יום שני, 2 בדצמבר 2019

וואי, כמה מהר גוגל מחק את ישראבלוג!



פחות משבועיים חלפו מאז שישראבלוג ירד מהרשת וגוגל כבר מחק את אתר ישראבלוג ממנוע החיפוש שלו. נותר רק הערך ההיסטורי שלו בוויקיפדיה. נכון, לאחר הסגירה, הערך ׳אתר ישראבלוג׳ בגוגל נפתח כדף הראשי של ערוץ 13, אז זהו שכבר לא - בגוגל מחקו אותו.

ולמה זה בכלל מעניין אותי? הרי כבר לא כתבתי שם 4 שנים. אבל לפני כן כתבתי שם במשך 4 שנים למעלה מ700 פוסטים. ואלה תועדו במנוע החיפוש של גוגל, ובקישורים באתרים ציבוריים כאלה או אחרים.

אז באתי לבדוק אם הם עדיין מתועדים במנוע החיפוש של גוגל. הקלדתי ״סודות המים המינרלים״. הייתה זו כתבה שזכתה להדים (אלפי כניסות ומאות תגובות, מלבד שהייתה במומלצים בדפים הראשיים, הן בישראבלוג והן במה שהיה נענע10) . אז ציפיתי ציפיתי חיפשתי חיפשתי ומי לא הופיע? ניחשתם נכונה - נעלם הערך הזה והקישור לישראבלוג. אבל לתדהמתי הופיע בגוגל ד
ווקא הערך הזה:



מה פתאום תפוז? האם יתכן שמישהו גנב ופרסם את הכתבה שלי בתפוז? ואז נזכרתי שבזמנו ערכתי ניסוי כדי להחליט איפה כדאי להמשיך לפרסם - בישראבלוג או בתפוז? בניסוי הזה פרסמתי 10 כתבות זהות בשתי הפלטפורמות. בעוד שבישראבלוג הן נקראו על ידי אלפים וזכו למאות תגובות (חלקן גם היו במומלצים), בתפוז קראו אותן רק כמה עשרות בקושי ובכולן יחד היו 4 תגובות בלבד. בתפוז התעלמו מהן העורכים והן לא הגיעו למומלצים כמ
ו בישראבלוג. ושתבינו, פוסט במומלצים של ישראבלוג הכניס כאלפיים קוראים בממוצע   ובמומלצי נענע10 - הוכפל מספר זה.

אז מובן שלאור תוצאות ניסוי זה, המשכתי לכתוב בישראבלוג וזנחתי את תפוז. כאמור, כתבתי בישראבלוג במשך 4 שנים, ונטשתי כשחשתי שישראבלוג הופך לעיר רפאים שוכנת טרולים 
אנונימיים (ופחות אנונימיים), מסוכסכים ומנבלי פה  (גם אם נותרו שם שרידים מועטים ביותר שאינם כאלה). אבל בניגוד למאות הפוסטים שלי מישראבלוג שנעלמו ממנועי החיפוש, אלו שפורסמו בתפוז נותרו (לפחות כל עוד תפוז לא ירד גם הוא מהרשת). כמו למשל הכתבה על סודות המים המינרלים.

בואו נעזוב עכשיו את העבר ונעבור למה שאנחנו יכולים ללמוד על ההשלכות לעתיד והן: גם אם ישראבלוג יעלה לרשת בבעלות חדשה, גם אם יישמרו פיזית גרוטאות השרתים של ישרא -אולי ישוב הערך ישראבלוג למנועי החיפוש. אבל אני בספק רב אם ישובו מאות אלפי הערכים המפנים לפוסטים שלנו מהעבר, לאחר שכבר נמחקו ממנוע החיפוש בגוגל. ואני מאוד עצוב מכך. מכך שההשקעה שלי בכתיבה בישראבלוג הייתה השקעה גרועה מאוד.

תגידו, מה אצה הדרך לגוגל למחוק את הקישורים המובילים לפרסומי העבר בישראבלוג? 


אני מאוד מעוניין לשמוע את דעתכם הקוראים בנושא. למרות שישנם לא מעטים שקוראים כאן וממלאים פיהם מים בחשש לא ברור, כשכתבתי בעבר משהו אודות ישראבלוג. כאילו שמדובר ״באימא שלהם״ :)
(מתנצל מראש על הדיבור הישיר 
ואם פגעתי במישהו)

לסיכום, היחס שלי לעתיד ישראבלוג הוא ענייני לסוגיה המעשית שהזכרתי כאן, ואינו נובע מטעמים רגשיים. אם הערכים של הכתבות שלי מישראבלוג לא ישובו למנועי החיפוש 
- לא יהיה לי יותר שום עניין בו. אלא כעס רב על בזבוז הזמן שלי בכתיבה בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן