יום שישי, 22 בדצמבר 2017

נקנקיות עגל עם ירקות לפי ה- Zone


במלאכת הגיבויים בישראבלוג מצאתי את הרשומה הזו שלאור המצב חשבתי ששווה ליבא אותה לכאן ולא תזכה לעתידה שם. אני מביא אותה כחלק מהסדרה הרגלי והפרעות אכילה והיא נוספת כפרק בסדרת הרשומות של מדריך תזונת ה- ZONE . זוהי שיטת תזונה שהיא אינה דיאטה אלא אורח חיים. על כך אפרט מעט בהמשך למי ששומע על כך לראשונה.

אני מביא לכאן מתכון של מנה שניתן להכינה בקלי קלות וללא צורך בידע מוקדם בבישול. זוהי מנה פשוטה, טעימה ומאוזנת לפי שיטת ה- ZONE.

נקניקיות עגל עם ירקות (מנה עיקרית, 4 בלוקים לפי תזונת הזון)

גילוי נאות, אלו לא נקניקיות פשוטות ולא בריאות שמוכרים במרכולים. אלו נקניקיות בוטיק דלות שומן מהחי, ללא שומן טרנס, ללא קמח, ללא מונוסודיום גלוטמאט, ללא צבעי מאכל וחומרים משמרים. הן עשויות בשר עגל טהור, תבלינים, ומעט עמילן מתפוח אדמה. מי שמעונין היכן קונים נקניקיות כאלה - שיכנס לדף הפייסבוק של הבלוג חשיבה חופשית, לתגובה שלי לשאלה בנושא. אין אני נוהג לפרסם מוצרים בבלוג. ומדוע אינני נותן קישור ישיר לאתר בפייסבוק כבר קשור לעניין הזוי הקשור לפרצת אבטחה*.

45 גרם מהנקניקיות האלו זה בלוק חלבון אחד של הזון. 


שלבי ההכנה:

1. מרתיחים מים בסיר קטן (אפשר לחסוך בזמן ולשפוך לסיר מים רותחים מקומקום חשמלי).

שוטפים 3 נקניקיות במים וחורצים חורים בשיני המזלג מספר פעמים לאורך הנקניקיה. מכניסים למים הרתוחים ומבשלים על אש בינונית כעשר דקות. בשיטת בישול זו יוצאים עודף עמילן תפוח אדמה וחלק מהשומן (מהבשר הרזה). ראו את העכירות של המים בסיר. זה עמילן ומעט שומן.




שוטפים את הנקניקיות במי ברז לפני הסידור בצלחת.

2. מחממים תנור אובן טוסטר ל- 210 מעלות (חום עילי ותחתי).

בתבנית תנור אפיה קטנה עטופה בנייר אלומיניום 
מניחים את הירקות הבאים:
3 פלפלים שטופים מכל הצבעים
1 כוס עגבניות שרי שטופות
1 קישוא עגול שטוף עם הקליפה (אפשר גם רגיל)
2 בצלי שלוט מקולפים
2 תפרחות שום קטנות עם הקליפה.
2 פלפלי צ'ילי (לאחר חיתוך הגבעול, וביצוע חתך אחד לאורך כל הפלפל. מרחיקים את הגרעינים, חותכים את הגידים הפנימיים חריף אש ושוטפים במים להרחקת השאריות - כעת לצ'ילי תהייה לאחר אפיה חריפות עדינה).

לאחר אפיה 20 דקות, הירקות נראים כך: 


חותכים את כיפות הפלפלים עם הגבעול, מרחיקים את הגרעינים והגידים ושוטפים במים את השאריות. חותכים את הפלפלים לרצועות.

את ראש הקישוא חותכים מספר חתכים מהמרכז ובוצעים כמו פרח. במרכז מניחים רצועת פלפל אדום לקישוט.

מקלפים את תפרחות השום לשיניים בודדות ורכות ( השום לאחר אפייה כזו בעל טעם מעודן ללא הטעם והריח הגסים בשום טרי).
על צלחת גדולה פורסים 3-4 עלי חסה בינוניים (מעט ירק חי עם סיבים תזונתיים).

מסדרים את הנקניקיות, הקישוא, רצועות הפלפלים, עגבניות השרי האפויות, בצלי השלוט, שיני השום ופלפלי הצ'ילי. בוזקים על הירקות כפית שמן זית. אפשר להמליח מעט ולהוסיף מעט פלפל שחור גרוס. אני לא ממליח בכלל.

מוסיפים 2 כפיות חרדל (אני לא משתמש ברטבי החרדל המלאכותיים המכילים בין השאר קמח, אלא בחרדל דיז'ון עם הגרגרים השלמים). והרי המנה לפניכם:


סיכום תזונתי

אופן הכנה קל ומהיר.
4 בלוקים מאוזנים לפי הזון.
כ-550 קלוריות.
ארוחה מזינה ולא מעיקה.
פחמימות עם אינדקס גליקמי נמוך.
הרגשת שובע לארבע שעות לפחות.
מתאימה גם לאוכלי פליאו.

בתאבון!

נ.ב.

אפשר להחליף את הנקנקיות ב-150 גרם חזה עוף, הודו, בשר בקר רזה, או עגל - צלויים, אפויים או מבושלים. אפשר גם להכין קדרה של רצועות הבשר, עם הירקות בכמות שציינתי.

כשעברתי לאורח חיים לפי הזון לפני למעלה מעשרים שנה, הורדתי שתי מידות ממידת המכנסיים. בשלב מאוחר יותר הקטנתי בפחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה לטובת פחמימות בעלות אינדקס גליקמי בינוני ונמוך.  בעקבות הורדתי עוד מידה אחת במכנסיים. אלו שלא ראו אותי זמן רב נדהמו  ואמרו שאני נראה נהדר. כיום אני ממעט לאכול פסטות, מאפים, אורז, תפוחי אדמה ואפילו קטניות. ושלא תתבלבלו, זה לא פליאו. אני אוכל מאוזן - יחס הזהב בין פחמימות, חלבונים ושומנים. אשרי וטוב לי.

ואגלה לכם סוד. אני אוכל מעט גלידה פעמיים שלוש בשבוע וגם שתי טבליות ליום שוקולד מריר (60-70% מוצקי קקאו) נטול סוכר - שהוא אנטי אוקסידנט מצויין. לפעמים מחליף בשוקו ללא סוכר ומעט חלב עם ממתיק סכרין. נשמע אולי נורא, אבל ממש טעים כשמתרגלים. כשנתנו לי לטעום בסופר שוקו עם 30% סוכר פחות - היה לי מתוק מדי ונשאר לי טעם מעט חמצמץ בפה לאחר השתיה.

זכרו שלפי עקרונות הזון אף פעם לא אוכלים פרי לבד (שהוא כולו פחמימות). אני אוכל פרי יחד עם הכמות המתאימה של גבינת עיזים או כבשים ביחס הזהב בין פחמימות, חלבון ושומן. זה טעים ביחד שיגעון, וגם גורם להרגשת שובע.

רשומה זו נוספה כפרק נוסף במדריך תזונת הזון.
למעוניינים, המדריך המלא לתזונת ה- Zone שהיא אינה דיאטה אלא אורח חיים בשיא הכושר שהכניסה אליו ממסגרת הסדרות בשוליים הימניים, או בכפתור:


----------
* מדוע הבלוג אינו מקושר לחשבון הפייסבוק 'חשיבה חופשית' של קנקן?
אתם הולכים לשמוע סיפור הזוי. בבלוג חשיבה חופשית בישראבלוג היה כפתור המקשר לחשבון הבלוג בפייסבוק. יום אחד הבלוג נחסם עם קוד שמכונה 'חומת ברזל'. לאחר שהוסרה החסימה בעזרת מומחים מהעבודה שלי, סיפרתי על כך בבלוג. בתגובה כתבה לי גברת אחת שהיא מתנצלת וכי הדבר התרחש בגללה. מסתבר שמקום העבודה שלה חוסם לעובדים את אפשרות הגלישה באתרים חברתיים. אז הגברת מצאה פירצה, והייתה נכנסת לפייסבוק וגולשת בעבודה שלה דרך כפתור הפייסבוק שבאתר שלי. הודיתי לה על כך שיידעה אותי ומאז הסרתי כפתורי קישור לחשבון הפייסבוק בבלוגים שלי. וגם ללא החשש מהחסימה, נראה לכם שאאפשר למישהו זר להשתמש במשאבי המחשב שלי לצורך גלישה חברתית בפייסבוק דרך האתר שלי?

שיהיה סופ"ש נפלא



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן