יום חמישי, 10 בנובמבר 2016

על קנאביס וסילוף עובדות של בעלי אינטרס





בראש מעייניה של חברת הכנסת תמר זנדברג ממר"צ קמפיין אובססיבי ללגליזציה של  מריחואנה. מהם המניעים שלה:
האם היא מעשנת? בראיון אחר היא משיבה -
"אהההה,,,, (מגמגמת בטון צפצפני עולה), מעשנת כמו כולם":


לא תמר, לא כולם סטלנים כמוך!
מופת לנוער את!

נו טוב, היא יכולה לעשן ואף אחד לא יעצור אותה, ואפילו לגדל במרפסת ואף אחד לא יעצור אותה, בגלל חוק החסינות. אז לשם מה הקמפיין האגרסיבי שהיא מובילה? האם הדבר פועל יוצא מתסכולי אזלת היד בתחום המדיני והחברתי של מר"צ? או שמא בפזילה למצביעי עלה ירוק עסקינן? או שמא זה הצורך להתמסטל כדי להתגבר על תסכולי הקיפאון המדיני וקפיטליזם חזירי. 

בכל אופן היא הופיעה אתמול בראיון לחדשות הלילה בערוץ 2. וכדרכה המתנשאת והמזלזלת באינטליגנציה של הציבור, היא קובעת בביטחון של פרמקולוג מומחה לפחות - "אין כל נזקים בעישון פנאי של מריחואנה". נו טוב, 10% מתמכרים, תאונות עבודה ונהיגה, וסכיזופרניה אינם סיכון בעיניה. אלכוהוליזם לטענתה מסוכן יותר, רק חבל שאלכוהוליסט אפשר להוריד מהכביש בבדיקה של דקה, ואילו בדיקה של רמת קנבואידים בדם היא בדיקת מעבדה יקרה שאורכת מספר ימים לתוצאות. ומהיכן המימון?

וכדי לתמוך בלגליזציה היא נוקטת בעמדה הפרובינציאלית הידועה - מה שטוב לגויים בהכרח טוב עבורנו. והיא מביאה את הדוגמה של 'הצלחת' הלגליזציה בקולורדו ארה"ב.

והיא מתבוננת לציבור בעיניים מבעד מסך הטלוויזיה ומפזרת 'עובדות' כמו 
ההצלחה הכבירה של תרומת צריכת המריחואנה להורדת רמת הפשיעה בקולורדו
רק שכחה לציין שמדובר בירידה במספר המעצרים על עישון לא חוקי של מריחואנה. הפלא ופלא.

והיא ממשיכה ומפליגה בשבחי חוק הלגליזציה בקולורדו - שהחוק לא הביא לעליה בעישון אצל בני הנוער. ועוד כהנה וכהנה קביעות מופלגות, בהתבסס על המחקרים הסטטיסטיים לכאורה בקולורדו.

אז אולי היא יכולה למרוח את הציבור על ממצאי דו"ח מדינת קולורדו, אבל אני לא מאמין לפוליטיקאים שיש להם אג'נדות ושזורקים קביעות בטלוויזיה ככזה ראה וקדש, ולכן פניתי ובדקתי מה כתוב באמת בדו"ח הזה (ראה הדו"ח כאן).

ובראש הדו"ח הרשמי הזה מדגישים שאין עדיין מספיק נתונים לקבוע:


The majority of the information is available only through 2014. Consequently, it is too early to draw any conclusions about the potential effects of marijuana legalization or commercialization on public safety, public health, or youth outcomes, and this may always be difficult due to the lack of historical data.
Furthermore, the information presented here should be interpreted with caution.

ותמר זנדברג טענה במצח נחושה  כי ממדי הפשע בקולרדו צנחו. בעוד שלמעשה בדו"ח הרשמי של מדינת קולרדו מצוין שבידי משטרת קולרדו אין נתונים 
השוואתים מקומיים לשיעור פשיעה כללית לפני ולאחר הלגליזציה:


"The number of crimes around marijuana establishments is difficult to measure. Colorado does not have a statewide database that places all reported crimes at a specific location". 


מה שכן כתוב בדו"ח הזה הוא שכתוצאה מהלגליזציה של הקנאביס קמו 2,538 בתי עסק חוקיים לממכר מריחואנה עד לסוף 2015. המיסים ממכירות המריחואנה לקופת המדינה עלו מכ- 14 מיליון דולר בשנת 2014 לכ- 135 מיליון דולר בשנת 2015. 
כלומר, מחישובי הגידול בשיעור המיסים ניתן להסיק שהלגליזציה הביאה לגידול בשיעור של 77% בצריכת מריחואנה בשנה! 

עוד ענתה חברת הכנסת זנדברג לשאלת המראיינת, שאין עליה בעישון מריחואנה בקרב הנוער. אבל למעשה מצוין בדו"ח קולרדו ש- 20% מבני הנוער שם צורכים מריחואנה ושהנוער בקולורדו מעשן מעל הממוצע בכלל מדינות ארה"ב:


"NSDUH shows that youth use of marijuana in Colorado is above the national average".


ועל פי הנתונים הרשמיים, בשנתיים מאז חוק הלגליזציה של הקנאביס בקולורדו,
מספר המעצרים של הנוער מרקעים סוציואקונומיים שונים שם עלה ב- 29-58%!

לגבי טענתה שאין כל נזקים בריאותיים ונפשיים בצריכת קנבואידים, גם זה  אינו מדויק בלשון המעטה. כבר כתבתי על הנזקים כאן וכאן. לכתבות האלה התקבלו מאות תגובות. רבות נמחקו בשל גידופים ודברי נאצה.

ואם ברצונכם עוד הוכחה למה גורמת צריכת מריחואנה, ראו את תגובות הסטלנים בישראבלוג לכתבות הנ"ל. חלק מהתגובות שם מצביעות שכותביהם הגיבו מבלי לקרוא בכלל את הכתוב בפוסטים עצמם. כמו רבים במחוזותינו שכאשר אין להם תשובות ענייניות משמיצים ומגדפים.


חברת הכנסת זנדברג: כדאי שתדייקי בעובדות. לא כל הציבור מטומטם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן