יום חמישי, 3 בנובמבר 2016

מה עושים כשאורחים מגיעים בהתראה של רבע שעה?


הטלפון מצלצל. "אנחנו כאן בסביבה. אפשר לקפוץ לבקר בעוד רבע שעה"?
זה בדיוק זמן ארוחה. קפה ועוגיות לא מתאים. שוב נגיש פיצוחים ופירות יבשים?
לא, אני אארגן להם ארוחה בחמש דקות. ארוחה כזו:


עלי גפן ממולאים בנגיעות רוקפור וקשקבל

לא מאמינים? אופן ההכנה המלא תמצאו בבלוג השני 'אמירה יומית' בקישור כאן.
ומי שעדיין אינו מכיר, תמצאו שם בכל יום הפתעה בנושאים שונים.

מה אתם מכינים כשאורחים מגיעים בהתראה של רבע שעה?

ועכשיו דברים קצת רציניים יותר הקשורים לתזונה נכונה. נכון, המנה הזו אינה מנת דיאטה דלת קלוריות. עלי גפן ממולאים באורז אינם נחשבים למנת רזון דיאטטית. כי מלבד אורז שהוא פחמימה בעל אינדקס גליקמי בינוני-גבוה, יש באורז לא מעט שמן. והסבתא הכורדית גילתה לי שהיא מוסיפה לשתיים וחצי כוסות אורז חצי כוס שמן. נדמה לכם שכולם מוסיפים שמן זית? ברוב המסעדות חוסכים בשמן חמניות או סויה, שהם אינם שיא הבריאות. ובמסעדות מקסימום בוזקים על הממולאים בצלחת נגיעות של שמן זית. שיריח לנו כשמן זית.

אבל מנת עלי גפן ממולאים באורז זו מנה קלאסית של טבעוניים. מנות שהן ברובן עשירות בפחמימות ושמנים, אבל עניות יחסית בחלבונים - תזונה לא מאוזנת כפי שאוכלים רבים מהטבעוניים, שאין להם פרופסורה בביוכימיה של התזונה. 

לטבעונים רבים צריכת יתר של פחמימות ושומנים. זה לא משנה שהשמן צמחי, ואפילו שמן זית. שימוש יומי של יותר מ 4 כפות שמן מזיק להם, כאילו אכלו שומן מהחי. תזונה מאוזנת מורכבת לפי ערך קלורי מ- 40% פחמימות, 30% חלבונים (מלאים) ו-30% שומנים. ראו כאן הסבר במדריך תזונת הזון. 

לפיכך עלי גפן ממולאים באורז ובבשר טחון ביחס הנכון, מאוזנים שלא כמו עלי גפן ממולאים באורז וירקות בלבד. הבשר עשיר בחלבון. אז מה יכולים לעשות צמחוניים המתנזרים מבשר ושאינם מתנזרים ממאכלי חלב? הם יכולים לאזן את מנת הממולאים באורז, בחלבון גבינות כפי שבמנת הממולאים המשודרגת כאן.
אמנם רוקפור וקשקבל הן גבינות שמנות, אבל במנה זו יש רק נגיעות שלהן, ולא אוכלים מנה כזו בכל יום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן