יום רביעי, 24 באפריל 2019

נראה שיש צורך גם כאן


מדוע הפוסט הזה? אני מביא אותו כאן משום שהסטטיסטיקה ותוצאות השאלון באתר פרפרים מצביעים שחלק מהחברים הרשומים ושפוסטים שלהם מתעדכנים בדף הקהילה - הם עצמם אינם מבקרים בדף הקהילה באופן סדיר. מכאן יש מצב שהבלוגיה שלהם מתבססת על מעגל קישורים או במילים אחרות - מועדון קריאה סגור. אבל מי שמתעמק בדף קהילת פרפרים יגלה שזהו אינו רק דף של קישורים.

מכיוון שכך, אני מפרסם גם כאן את דבר המערכת האחרון - בשל חשיבותו.

לאחר כחודש מאז שהושק דף אתר קהילת פרפרים, הגיע הזמן לערוך בדיקת איכות השוואתית של האתר - בהשוואה לאתרים דומים של שתי קהילות מתחרות משמעותיות שקיימות ברשת - קהילת א' וקהילת ר' (השמות המלאים שמורים במערכת). שלוש הקהילות מאגדות בלוגרים הכותבים בפלטפורמות שונות, אם כי עיקר הבלוגרים בקהילת א' וקהילת ר' כותבים בפלטפורמת וורדפרס או בדומיינים אישיים. בניגוד לקהילת פרפרים, הקבלה לשתיים האחרות היא סלקטיבית ומבוססת על החלטת "ועדת קבלה". בראשונה - וועדת הקבלה היא של יחיד ובשנייה יש "צוות”. הצוות של קהילת ר' מקבל רק VIPs אינטרנטיים...
שלוש הקהילות אינן פועלות על בסיס רווח.

כדי להשוות בין אתרי שלוש הקהילות השתמשתי באלגוריתם SEO, המשמש כיום לדירוג חשיפה מהימן של אתרי אינטרנט. זהו אלגוריתם מקצועי המשמש ככלי לקידום אתרים. והרי תוצאות הבדיקה: 



בהמשך יוסברו הקריטריונים לדירוג וכן אביא דירוג משנה (לא שמי) של כל אחד מהבלוגים המאוגדים בקהילת פרפרים (נכון לזמן כתיבת רשומה זו), שערכתי בשימוש באלגוריתם. ואסיים במבצע חינם ( שאי אפשר לעמוד בפניו) לשירות חברי הקהילה. המבצע יסתיים ב-15 למאי. זהו אינו גימיק שיווקי וההסבר יבוא בהמשך.

אלגוריתם SEO מתבסס על המאפיינים הבאים:
א. ותק האתר
ב. תדירות עדכון האתר והוספת תוכן
ג. איכות הקוד ותוכן האתר
ד. כמות וסמכות הקישורים הנכנסים
ה. זמן טעינת האתר
ו. פרמטרים טכנולוגים בעלי אופי שיווקי נוספים.

כדי לספק לחברי קהילת פרפרים מידע על דירוג החשיפה של הבלוגים החברים (נכון לזמן כתיבת שורות אלו) - ערכתי בדיקת הבלוגים בעזרת האלגוריתם. והרי התוצאות מוצגות בסדר אקראי:



הדירוג הממוצע של הבלוגים החברים בקהילה כיום הוא 32.7, שנחשב לגבוה למדי. בהזדמנות אביא השוואה לאתרים ידועים ונחשבים.

לפני החג פניתי במייל לכ- 25 בלוגרים פעילים שכותבים מעניין (חלקם ממעגלי הקריאה שלכם) - בהצעה להצטרף לקהילה שלנו. שאולי זו הזדמנות להרחיב את קהל קוראיהם. עד עצם היום הזה ההתעלמות הייתה מוחלטת. בדקתי גם את הבלוגים שלהם באלגוריתם ובהתאם לתוצאות אני אומר לכם שאין להם תעודת יוחסין אובייקטיבית טובה יותר משלכם (עם או בלי ועדות קבלה). הקהילה שלנו אמנם אינה מבוססת על אליטיזם ואין בה מיוחסים, אך גם לא כותבים פחות טובים ומעניינים (בדגש על המעניינים שמושכים קוראים).

אז ההשוואה הזו הייתה בתחילה כדי לבדוק את דירוג הבלוגים של חברי קהילת פרפרים ביחס לאחרים, ושחלקם מוגדרים כסוג של "משפיעי ציבור" . אבל מהמדרג האינטרנטי מסתבר שחברי קהילת פרפרים הם אולי אנשים "פשוטים" אבל לא פחות משפיעים, לפי קריטריונים אינטרנטיים מקצועיים...

אבל מעבר לכך, לבדיקה שערכתי באלגוריתם היו שתי מטרות נוספות:
ראשית, כל מי מחברי הקהילה שמעוניין לדעת מה הדירוג של הבלוג שלו/ה ומהן נקודות החזקה והתורפה - מוזמנים לשלוח אלי בקשה במייל לכתובת
kankanhate@walla.co.il
ויקבלו את התשובה במייל חוזר.

מדובר בלא מעט עבודה כדי לנתח 30 בלוגים או כמה נוספים שיצטרפו לקהילה עד ל- 15 במאי. זה ייקח מעט זמן. אבל אשתדל לבצע 2-3 בדיקות ליום ולשלוח את הניתוח. אעשה זאת לפי סדר קבלת הבקשות. אם הכל ילך כשורה, כל הפונים יקבלו את הדו"ח על בלוגם תוך כחודש ימים.

אבל מעבר לקבלת האינפורמציה, יש לבדיקה מטרה חשובה נוספת. הדירוג נכון לנקודת זמן מסוימת, אבל הוא דינמי. כלומר, הוא משתנה. בדברי המערכת הבאים אביא טיפים כלליים לשיפור אתרי הבלוגים שלכם. על סמך הטיפים האלה ועל סמך התייחסותכם לדו"ח האלגוריתם - כל אחת ואחד מכם יוכלו לתקן ולשפר דברים בבלוג. ואז בעוד כחודשיים, שלושה - אפרסם את השינוי בעקומת הבלוגים שלכם. אם תרצו, אנחנו והקהילה נהייה עוד טובים יותר, משפיעים יותר. ומדוברים יותר.

ולסיום אחזור על בקשת החפירה להוספת כפתור ניווט של קהילת פרפרים לבלוגים שלכם (לאלה שעדיין לא הוסיפו):




וכן בקשה לבלוגרים ולקוראיהם להצטרף לרשימת העוקבים/קוראים שבדף הקהילה:



רק הוספת שני אלה על ידי כל חברי הקהילה - יעלה באופן משמעותי את דירוג החשיפה האינטרנטית של הקהילה שלנו, יהפוך אותה לאטרקטיבית יותר ולמשמעותית יותר, להתהוות קהילה פעילה ותוססת.
מה שבטוח הוא שבקהילת פרפרים מקבלים שירות והתמיכה הטובים ביותר. יש כבר שיודעים במה מדובר.

מועדים לשמחה
קנקן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן