יום חמישי, 8 באוקטובר 2020

חיסון העדר = דילול העדר? : אין-אונות ופגיעה בפוריות, גם בנדבקים א-סימפטומטיים של נגיף הקורונה


זמנים קשים עוברים עלי, לא במישור האישי אלא הלאומי - כדברי שירו של אריק איינשטיין - הלכה לנו המדינה פייפן. וזה נותן את אותותיו גם בבלוגוספרה. אני קורא אך נגמר לי החשק לכתוב. בהתאם גם ממעט מאוד להגיב. אבל הבטחתי בעבר ודחיתי את הרשומה הזו, שעומדת להיות קשה לבנות יענה. כי הגיע הזמן לכולם להתעורר ולהתעשת, חרדים כחילוניים, צעירים כמבוגרים. עשרות מחקרים רפואיים מצטברים שהתפרסמו בכתבי העט המדעיים מהשורה הראשונה מעידים על ארבע תופעות:

ראשית, גיל הנדבקים הסימפטומטיים הולך ויורד. חולים קשה, גם מתים אנשים בריאים לגמרי וללא מחלות רקע.

שנית, המחלה משתנה. אם בתחילה אופיינה בעיקר בתסמינים נשימתיים קשים, בגל השני התווספו בחולים תסמינים קשים עקב פגיעת נגיף הקורונה בשריר הלב, במעיים, בכבד (צירוזיס), בכליות (עד כדי צורך בדיאליזה), במערכת השרירים (חולשה וכאבים) ובמערכת העצבים והמוח (זיכרון, קוגניציה, חרדה ודיכאון קליני). עדיין לא ברור כמה "מהמבריאים" יסבלו בשל כך מנכויות כרוניות לזמן ממושך ואולי למשך כל שארית חייהם, ויהיו זקוקים להתקיים על קצבאות ביטוח לאומי (כל עוד לא יגמר לו הכסף, כפי שמתריעה הנהלת מוסד זה - בשל גזלה כרונית של משרד האוצר מכספי המבוטחים).

שלישית, אנשים אסימפטומטים עשויים לפתח תסמינים קשים מאוחרים.

רביעית, חולי קורונה שהבריאו עשויים להידבק שנית. שזה לכשעצמו חדשות רעות לכך שהנגיף משתנה ולזה שבשל כך יתכן ולא יצליחו לפתח בכלל חיסונים יעילים כנגד הנגיף המשתנה של הקורונה. כמו שעד היום לא הצליחו לפתח חיסון כנגד נגיפים מסוג רנ"א כמו האיידס וה-SARS (שווירוס הקורונה הוא בן משפחה שלו)

אבל נראה שכל זה אינו נוגע בהתנהגות הציבור. כל הסגר השני הזה הוא למעשה חַרְטָה בַּרְטָה. הרחובות והפארקים שוקקי אדם, הכבישים מלאים, התקהלויות בבתי כנסת ובסוכות המוניות, העסקים פועלים בשחור בבתים (כמו המוני חל"תניקים שעובדים בשחור בנוסף לקצבאות "אבטלה" מובטחות מהמדינה), המנהיגים מתנצחים במנעמים זה עם זה, מפרים בעצמם תקנות, והמשטרה קישוט.

בתקשורת מברברים במוח ללא תקנה. ובשם "האיזון" לכאורה, נותנים לכל ארחי פרחי "מובילי דעה" להביע דעתם "המוסמכת". מזמינים "מומחים" רודפי פרסום חסרי אחריות שעוברים מאולפן לאולפן (כאילו שאין להם עבודה אמיתית). כמו מה מבין בענייני קורונה מנהל מחלקה "גנטיקה של הסרטן", שלא ראה חולים מאז שסיים התמחות ברפואה פנימית לפני שלושים שנה? ומה מבין פרופסור שבתחילת המגפה התראיין והניף את ידו בביטול שאין לנו מה לדאוג, כי זו רק תחלואה מקומית של סינים אוכלי עטלפים ושכאלה? וחודשיים אחר כך התחיל להופיע בתקשורת ובסרטוני יוטיוב, בעידוד יחסי הציבור של האוניברסיטה שלו, על שהוא רשם פטנט "שיטה ייחודית" לפיתוח חיסון (אוטוטו) כנגד הקורונה. והנה משרד הבריאות מדווח שפרופסורית מסביבת רוני גמזו - העבירה נתוני חסר על תחלואת הקורונה בבית החולים שלה, באופן שיתאימו לאג'נדה המזלזלת שהיא מפזרת לציבור על ימין ועל שמאל. ומנהל מחלקת קורונה מבית חולים דרגה ז' מופיע בתקשורת ש"הקו האדום" הוא קשקוש, כי הוא יכול להשליש בקלות את מספר חולי הקורנה, כי הוא מעסיק סטודנטים, חובשים יוצאי צבא, ושאר מובטלים ככוחות עזר, שמחליפים חיתולים ומצעים של החולים. אשפוז במקום כזה עם קורונה ואבדנו. ופרופסורים לפיזיקה פתאום הפכו גם הם למומחי קורנה, כמו  גם יוצאי "האח הגדול" ושאר ירקות גיבורי הריאליטי.

וכל אחד ואחת ברשתות החברתיות הם מביני קורונה דגולים - מדקלמים את מי שבא להם על מספרים ומדדים מזויפים, מבלי שהם מבינים בהם ובקורונה דבר וחצי דבר. מזכיר לי את הברברת התקשורתית הבלתי נלאית במלחמות ישראל. לאן נעלם תת אלוף שיחור שעד ליום פרוץ מלחמת המפרץ הודיע בידענות בכל מהדורת חדשות - שמר סדאם חוסיין לא יעז לשלוח טילים...

אולי תאמרו שלרשומה יש להתייחס במסגרת "ההפחדות". גישה זו הפכה מאוד פופולארית בחלק נרחב מהציבור, עד לכדי הפקרות "רולטה רוסית":

"אני צעיר, אני בריא"

בואו נדבק ונגמור את זה"

"למה להם מותר ולא לי"

אם אמשיך לא אסיים במיני הלוגיקה חסרת האחריות הציבורית הזאת. ועל שיהיו שישלמו בחייהם או באיכות חייהם.

וחשבתי על הילדים ("הבלתי נדבקים והבלתי מדביקים") ועל הצעירים החרדים שמתקהלים כדי להידבק בחיסון עדר. ועל הצעירים החילוניים החוגגים ומתנים אהבים במסיבות חשק וטבע. שאין להם כל מורא ופחד.

ואם רשומה זו תגיע לידיעתם ולידיעת הרבנים שלהם דייני. לו ידעו שלפחות כ- 15-20% מהם עשויים להפוך לאימפוטנטים (לתקופה בלתי ידועה עדיין ואולי לצמיתות) ולחסרי ילדים (כמו אצל חלק מנדבקי נגיף החזרת מסורבי החיסון) - דייני.

ממחקרים מדעיים הרי לפניכם מנגנון הפגיעה של נגיף הקורנה באשכים - בירידה בייצור הטסטוסטרון (אין אונות) ובקישור לקולטנים בתאי הזרע (פגיעה בפוריות). דרך הזרע עשויה להיעשות העברה למערכת המין של האישה ויש גם עדויות למעבר דרכה אל העובר. וזכרו - הנגיף משתנה ועדיין אין אנחנו יודעים על כל ההשלכות לטווח רחוק.

כיצד פוגע נגיף הקורונה באונות ובפוריות הגבר - מנגנון

להל"ן מקצת סקירות רפואיות מדעיות מן השורה הראשונה בהשלכות הדבקה בקורונה על פוריות ואין אונות, להתרשמותכם:



קישור לתקציר המאמר:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32814369/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32897023/



קישור לתקציר המאמר
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32466994/


אולי יש שיגידו שאני מגזים ועושה להם שחור. אבל כמו שכתוב בכותרת של הבלוג - "עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן"!

הישמרו והיו בריאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן