמחקה. כי המגיב הוא למעשה הבעלים של התגובה.
ד.  התגובה לעולם לא נמחקת כשיש הפסקת חשמל או משהו כזה.
ה.  בניגוד לוורדפרס, המגיב יקבל עדכון למייל רק עבור תגובות לתגובה שלו ולא בכל פעם שמישהו מגיב לפוסט. הרי זה בלתי נסבל לדעתי - מצב של הכל או לא כלום. של שטף עדכונים או אף עדכון בכלל.
ו.  לתגובה אפשר לצרף תמונות וסרטונים - היה לכם כזה בישראבלוג, או בוורדפרס?
ז.  ניתן להגיב כאלמוני או בכינוי ואפילו עם כתובת מייל פיקטיבית. או להרשם חד פעמית למערכת דיסקוס ותוכלו להגיב בכל הבלוגים ולקבל את כל הפיצ'רים, פלוס עריכה מלאה של התגובות, בכל בלוג שהוא בבלוגספוט שהטמיע את מערכת דיסקוס בבלוג שלו.
ח.  לבלוגר יש מנגנון לטפל בטרולים - לחסום אותם לתמיד ולדווח עליהם כספאמרים.
ט.  מי שמכור לאימוג'ים - שישתמש באלו מהמקלדת בסמרטפון או שיוריד למחשב מקלדת אימוג'ים וירטואלית.


אין טוב יותר ממראה עיניים לשכנע:

נשאלתי כיצד לייבא את הסטטיסטיקה הנפלאה של Google Analytics לבלוג בבלוגספוט. וזה מה שהסברתי בתגובה:


או למשל תגובה כזו:


לאחר הדגמה זו אני בטוח שכולכם כבר רוצים מערכת תגובות נפלאה שכזו בבלוג שלכם. ובכן זה אפשרי ומיד תדעו כיצד. אבל רק ב- Blogger!

וזה ממש לא מסובך להטמיע מערכת התגובות של דיסקוס. 
מצרף קישור להסבר המפורט שחיבר אליפל כאן

זהו

סופ"ש נפלא שיהיה לכולכם.


נ.ב

במעבר לדיסקוס התגובות הקודמות עשויות להעלם או שהשרשורים מתבלגנים. הן לא ממש נעלמות, כי הן נשמרות בלוח העריכה בתגובות למרות שכבר אינן מוצגות בבלוג. אבל הי - כמה תגובות כבר קיבלתם בבלוג החדש שלכם? לא שווה להתקדם לחווית תגובות שכזו לעתיד? לכן כדאי לעבור לדיסקוס מוקדם ככל האפשר. מיד!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן