יום שבת, 9 בדצמבר 2017

כיצד להעביר את הגיבויים מישראבלוג לפלטפורמת בלוגגר/בלוגספוט?


מספר בלוגרים מישראבלוג כבר פתחו בלוגים בהצלחה בפלטפורמת בלוגגר/בלוגספוט. וכבר מתנהלות שיחות בין הבלוגרים הן בבלוגים והן בדף הקהילה בלוגגר בשפת הקודש. אחרים שמאוד מעוניינים להעביר את תוכן הבלוג שלהם לפלטפורמה אחרת, בחרו לעשות זאת בעזרת כלי שמציע וורדפרס. בשל כך מספר בלוגרים מישרא פתחו חשבון ובלוג בוורדפרס והצליחו ליצא מישרא את תוכן הפוסטים - טקסט, (תמונות?) ואת התגובות. אמנם לטעמי הטקסטים המועברים נראים מכוערים ועם הרבה מרווחים. לומר את האמת, לי כקורא ממש לא בא לקרוא אותם כשהם מוצגים באופן לא מזמין זה. אבל זה טעמי האישי כמובן.

כבר אמרתי שיש לי חשבון בוורדפרס. כפי שכבר ציינתי בפוסט הקודם גם פתחתי שם בלוג במקביל לבלוגים שליחשיבה חופשית פלוס ואמירה יומית בבלוגגר. מכיוון שלא הצלחתי אז (לפני שנתיים וחצי) ליצא את הבלוג שלי בישרא לוורדפרס, בחרתי להמשיך לכתוב בפלטפורמה של בלוגגר/ בלוגספוט שהיא חינמית לגמרי, אינה מוגבלת בנפח איחסון (כמו וורדפרס בגירסא החינמית),קלה הרבה יותר לתפעול ויש לה מערכת תגובות משוכללת דיסקוס שאינה קיימת בוורדפרס. דיסקוס היא מערכת תגובה שאינה מוגבלת במספר המילים, המגיב יכול ליבא לתגובות תמונות וסרטונים, ונותנת מקסימום פרטיות למגיב - שיכול גם לערוך את התגובה לאחר שליחתה ופרסומה ואפילו למחוק אותה אם התחרט.

יש מספר בלוגים שאני קורא בוורדפרס, אבל אני שונא להגיב בהם. מדוע? כי יש לי שם שתי אופציות בחירה - או לא לקבל עדכון לתשובה של הבלוגר לתגובתי, או לסמן שאני רוצה לקבל עדכון. ואם אני בוחר באופציה השניה - אבוי, המייל שלי מופצץ בעדכוני כל שרשורי התגובות לאותו פוסט. נסיון אחד הספיק לי. אני בוחר לסמן את האופציה הראשונה ולכן אני לא מקבל עדכון לתגובות על התגובה שלי, ואני מתעצל להכנס שוב ושוב לבלוג לראות מתי וכיצד הגיבו לתגובה שלי וזהו -בהחלט קצר בתקשורת כאשר אתה קורא מספר בלוגים בוורדפרס.

אבל מצד שני קיים הפיתוי שבוורדפרס ישנו כלי יבוא הבלוג מישראבלוג לוורדפרס, וזה כמובן עניין בעל חשיבות ללא מעט מאיתנו. אז ניסיתי לבדוק עבורכם אסטרטגיה של הבה ונתחכמה בעלת שני שלבים:

שלב א. לפתוח חשבון בוורדפרס לפתוח בלוג ולהשתמש בכלי היבוא של גיבויי וורד של הבלוג בישרא.

שלב ב. להשתמש בכלי היצוא שגיליתי מוורדפרס לבלוגגר, ואז להנות מכל היתרונות - הן שימור תכני הבלוג שלכם בישרא והן מהיתרונות התפעוליים, העיצוביים ומערכת התגובות של דיסקוס המוטמעת בבלוג הנוצץ והחדש שלכם בבלוגגר.

היבוא לבלוגגר מוורדפרס מתבצע על ידי כניסה לאתר היבוא הזה כאן. (ר' בתמונה הבאה):











אז האם הצליח?


ניסיתי שוב להעביר את גיבויי וורד שלי מהבלוג בישרא. ערכתי סדרת גיבויי וורד - כל אחד מתקופה של חצי שנה. במקרה שלי 4 שנות כתיבה - 8 קבצי גיבויי וורד. כולם נפתחו במחשב שלי ובמחשבים אחרים שבדקתי, וראיתי בהם את הפוסטים (טקסטים ותמונות) וכן התגובות. עד כאן הכל בסדר. כל קובץ נפחו היה פחות מהנפח המקסימלי שמערכת וורפרס יכולה ליבא. ואז פניתי להשתמש בכלי היבוא של של קבצי הגיבוי מישרא אל הבלוג שפתחתי בוורפרס:



לחצתי על הכפתור, חיכיתי מעט עד שהתקבל האישור שהקובץ הועבר בהצלחה. נהדר! (ר' תמונה):


עד כאן הכל טוב ויפה, אבל האם באמת עבר משהו לבלוג בוורדפס? התשובה נאדה, ראו התוצאה:

ניסיתי שוב ושוב ושוב. אולי הייתה בעיה בקובץ 1, אז ניסיתי על קובץ 2, עד שהגעתי לאחרון. ניסיתי ניסיתי, בכיתי, בכיתי, ווורדפרס אומר שהכל עבר בהצלחה, אבל בפועל שום דבר לא עבר. למישהו כאן יש מושג מדוע?

אז לפי מצב העניינים, לא יהיה לי בלוג בוורדפרס. יש לי בלוג מצליח בבלוגגר כבר שנתיים וחצי. בלוג שנוח לי מאוד לתפעל אותו על כל יתרונותיו הטכניים, העיצוביים והקהילתיים. ומהבלוג שלי בישרא ישארו לצערי רק הגיבויים, ופוסטים רלוונטים שווים מישרא אביא לבלוג עלידי העתק והדבק פשוט, ובא לציון גואל.

חשבתי שפוסט זה יהיה לעזר לאלו שהצליחו ליבא את הבלוג שלהם מישרא לוורדפרס, אבל לא אוהבים את התוצאה המכוערת. אז שידעו שיש דרך להעביר בקליק אחד מוורדפרס לבלוג יפיפה שיצרו בבלוגגר עם כל היתרונות שציינתי. חבל לבזבז את הזמן על נסיונות ללימוד התפעול המסובך והמוצלח פחות בוורדפרס ולעבוד על הדבר האמיתי.

מביא זאת רק כמידע. לא כהמלצה. הרי אנחנו ילדים גדולים וכל אחד יחליט מה טוב לו.

שלכם
קנקן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן