יום שבת, 13 באוגוסט 2016

יום תשעה בקרוקס


פוסט מיוחד לתשעה באב (פורסם בתשעה באב 2012 בדף נענע 10 ונערך כאן).



הבוקר פקחתי את עיניי לרחובות ירושלמים שוממים, התחבורה דלה. נראה שכל הירושלמים מתאבלים או ...

בכל הארץ יום עבודה רגיל. בירושלים - יום אבל לאומי. יום שבתון גורף. בתי עסק וחנויות סגורים, הבנקים סגורים, הכספומטים מרוקנים, אין דואר ...

עד לפני מספר שנים, תשעה באב היה בירושלים יום בחירה. למי שרצה, זה היה יום שבתון. אבל כיום כופים עלינו לשבות ביום זה. חלק מההתחרדות הזוחלת שפושטת על המדינה. אל דאגה, היום בירושלים - בעוד כמה שנים גם אצלכם, בעזרת השם יתברך.

בלי לפגוע בדתיים. איו לי כל בעייה שאתם אבלים על חורבן בית המקדש ושכבר אינכם יכולים להקריב זבחים וקורבנות חיות. אין לי בעייה בכך שבחרתם לצום ולהתפלל, ולזרוק על עצמכם חרולים (פרי קוצני הנדבק לבגדים). אך מדוע אני - חילוני בהכרה מלאה - צריך להתאבל יחד איתכם?

כאשר ההסתדרות מארגנת יום שביתה במשק, קברניטי המדינה זועקים: כל יום שביתה עולה למשק חצי מליארד שקל. אז הנה מישהם, בשל חורבן שאירע לפני יותר מ- 2,000 שנה - משביתים כל עבודה בירושלים (מלבד מרכולים גדולים ותחבורה ציבורית).

אז למרות זאת החלטתי היום לצאת לעבודה כרגיל, ולתרום יום עבודה מתנה למדינה. והנה אני נוסע, עובר בשכונות חרדים ומה אני רואה?:


עשרה קבין של קרוקס נפלו על העולם
תשעה על חרדֵי ירושלים
ואחד על העולם כולו








אז היום נוספו נעלי קרוקס כחלק מהלבוש המסורתי לשטריימל ולקפוטה. אבל לעזאזל, מה זה? אני רואה טוב? חיילים דתיים עם מדים נועלים קרוקס, צועדים בדרך לבסיס? היי צה"ל, משטרה צבאית - אתם יודעים על זה?


טוב אז המשכתי לנסוע ונעצרתי ליד מרכז מסחרי. בטני הודיעה לי שהיא רעבה. חשבתי לקנות קפה עם מאפה. אך אבוי - כל בתי הקפה, חנויות המזון, אפילו דוכני נקניקיות - סגורים! אפילו ביום הזיכרון לחללי צה"ל, כל בתי ודוכני המזון האלה היו פתוחים במרכז המסחרי הזה. אתם מאמינים?


אה כן, היו כמה דוכני מכירה פתוחים של טלפונים סלולרים במרכז המסחרי .מכיוון שקיבתי לא תסתפק בטלפון, המשכתי רעב ומיובש לעבודה - נו לפחות יש לי שם פינת קפה.



יום כיפור - יום שבתון

תשעה באב - בירושלים יום שבתון מלא, עוד מעט גם אצלכם.

צום גדליהו - שבתון במהרה בסעדי דשמיא ?

צום י"ז בתמוז - שבתון בעה"ש במהרה בימנו?

צום עשרה בטבת - שבתון חובה, כי כל ישראל ערבים זה לזה?



סה"כ נזק למשק - 2.5 מליארד שקל. וכדי לסבר את האוזן, האם זה לא שווה במקרה להכנסות חצי אחוז מע"מ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן