יום שני, 22 בפברואר 2016

עד מאה ועשרים פלוס


מאה ועשרים הוא מספר סמלי ביהדות. מאז שאלוהים רגז על בני האלוהים שירדו בספר בראשית להזדווג עם בנות האדם ונולדו להם הנפילים - חיי האדם הוגבלו למאה ועשרים שנה. בסנהדרין היו מאה עשרים חברים. כחיקוי, גם בכנסת ישראל מאה ועשרים חברים. היום במזל טוב גם בקהילת בלוגר בארץ הקודש - מאה ועשרים חברים! 
סיבה למסיבה.



כשחשתי כשמשהו לא טוב קורה בבית שהיה לי בישראבלוג, הכנתי מקלט לימים רעים כאן בבלוגר. הצטרפתי לקהילת בלוגר ופתחתי את הבלוג הזה כאן. בתחילה, כשהצטרפתי באופן נסיוני - הייתי החבר ה-94. כפי שהינכם רואים, מאז צמחה הקהילה ב- 30%. צמיחה בשליש כמעט. וזה הרבה מאוד לעומת המצב בבלוגיות ותיקות כמו ישראבלוג, שנמצאות בשקיעה. עוד אחזור לכך בהמשך.

את ישראבלוג עזבתי ועברתי לכתיבה קבועה ובלעדית בבלוגר לפני כשלושה חודשים (3 חודשים לפני כן כתבתי כאן רק פוסט או מקסימום שניים בלבד לחודש) ובסטטיסטיקה שערכתי לכבוד ציון אירוע מאה עשרים חברים לקהילת בלוגר הישראלית, הופתעתי לראות שהבלוג חשיבה חופשית פלוס חצה את רף 50,000 צפיות.




הבלוג השיג מספר צפיות מכובד זה בכשלושה חודשים.

להשוואה - בישראבלוג, למרות שהבלוג שם היה מוצב שם בראש רשימת הפעילים, למרות שהפוסטים מוקמו ברשימת החמים, למרות שפוסטים רבים שם זכו להיות במומלצי המערכת (הן של ישראבלוג והן של נענע 10), ולמרות שלבלוג שלי שם היתה רשימה של 1,009 מנויים (ואשר מישהו בצנזורה שבחלונות הגבוהים דאג למחוק בטפשותו כשעברתי לכאן) - לאחר כתיבה מסיבית (בממוצע שלושה פוסטים לשבוע) במשך ארבע שנים בדיוק, הבלוג חשיבה חופשית שם בקושי חצה מאה אלף צפיות. כאן כאמור - כבר למעלה מחמישים אלף צפיות בשלושה חודשי כתיבה פעילה בלבד.

כמו כשעוברים בנק או מחליטים על שינוי הרכב סל מניות, ערכתי בדיקה של כדאיות המעבר לכאן מישראבלוג, גם מבחינה גלובלית ולא אישית בלבד. עזרה לי בכך הסטטיסטיקה שמתפרסמת בדף הראשי של ישראבלוג.

לא רק שמספר כלל הצפיות שם במגמת ירידה מזה זמן. דווקא מספר הפוסטים שמתפרסמים בחודש קפץ לאחרונה באופן מפתיע. מה זה אומר? אם למשל בחודש ינואר היו לכלל הפוסטים בישראבלוג 57,308 צפיות, ונכתבו בחודש זה על פי הסטטיסטיקה 98,011 פוסטים. זה אומר שפוסט שנכתב שם נצפה בממוצע על ידי 0.6 קוראים. כלומר, בממוצע פחות מקורא אחד לפוסט. כלומר משתמע שיש פוסטים שאפילו הכותבים אינם טורחים לקרוא לאחר פרסומם. חחחחחחח  
נו טוב, אולי המערכת שם יכולה להתנחם בכך שאולי זה נובע גם משום שיש שם לא מעט בלוגים כאלה, שדווקא אותם העורכים אינם טורחים למחוק:


כן, בלוגים כאלה כבר מצויים שם חודשים (ומוצגים בדף הראשי) בניגוד לתקנון של ישראבלוג.

חלק מקוראי לשעבר בישרא שומרים אמונים וקוראים כאן כעת. חלק אחר אינם רוצים, או פשוט אינם יכולים/יודעים לצאת מהביצה הטובענית שם. אבל דבר זה אינו משנה כהוא זה עבורי את היתרונות למעבר הכתיבה כאן

חלק מקוראי לשעבר שם נתלים בתירוץ שאינם מצליחים, או מסובך להם להגיב כאן, או שהם חוששים  להגיב כאן מחשש לחשיפת זהותם. אבל זה בולשיט. גם משום שפלטפורמת התגובות כאן שודרגה ל'דיסקוס' - פלטפורמת תגובות פשוטה לתפקוד, ששומרת על פרטיות המגיב (לא נמסרת כתובת מייל של המגיב) והכי חשוב - המגיב יכול לערוך את התגובה לאחר הפרסום. לא צריך לכתוב תגובה נוספת כדי לתקן טעויות הקלדה.
אז נגמרו התרוצים, ומי שאינו רוצה להמשיך לבקר כאן, ממש אינו חייב. כפי שרואים אתם, יש חיים גם לאחר ישראבלוג ואין הם רעים כלל וכלל.

אז נחזור לשימחה - קהילת החברים בבלוגר בארץ הקודש הגיעה למאה ועשרים. ובקצב הצמיחה כבר ברור שהברכה המתאימה היא עד מאה ועשרים פלוס.



חג שמח לקהילת בלוגר בארץ הקודש.  
ובשם כל הקהילה, תודה לכל המבקרים והמגיבים.

עריכה

איזה צירוף מקרים! 120 אנשים התענינו בשיטת התזונה הבריאה THE ZONE
שמתפרסמת כאן.
   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן