יום שני, 12 ביולי 2021

האם נדבקתי בקורונה?

 


הכל התחיל ביום שישי האחרון. שזה שבעה ימים לאחר ששני אנשי תחזוקה הגיעו לתקן את המזגן בבית. ואני האידיוט לא עטיתי מסכה. בארוחת הערב בשישי האחרון, לא היה לי תיאבון. טעם הקפה קצת מאוחר יותר היה תפל. ואז התחלתי להרגיש חולשה, כאב חד בגב ותחושה כמו התחלת שפעת. בלילה איבדתי לחלוטין את חוש הריח. לא בגלל נזלת ובכלל לא כאב הגרון. נלחצתי כשפתחתי בקבוק אפטרשייב ולא הרחתי דבר כשהצמדתי את פתח הבקבוק לחוטם. בקושי הצלחתי לנמנם מעט בלילה ובבוקר קמתי עם תחושה של שפעת. כל מה שהכנסתי לפה היה תפל ולא הרחתי שום דבר. זהו, נדבקתי בקורונה - נלחצתי. למרות שהתחסנתי לפני כחצי שנה בשני חיסונים. אבל 24 שעות לאחר מכן תחושת המחלה הלכה ונחלשה, חוש הריח והטעם חזרו  בהדרגה, נותר רק מעט כאב גב שהולך ומשתפר.

אז אל תהיו דבילים, אם עדיין לא עשיתם זאת - לכו להתחסן מיד!!!

***

בקרוב אביא כאן תחקיר שעשיתי: יש אקדח מאוד מעשן המחשיד שנגיף הקורונה COVID19, הוא אכן תוצר הנדסה גנטית שדלף לכאורה ממעבדה בווהאן. לא במתכוון, אלא משום תנאי בטיחות לא מספקים לטיפול בחומר ביולוגי מסוכן. מדוע ארגון הבריאות העולמי מיהר לטהר את הסינים? מדוע מימשל ביידן ואותו ארגון הבריאות יצאו השבוע עם הצהרה שיש לחקור את האפשרות שהנגיף הוא אכן תוצר ידי אדם שדלף מהמעבדה בסין? מדוע מרבית הווירולוגים שיתפו פעולה במה שעשוי לשקף כנסיונות טיוח? 

אז מהו האקדח המעשן? מסתבר שבשנת 2015 ארה"ב העניקה מענק מחקר (מימון פדראלי) למחקר הנדסה גנטית על נגיף הקורונה מעטלפים, כדי לבחון כיצד אפשר לשנות אותו (נגיף כימרי), באופן שיוכל להדביק ולגרום מחלת ריאות בבני אדם. 

המימון הפדראלי (מענק NIH) ניתן לשיתוף פעולה בין מדען אמריקאי לבין ראש המעבדה בווהאן, למחקר הנ"ל. אז פאשלת הדליפה  היא לכאורה של המעבדה הסינית. אבל האחריות של ארה"ב לכאורה אינה פחותה. ראשית צריך לזכור שבעל המאה הוא בעל הדעה. וכן שהמדען האמריקאי ביקר במעבדה הסינית והיה מודע לאמצעי האבטחה הבלתי מספיקים שלה. האם המדען האמריקאי וחלק ניכר מהברנג'ה של הווירולוגים המערביים פעלו לטיוח? כעת וירולוג, חתן פרס נובל, אינו שותק. מהי האחריות של ממשלת ארה"ב?

פירוט יבוא כשאשלים את התחקיר ואסכם אותו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן