יום שני, 10 בינואר 2022

האבולוציה המטורפת של נגיף הקורונה לא סיימה לומר את דברה - האם ילדיכם ישנאו אתכם?

  מילא אתם מהמתגרים בגורלכם ואינכם מתחסנים, אבל יתכן שלאחר שתקראו פוסט זה - ילדיכם עשויים להאשים אתכם שמנעתם מהם להתחסן נגד נגיף הקורונה ובכך גזרתם  עליהם מחלות כרוניות קשות לשארית חייהם - החל מאין-אונות ופגיעה בפוריות ועד לסוכרת כרונית. 

עוד בראשית התפרצות הקורונה, פרסמתי רשומת תחזית כאשר עדיין לא ידענו מספיק על הקורונה. לא היה ברור אז אם בכלל ומתי יגיעו חיסונים, אבל כבר אז הזהרתי מפני קצב אבולוציוני גבוה (הנובע מכך שזהו נגיף השייך לקבוצה שהחומר הגנטי שלהם הוא RNA). ומשום כך גם לא נכנסתי לאופוריה שפשטה בציבור עם הגעת החיסונים. גם לא פתחתי בקבוקי שמפניה מתוך מחשבה שהנה הקורונה אוטוטו נכחדת. היו שהתייחסו לדבריי ברשומה ההיא בביטול ואפילו רמזו שאני ממפיצי התבהלה. ומבחינתם כשקוברים ראשם בחול - הבעיה אינה קיימת. או שנתלים בידיעות/שמועות שמתאימות לאג'נדות שנוחות להם, או מאמצים דעה של "מומחים" מסויימים (בסגנון אמץ לך מומחה או עשה לך רב) ומתעלמים מטענותיהם של מומחים אחרים של ממש, ואחרים פשוט מאמינים בחסדי שמים. ויש שבאים כל הזמן בטענות כלפי הממשלה ומשרד הבריאות או כלפי משרד האוצר, ורק לא כלפי ההפקרות בהתנהגות של הציבור עצמו בהפצת המחלה.

לצערי, ברשומה זו, שוב אינני איש בשורות טובות. ואני מביא כאן מחקרים חדשים שצריכים מאוד להטריד. ועכשיו תחליטו אם כדאי לטובתכם ולטובת ילדיכם ונכדיכם להמשיך לקרוא הלאה, או להמשיך לקבור ראשיכם בחול או לסמוך על חסדי שמים.

ראשית, יתכן וכבר שמעתם על הווריאנט הקפריסאי החדש, שכבר התגלה במספר פרטים. ושתדעו, גם כאשר מתגלים אפילו שני פרטים חולים בווריאנט חדש, היו סמוכים ובטוחים שהוא כבר התפשט ודוגר אצל אלפי מודבקים. ובכן, ריצוף גנטי של 25 מיקרים של חולי קורונה בקפריסין גילה שמדובר בווריאנט חדש ומדאיג ביותר. מחקר הריצוף הגנטי של הווריאנט הקפריסאי החדש הזה דווח בפרסום מדעי מהימן כאן. וכן בדיווח בשפה פחות מדעית אשר מיועדת לציבור הרחב  כאן.

בכל הווריאנטים של הקורונה שהתגלו עד כה, מדובר בשינויים אבולוציוניים מסוג של מוטציות נקודתיות החלות ברצף הגנומי של הנגיף. באנלוגיה לשפה, כל מוטציה כזו כמוה  כשינוי "באות אחת" בפיסקה של כמה משפטים. השינוי יכול להיות תוספת אות אחת, השמטת אות אחת או החלפת אות אחת באות אחרת. למשל, תוספת של האות ה' למילה "צר" תשנה אותה "לצרה" (צרורה). בהחסרת האות א' במילה 'אמת' תתקבל המילה 'מת' שיש לה משמעות לגמרי אחרת. החלפת האות ש' בד' במילה גשר - תהפוך את הגשר לגדר. המוטציות הנקודתיות האלו מתרחשות בנגיף בקרב החולים המודבקים ומהם מועבר הנגיף המוטנטי שהתרבה לחולים המודבקים  הבאים. באופן זה נדרשת שרשרת הדבקה במספר רב יחסית של חולים עד שמצטברות מספיק מוטציות המובילות ליצירת וריאנט חדש בעל תכונות ביולוגיות חדשות. התהוות מוטציות כאלו, נעשית בשיטת הניסוי והטעיה - שהוא  למעשה המנגנון האבולוציוני של הנגיפים לרכישת תכונות ביולוגיות חדשות (כגון אלימות, כושר הדבקה ועמידות לחיסונים).

אבל במקרה של הווריאנט הקפריסאי החדש, מודגמת לראשונה היתכנות של שינוי במנגנון גנטי מהיר ומפחיד יותר בנגיף הקורונה - מנגנון המכונה "רקומבינציה גנומית". במנגנון זה, במפגש של שני זני (וריאנטים) של נגיף הקורונה בהדבקה כפולה בחולים - עשוי להיווצר שחלוף של חומר גנטי בין שני הזנים, ליצירת זן חדש שעשוי לבטא צירוף של שתי תכונות שיגדילו את מסוכנות הזן החדש. נניח אם הזן הראשון ידוע כגורם למהלך  מחלה חריף ויכולת הדבקה מתונה משחלף חומר גנטי עם זן מדבק ביותר אך גורם למהלך מחלה מתון יותר. התוצאה עשויה להיות זן שלישי שהוא גם גורם למהלך מחלה אלים וגם לקצב הדבקה מהיר = זן (וריאנט) קטלני!

התמונות הבאות מתארות מנגנון רקומבינציה (שחלוף גנטי) בין שני זני נגיפים, בהדבקה כפולה אצל חולה אחד:


ובהשוואה לקבלת וריאנט בעל אוסף של צרוף שינויי אות בכל פעם עד שיתקבל משפט בעל משמעות אחרת בקריאה. הרי בהדבקה כפולה אחת, אצל חולה אחד בלבד - עשויים להתחבר זה לזה "שני משפטים" היברידים שיקנו קטע (פיסקה) בעל משמעות שונה.
למשל בשחלוף של משפטים בין שני מקטעים:
הראשון מכיל שתי פקודות: "א. תדביק מאחד לשני באופן מתון, ב. תחדור לריאות של החולה .ותהרוס אותן".
גם השני מכיל שתי פקודות:" א. תדביק מאחד לשני בקצב מהיר, ב. תחדור לדרכי הנשימה העליונות ותגרום למחלה דמויית שפעת, על סיבוכיה".

בשחלוף משפטים עשוי להתקבל מקטע שלישי, גם הוא מכיל שתי פקודות, כדלקמן:
"א. תדביק מאחד לשני בקצב מהיר, ב. תחדור לריאות של החולה .ותהרוס אותן".
המשמעות קטלנית!

כאמור, מה שמפחיד במנגנון הרקומבינציה הוא שבמפגש אחד כפול של שני וריאנטים אצל חולה אחד בלבד, עשוי להיווצר וריאנט שלישי קטלני ביותר.
כזה עשוי להיות הוריאנט הקפריסאי שנוצר משחלוף גנטי בין זן הדלתא וזן האומיקרון בהדבקה כפולה של חולה אחד - לקבלת זן היברידי שלישי של השניים.
אם הזן ההיברידי ירש את קצב ההדבקה המהיר של האומיקרון ואת חומרת המחלה של הדלתא - הרי הזן ההיברידי יהיה אלים משניהם ואף קטלני. ואם הזן ההיברידי יגלה גם עמידות גבוהה יותר לחיסונים הקיימים, הרי הוא יהיה ממש קטלני לאנושות עד אשר ייצרו כנגדו חיסונים (תהליך של מספר חודשים וכמה ימותו עד אז)?

כן, זה עשוי להביא לתרחיש אפוקליפטי של ממש, או דווקא לתרחיש מתון. אנחנו עדיין לא יודעים מהן התכונות של הדלתא-קרון היברידי זה. הבה נייחל ש"הכימרה הקפריסאית" לא תהייה מדבקת ואלימה יותר. אבל עצם ההדגמה ליכולת היווצרות זן היברידי  בהדבקה כפולה של שני זנים בחולה אחד - מעוררת חשש רב. אם לא הפעם, אז בפעם אחרת אצל חולה אחר.

לגבי הדלתא ידוע שהוא פחות מדבק במחוסנים, שהם גם עמידים כלפיו ממחלה קשה. לעומתו האומיקרון מדבק גם בקרב מחוסנים (אם כי עדיין אין הוכחה שבאותו שיעור הדבקה גבוה  כמו אצל הלא מחוסנים). אי לכך, קיימת סבירות גבוהה בהרבה שהווריאנט ההיברידי נוצר בהדבקה כפולה של חולה לא מחוסן מאשר אצל מאומת מחוסן. למעשה זהו עוד פן המעלה את מידת הסיכון של הלא מחוסנים לחברה כולה! - הלא מחוסנים משמשים כר נרחב להתפתחות וריאנטים וזנים מדבקים ואלימים יותר. אשר עשויים לסכן במידה זו או אחרת גם את המתחסנים.

ואם זה וערבות הדדית עדיין לא משכנעים את הבלתי מתחסנים, אז אולי ישכנעו אותם המחקרים המדעיים (בתנאי שהם אינם מאלה שקוברים את הראש בחול). למשל המחקרים שתארתי בעבר כאן ואשר הראו שאצל כ-15% מהמאומתים האסימפטומטים וממחלימי קורונה - חלה ירידה בפריון ועליה באינ-אונות. עדיין לא ידוע אם  בציר הזמן זוהי תופעה הפיכה או כרונית. ואם מדובר בתופעה כרונית, מה תאמרו לילדיכם לכשיאשימו אתכם באינ-אונות עו בעיות פוריות בהתבגרותם - משום שלא חיסנתם אותם.? ואולי יהיה בכך דווקא אפקט אבולוציוני חיובי לאנושות, שיקטין את  עברת גן "טפשת החיסונים" לדורות הבאים 😃

מחקר מדעי חדש שנערך באנגליה הראה שיש גם כנראה קשר דו כיווני בין סוכרת לקורונה. הרי ידוע מזה כבר כי חולי סוכרת נמצאים בסיכון גבוה למחלת קורונה קשה ולמוות. המחקר החדש מראה בפעם הראשונה שעשויה להתפתח סוכרת (ובמיוחד אצל ילדים) כתופעת לוואי של מחלת הקורונה (גם עם תסמינים קלים).
תוצאות המחקר פורסמו על ידי אגודת הסוכרת האנגלית כאן. ובכתב עט מדעי קליני כאן. מחקר זה מדגים באופן ישיר שנגיף הקורונה יכול לגרום לפגיעה אוטואימונית בלבלב ולסוכרת טיפוס A (סוכרת נעורים) והן להתפתחות סוכרת טיפוס B או להחמרתה. אז האם אתם רוצים שילדיכם יאשימו אתכם בסוכרת שלהם משום שלא חיסנתם אותם?
ומה עם תופעות אחרות כמו PIMS, עייפות כרונית, הפרעות קשב....

אז אל תהיו דבילים. אם עדיין לא התחסנתם או לא חיסנתם את הילדים שלכם - עשו זאת מייד פן יהיה מאוחר מדי, לאור ההתפשטות המהירה של הגל הנוכחי. אני מודע למספר הקוראים המוגבל בבלוג לא חשוב זה. הרשומות כאן הן לא ויראליות (אלא אם תעזרו להפיץ אותן) כמו כל הפייק בפייסבוק וברשתות החברתיות. אבל, גם אם הרשומות תשכנענה, אפילו אחדים, אז דייני.
ושלא תאמרו אחר כך לא ידעתי...
ולחיי עולם טוב יותר לדור שלהם:


עריכה

יש אנשים שמסתמכים על ציטוט של מומחה זה או אחר באמצעי התקשורת או ל"עדויות" אישיות של בלוגר זה או אחר. אני מתבסס על מחקרים שפורסמו בכתבי עט מדעיים וקליניים מהשורה הראשונה ושעוברים peer review כמקובל, על ידי מומחים אחרים בתחום, כדי שיתקבלו לפרסום. את ההבדל הזה בין הצהרות לכאורה וציטוטים בתקשורת  של רופא זה או אחר (שמשתנים חדשות לבקרים), לבין מחקרים מדעיים תקפים ואשר רק הם מתאימים להיכנס לבסיס מאגר הפרסומים PUBMED - את ההבדל התהומי הזה בין הצהרות תקשורתיות לבין אסמכתאות מדעיות מאומתות וקבילות על ידי כל הקהיליה המדעית והקלינית - כנראה מרבית הציבור אינו מבין!
כנאמר, כל אחד מחפש לו "רב" המשרת את האג'נדות המתאימות לו/לה ורואה בהצהרות המתפרסמות ב-YNET, או בוואלה. או ביוטיוב, או במהדורת חדשות (וכדומה) כתורה משמים. 
וברגע שהבהרתי זאת - דייני!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן