יום שבת, 17 בנובמבר 2018

יום המספרים, הפרחים והכתר שלי



היום יום המספרים הראשוניים שלי. כידוע, מספר ראשוני (Prime number) הוא מספר טבעי, כלומר מספר שלם וחיובי, שמתחלק לרק בעצמו וב-1 ללא שארית. במילים אחרות, מספר ראשוני לא יכול להיות לעולם מכפלה של שני מספרים טבעיים שקטנים ממנו.

מספרים ראשוניים

אז היום כידוע ה- 17 לחודש ה- 11. 

17 - מספר ראשוני. 11- גם כן.

ומה מיוחד ביום הזה? שאת הבלוג הזומבי שלי בישרא בלוג מקשט היום בלון אדום:

הבלון האדום מציין היום 7 שנים. 7 - מספר ראשוני. 
היום אכן יום הולדתי. ה-7 אמנם איננו גילי. אבל הוא מציין את יום ההולדת של הבלוג והצטרפותי לבלוגיה - לפני שבע שנים - מספר ראשוני.

וגם גוגל ציין את היום הזה בדודל אישי:

ובאנימציה הדודל בעצם נראה כך:


אז מהו גילי? יש לי שני גילים. בעצם שתי לידות - לפני הספירה ואחרי הספירה. הספירה לפני ואחרי החיידק הטורף. וגילי לאחר הלידה השנייה הוא 5 - מספר ראשוני. והגיל מהלידה הראשונה מורכב השנה מקומבינציה של הספרות שלוש (3) ושבע (7) - שניהם מספרים ראשוניים.

ליום ההולדת ההורים הזמינו אותנו היום בצוהריים לחגוג בביתם ברעננה. אבא שלי ידוע כשף המשפחתי והעובדת הזרה מאוקראינה היא הסו שפית שלו. אימא שלי הידועה גם היא כבשלנית מדופלמת, כבר אינה מבשלת מאז כבדה ראייתה והתנוונה יכולת הקריאה שלה. 

אתמול היא הייתה כולה נרגשת לקראת חגיגת יום ההולדת של בנה. ואתמול היא גם ראתה פרחים ומספרים על הקירות. ושאלה בפליאה, הכיצד? 
וגם שאלה את אבי "למה אתה עושה צחוק? בשביל מה אתה מכין כתר לקנקן"? כנאמר, גם בשיגיון יש לפעמים הגיון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן