יום שלישי, 17 בינואר 2017

אולי בכל זאת - הקדמה לסדרה מיסטיקה, על טבעי, מטפיזיקה ומדע


הקדמה לסדרה: מיסטיקה, על טבעי, מטפיזיקה ומדע

השיפוט של האדם לגבי מה שמכונה 'רציונליות' מבוסס על התפיסה של המוח מהנקלט בחמשת החושים. מאחר שתפיסת הקלט החושי על ידי מוח האדם מוגבלת ורחוקה מלהיות מדויקת (ועל כך תוקדש סדרה נפרדת), נשאלות שאלות רבות לגבי מהות הרציונליות לעומת העל טבעי. האם כל מה שאינו מוסבר כרגע באופן רציונלי הוא על טבעי? והאם כל מה שנראה כעל טבעי הוא אכן כזה? בימי הביניים למשל, תקשורת אלחוטית הנפוצה כיום - הייתה בוודאי מתפרשת כעל טבעית.

סדרה זו מבוססת על אוסף כתבות שעודכנו ונערכו מחדש. סדרה זו נכתבה על ידי מדען ולא על ידי איש רוח או ניו אייג'. בסדרה מתוארות גם חוויות אישיות בתחום העל טבעי כמו טלפתיה, טלקינזיס, חיים לאחר המוות, גלגול נשמות,יציאה מחוץ לגוף, אאורות ועוד.

הכותב מנסה לדון ברציונליות של העל-טבעי מנקודת מבט של מדען. האמת  היא שמרבית המדענים מתייחסים לנושאים אלה בספקנות וחלקם אפילו בחמת מיאוס. לכן כמדען צריך הרבה אומץ לצאת עם כתבות כאלה. אבל כפי שתראו, יש השקה הולכת וגדלה בין הפיזיקה המודרנית למה שנחשב פעם על טבעי. לפי הפיזיקה המודרנית קיימים למשל יקומים מקבילים ו'חלקיקים אלוהיים'. כוחות טלפתיה הוכחו בתשע עבודות מדעיות רציניות.

נשאלת לכן השאלה, מדוע מדען מכובד אינו יכול לנסות להבין את העל טבעי, אבל יכול לחבוש כיפה? ומדוע מה שאינו מוסבר מדעית אנשים מסבירים כמעשה ידי אלוהים? מדוע האמונה באלוהים מקבלת 'מעשי נסים'? האם פולחן דתי כלשהו הוא רציונלי?

מקווה שתיהנו מהסדרה ואם השקפת חייכם ניהליסטית מושבעת, אולי תשנו מעט את דעתכם בעקבותיה? אולי יתעוררו ספקות?






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן