יום חמישי, 26 באוגוסט 2021

לפי חוק בריאות העם ניתן להגן על העם מפני מגפות גם "בדיקטטורה"

 האם ניתן להטיל סנקציות חמורות על סרבני חיסוני קורונה? התשובה היא כן, על פי סעיף 19 בחוק בריאות העם:

"בכל עיר או כפר או אזור שמחלה מידבקת קיבלה בהם או עלולה לקבל בהם צורה אפידמית או אשר קיימת סמוך להם מחלה מידבקת שלדעת המנהל יש בה סכנה לבריאות הציבור של העיר, הכפר או האזור הנ"ל, רשאי המנהל או הרופא הממשלתי לנקוט באותם אמצעים שיראה צורך בהם כדי להגן על גרי המקומות האלה מהידבקות, ולתכלית זו רשאי הוא, בין שאר דברים, להטיל על גרי העיר, הכפר או האזור הנ"ל חובת הרכבת-מגן או הרכבה אחרת (חיסון) שלדעתו יהא צורך בהן כדי לצמצם את התפשטות ההדבקה. 

המסרב ביודעין עפ"י סעיף זה להרכבת-מגן או להרכבה אחרת (חיסון) נגד מחלות אפידמיות המסוכנות לציבור, יאשם בעבירה ויהא צפוי לקנס שלא יעלה על חמש לירות או למאסר לא יותר מחודש ימים.

חוק בריאות העם העם זה חוקק ב-1940 (בימי המנדט הבריטי) ואף על פי כן הינו בתוקף כיום בספר החוקים!!! אז על פי החוק ניתן לשלוח סרבני חיסון למאסר של חודש או לשלם קנס בסך 5 לירות.  כמה היו שוות 5 לירות אז? ובכן, כ- שליש עד חצי משכורת חודשית דאז.

רחוב אלנבי בתל-אביב. חדר עלה אז 2-3 לירות בחודש(צילום: פין הנס, לע"מ)
ברחוב אלנבי בתל-אביב. חדר עלה אז 2-3 לירות בחודש (צילום: פין הנס, לע"מ)

תאמרו זה חוק ארכאי מ- 1940, אבל הוא כאמור עדיין בתוקף כיום ב- 2021!

בסעיף 20 של החוק יש אפילו עדכון ספציפי לגבי הקורונה. לפי סעיף זה הקורונה מוגדרת כמחלה מידבקת  מסוכנת: "המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה היא מחלה מידבקת מסוכנת וקיימת בעטייה סכנה חמורה לבריאות הציבור"

וסעיף זה קובע: "אם נראה כי מרחפת על איזה חלק של ישראל סכנה של מחלה איומה אפידמית, מקומית או מידבקת רשאי שר הבריאות להכריז כי סכנה חמורה מרחפת על בריאות העם על ידי איומה או קיומה של מחלה כזאת בישראל או בארצות השכנות, ומשפורסמה הכרזה זאת יהא המנהל מוסמך לסדר או להתקין, בין בצו ובין בהוראה או בכל דרך אחרת שהיא, כי ייעשו על ידי כל אדם, לרבות קופת חולים: בכל ענינים או דברים שימצאם רצויים לשם מניעתה או הקלתה של המחלה; 

סעיף 20 ב' מרחיב צו זה של שר הבריאות לגבי חיסוני חובה על כל הציבור ומדגיש במיוחד "עובדי ציבור". אם כך, כלולים בזה גם 37 אלף עובדי הוראה סרבני החיסון וסרבני בדיקות . שאם אינם מוכנים הן לזה והן לזה - שיישבו בבית בחל"ת. לא נראה להם וליפה בן דוד הבריונית המייצגת אותם, אדרבא שיפנו לבג"צ. אני מאמין "שיש שופטים בירושלים".

הסרבנים טוענים שמול חוק "בריאות העם" קיימים שני חוקי יסוד - חוק "האדם וחירותו" וכן "חוק זכויות החולה", האוסרים מתן טיפול רפואי בכפייה.

אבל קבוצה של משפטנים בולטים מהאוניברסיטה העברית שיגרו השבוע מסמך בנידון ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וכן לראשי משרד הבריאות. עם החתומים עליו נמנים פרופ׳ דוד אנוך, ד"ר נטע ברק־קורן, פרופ' מיכל שור־עופרי, פרופ׳ דוד הד וד״ר עופר מלכאי. לטענתם, סעיף 19 לפקודת בריאות העם מסמיך גם היום את רשויות הבריאות במדינת ישראל לחייב את תושבי המדינה להתחסן. לטענתם אין סתירה בין החוקים: כי חוק זכויות החולה האוסר מתן טיפול רפואי בכפייה. עוסק בטיפול הניתן לחולה פרטי, המותאם לחוליו ולמצבו. בעוד שפקודת בריאות העם (ובפרט בפרק ד' העוסק במגפות) נועדה לספק לרשויות כלים להתמודד עם נסיבות בריאות מערכתיות, המשפיעות על הציבור כולו בעת ובעונה אחת. וכפי הידוע, ניתן לשלול חופש של רוצחים, אנסים וגנבים למרות חוק יסוד "חופש אדם וחרותו" ולאסרם בכפיה, כדי להגן על הציבור. כך גם חיסונים מפני מגיפות הם הגנה על בריאות הציבור. מוות הנגרם למי מהציבור על ידי הפצת קורונה של סרבני חיסונים, בדיקות ובידודים - כמוהו כהריגה לכל דבר ועניין. 

שנית, הטיעון של הסרבנים שהחיסון לא קיבל אישור יעילות ובטיחות  על ידי ה-FDA - גם הוא נפל השבוע: החיסון של פייזר שאושר באישור חרום, קיבל אישור קבוע כחיסון יעיל ובטוח נגד הקורונה. והרי ידוע שהחשש של סרבני החיסונים מ"תופעות לוואי", בטלות בשישים מול אותן תופעות במקרה של הדבקה במחלה עצמה ובמחלה עשויות להסתיים במוות. אף לא אחד מת מהחיסון עצמו.

שלישית, בסקטור הפרטי כבר נקבעו שני פסקי דין תקדימיים בבית משפט מחוזי שלפיהם ניתן לשלוח לחל"ת עובד המסרב להתחסן או לבצע בדיקות שלוש פעמים בשבוע על חשבונו. אז מה שונים הם מעובדי ציבור? 

רביעית,  גם ילדים  (12-18) ניתן לחייב להתחסן, או לחלופין לבצע בדיקות על חשבון ההורים כתנאי ללימודים בכיתה. גם לגבי ילדים אין סתירה בין פקודת בריאות העם לבין "חוק חינוך חובה חינם". כי גם לימודים בזום ניתנים בחינם. 

סעיף 65 בפקודת בריאות העם מחייב רישום במאגר מידע  וחיסונים לילדים בבתי ספר על פי חוק ביטוח לאומי. אז שכבוד השרה שאשא ביטון וכבוד היו"ר יפה בן דוד - שיפסיקו לבלבל את המוח. אדרבא, שיפנו לבג"צ ויפסידו, כי אין להן טיעונים משפטיים של ממש. טיעונים שיכולים לבלבל את הכרישים בבג"צ. שופטים שסוף כל סוף ישימו קץ לסאגת החיסונים של הסרבנים מפיצי המגפה. זוכרים שכשהתחילו לחסן, יפה בן דוד איימה שתשבית את הלימודים אם לא יקדימו ויחסנו את כל עובדי ההוראה יחד עם בני השישים ומעלה? עכשיו היא התהפכה והיא מאיימת שתשבית את הלימודים אם יחייבו את כל המורים הסרבנים להתחסן או לחלופין להיבדק על חשבונם כתנאי להמשך עבודתם בכיתות בית הספר. אז נראה אותה משכנעת את בית הדין לעבודה, כאשר יש כבר תקדימים משפטיים בסקטור הציבורי. היא מאיימת במחסור בצוות הוראה אם 37 אלף עובדי הוראה יתפטרו בשל כך. פחחחחח, את מי היא מפחידה? - נראה לכם שהם יתפטרו ויפסידו גם את הפיצויים, חחחחח. במה ילכו לעבוד, במלצרות, בניקיון, כזבנים בחנויות בגדים בקניון...?

אז  כמובן לא יקנסו את העובדים האלה בסכום מחצית שכירות דירה וגם לא ישלחו אותם על פי סעיף 19 לחוק לחודש מאסר (למרות שיש הרבה מקום במחנות המסתננים שהמדינה בנתה בנגב), אבל להוציא את הסרבנים לחל"ת כסנקציה, אפשר גם אפשר. נראה לכם שרובם ככולם ימשיכו להתנגד, ישבו בבית, ולא יוכלו להיכנס לשום מקום שנדרש בו תו ירוק? וההורים של הילדים שלא נותנים להם להתחסן, שיואילו נא לארח להם לחברה בלימודי הזום בבית. נראה אותם בהמשך עיקשותם.

גבירותי יפה בן דוד ושאשא ביטון, עם כל הכבוד, כשמדובר בבריאות שלי, שלכם ובהגנה על כלל הציבור  ממגיפות, כששיכנוע בהגיון אינו עובד, אפשר וחובה להגן עלינו גם במה שמתפרש לכאורה כדיקטטורה. יצקצקו כל יפי הנפש על דבריי, אבל צריך לשים קץ לכל "ההפקרות הדמוקרטית" הזו. וכי צרפת אינה מדינה דמוקרטית? מדוע שם נאסר לעלות על תחבורה ציבורית ללא תו ירוק ופה אפילו מסכות לא אוכפים בתחבורה הציבורית? וכי ארה"ב אינה מדינה דמוקרטית? מדוע שם עובד ציבור שלא יתחסן (לפחות בחיסון ראשון) עד 31 לאוגוסט יוצא לחל"ת? מדוע אוסטרליה וניו זילנד סוגרים הרמטית את שמי המדינה לכניסה? האם הן לא דמוקרטיות?

ונכון, יש מעטים מאוד שהם מנועי חיסון מסיבות רפואיות. ניתן לתת להם פטור כשהשאר יועילו בטובם להתחסן.  כי אז חיסון העדר יגן גם על מנועי החיסון. אבל בל תתבלבלו, לא כל מנועי החיסון המוצהרים הם אכן כאלה. מאלה (התחמנים) צריך לדרוש פטור מרשות מוסמכת ולא מרופא משפחה שרושם ללא הכרה פטורים וסיקים לכל דורש.

הביאו היום מורה ומחנך להתראיין באחת הרשתות בטלוויזיה, אשר נשאל מדוע הוא מסרב להתחסן או לבצע בדיקות. והאידיוט צחק לפאנל בפרצוף בדברי הבל הבלים וכזב. מתווכח בשטויות עם רופא המשנה למנכ"ל שיבא. וכששאלו אותו האם זה החינוך הראוי שהוא נותן לתלמידיו - הוא לא התבלבל וטען שבהחלט זהו החינוך הכי נכון שיש. וחשבתי על כל האלפים שרגע לפני שנשמו את נשימותיהם האחרונות, מילותיהם האחרונות היו "עשיתי טעות".

משרד הבריאות והיועמ"ש - אנא שימו כבר סוף לסאגה הזו. כי אם לא, היו בטוחים שיש שופטים בירושלים. כי רוב הציבור אינו צריך לשלם בבריאותו ובסגרים, בשל עדת פושעים מתנגדי חיסונים ובדיקות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן