יום שני, 22 באוקטובר 2018

מלחמת אחים - אינה חזון נפרץ


עוד לא יבש הדיו מהדיון בעצרות הזיכרון לזכר יצחק רבין - ראש ממשלה במדינת ישראל שנבחר כחוק ושנרצח בשם הלאומיות המשיחית הפשיסטית. עוד לא אפשר להרגע מהצהרות כיום - של אנשים שמגנים לכאורה רצח ובהמשך אותו המשפט טוענים שהרצח הזה עשה טוב לעם ישראל. עוד לא אפשר להרגע מכך שבחלק מעצרות יום הזיכרון בקרב הציונות הדתית - התגמד כמעט לחלוטין רצח ראש ממשלה בישראל, לטובת ציון יום זיכרון לזכרה של רחל אימנו שבמקרה חל באותו תאריך עברי של הרצח. אנשים מהציונות הדתית עצמם מעידים שלפני רצח רבין, אף פעם לא ציינו את יום מותה של רחל אימנו - לא בעצרות ולא בשום כלום. את הפרשנות לכך אשאיר לקורא האינטליגנטי.

וכך אמר ישעיהו ליבוביץ על הלאומיות הדתית:



ואני אומר ללא כל בושה והיסוס. אני ורבים כמוני, כבר אינם רואים בכם אחים שלנו. גם לא  באנשי הימין הקיצוני ומנהיגיו שחושבים שהם המיינסטרים והמסיתים והמפלגים. החל מהראש זחוח הדעת וכנופיית הפשיסטים המקיפים אותו.  ולמי שמכעיסה אותם המילה פשיסטים, אפנה אותם להגדרה המילונית של פאשיזם - פשיזם (באיטלקית: fascismo) היא אידאולוגיה ושיטת ממשל לאומנית וטוטליטרית. ובכלל קראו את הערך פאשיזם בויקיפדיה.

רבים בעם (הרבה יותר מאשר אתם הפשיסטים הלאומיים והמשיחיים חושבים) כבר אינם רואים בכם אחים שלנו בכלל. ואין אתם מבינים  שכתוצאה מאופן ההתנהלות שלכם - שאנחנו קרובים מתמיד למה שדיבר בשני הסרטונים הקצרים הבאים ישעיהו ליבוביץ:





אני מדגיש. אין לראות בפוסט זה קריאה או הסתה למען מלחמת אחים. שונא מלחמות אני. אבל בהחלט ראוי יותר מתמיד - להציב מראה בפני חלק מהעם ומנהיגיו, על דרך התנהלותם. להציב מראה בפני התהליכים הפשיסטיים המתנהלים כיום בקרב חלק מעמנו ובכנסת ישראל. 
הזהרו לנפשותיכם - מלחמת אזרחים אינה חזון נפרץ!

התעוררו, אם אחדות העם חשובה לכם - אל תקחו אותה כערך מקודש ומובן מאליו. לכו להיסטוריה וראו מה הביא לחורבן בית שני. 

מי שמכיר את הבלוג הזה יודע שפוסטים כאלה נדירים כאן. זה נובע מתחושת הנואשות והיאוש המתפשטת כסרטן בקרב חלק גדול מהעם. המצב בהחלט מצדיק חריגה מצקצוקי הלשון ומהתנהלות כאילו כלום לא קורה ולקבור את הראש בחול כמו בנות יענה.

אינני אדם רואה שחורות מטבעו, אך אני רואה היטב את המציאות. שהיא שחורה ולא יכול להתעלם ממנה. בחירות אחת למספר שנים הן חלק קטן מאוד של דמוקרטיה. במיוחד שחלק ניכר אפילו אינם טורחים לממש את זכותם הדמוקרטית הזו. אלה הם השקופים שיורקים עליהם ושווים יריקה. זכרו, ישעיהו ליבוביץ ניבא שלאחר תקופת המשיחיות הלאומית - תגיע תקופת ההתבהמות, שתביא לחורבן בית שלישי. תפסיקו להיות בהמות. השמיעו קולכם בקלפי ומחוץ לקלפי. כשקולכם אינו נשמע - הינכם שקופים. אתם מנוהלים. כופים עליכם ואתם אומרים אמן בשתיקה. 

טבעם שדברים חריפים כמו שנאמרים כאן עכשיו מעוררים תגובות חריפות על האומר וכיצד הוא מעז. אך מוטב שאלה יתרכזו במהות הדברים ולא בהשמצות פרסונאליות. שיתרכזו במהות של התנהלותם ולא בהכיצד מעז ואומר אזרח (שתרם ותורם למדינה לא פחות מהם), ומתוך זכותו הדמוקרטית לחופש הדיבור.

ואסיים בשיר שכתבתי:

מרעה / קנקן

בְּעוֹלְמֵי הַפַּחַד
עוֹלָמוֹת הַדְמָמָה
שׁוֹתְקוֹת, שׁוֹתְקִים הַכְּבָשִׂים
שָׁכְחוּ הֲבָרָה יְחִידָה
מֶה
מְדֻבְלָל צַמְרָם
דָּבַק בָּם הָרֶפֶשׁ
וְהָרוֹעֶה אֵינוֹ רוֹאֶה
מוֹבִיל אֶל עוֹלָמוֹת נְשִׁיָּה
רוֹאִים, רוֹעִים רְחֵלִים
לִפְנֵי גּוֹזֵז נֶאֶלְמוּ.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן