יום שבת, 22 בינואר 2022

נטיות אמנותיות - מציאות מול הגשמה

זוהי רשומה היברידית בין שני נושאים עוקבים במדור השרביט החם שבאתר פרפרים - נושא "האמן שבתוכי"  והנושא "האמן שבה" והכוונה לפעוטה בת שנה וחצי (נכדתי, למען גילוי נאות ובכך אני מצהיר שלגביה אינני אובייקטיבי). והנושא השני מתכתב עם נושא השרביט החם "מה לי ולספורט".

 הצגת הנושא השני החלה בפתיח של העורכת: "כאשר אני מתבוננת בילדים קטנים אני יכולה מיד לראות אילו מהם אוהבים להתרוצץ, לקפוץ, לטפס או לרקוד, ואילו מהם מעדיפים לשבת על הריצפה / כורסא עם ספר, פאזל, לגו או רחמנא ליצלן מול מסך. הרוב כמובן אוהבים גם את זה וגם את זה במשך כמה שנים עד שמתקבעים ההרגלים". למעשה ניתן לתת לפיסקה הזו את הכותרת המורחבת: "נטיות - מציאות מול הגשמה" 

לנטיות האמן שבתוכי - מציאות מול הגשמה או אי הגשמה, אני מקשר לרשומה "איך זה התחיל". ממליץ מאוד לקרוא אותה, משום שהיא מספרת על נטיות וכיצד המציאות עשויה לשנות אותן. במקרה שלי בגלל מורה לאמנות בתיכון. למעשה היא דיכאה את נטיות האמנות והיצירה שבי. ובעקיפין גם את הכתיבה היוצרת. והדיכוי הזה הוביל אותי בהמשך לעסוק 180 מעלות משם - לתחום המדעים המדוייקים. 

ואכן את הקריירה התעסוקתית שלי עשיתי בתחום המדעים המדוייקים. הפסקתי לנגן ולשיר אך לא להפסיק לאהוב ולשמוע מוזיקה. הפסקתי כתיבה יוצרת לטובת כתיבה מדעית. הפסקתי לצייר ולפסל כי העיסוק האקדמי בעולם המדע סוחט לטובתו את כל האנרגיות הפנימיות. השתעשעתי בכך שאחזור לעסוק בתחביבים האמנותיים והיצירתיים שלי לקראת או לאחר הפרישה. ואכן זה בערך מה שקרה


LATE BLOOMER בציור, בשירה ואפילו זכיה בשלושה פרסים בכתיבת פרוזה. ספר שירה בהוצאה משפחתית, פרוזה בהוצאה לאור מסחרית. ועדיין נזכר במורים מהתיכון, שלא העריכו ודיכאו. ולאן, אם בכלל, הגיע כשרונם האמנותי והיצירתי שלהם עצמם?

ומהסיפור שלי אפשר ללמוד שלעיתים המציאות יכולה לדכא נטיות מולדות, אך בעצם רק לעכב את התבטאותם.

כשאני עוקב אחר נכדתי בת השנה וחצי, אני כבר מבחין שהיא מגלה עניין רב בתחומים רבים ומגוונים, אבל מכולם מגלה עניין במיוחד בציור וביצירה אמנותית. מגיל אפס כמעט הייתה מתמקדת במבט בתמונות אמנותיות על הקירות וממששת את המרקמים של בדי הציור. וכיום, בגיל שנה וחצי, שקועה זמן רב לגילה בציור - הרבה יותר זמן יחסית לשאר הפעילויות. מבקשת בכל יום "דף" וצבעים ויוצרת. כשמסיימת מבקשת "עוד דף" ציור חדש.

 

     







אז הקטנטונת כבר מגלה נטיות אמנותיות ובמיוחד לציור. האם תגשים אותן בעתיד?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן