יום ראשון, 8 במאי 2016

בעצם מדוע זה בכלל איכפת לי?


שברתי את החופשת בלוגוספרה שלי רק לצורך פוסט זה שלא מהמניין. כי מצאתי שהוא חשוב לבלוגרים של ישראבלוג כעת ולשעבר!

אמנם רבים מקוראי ישראבלוג (כולל הקוראים הנאמנים לשעבר) 'מחרימים' את הבלוג הזה, אבל אני משער שבכל זאת אחדים משם עדיין קוראים כאן בסתר, והם יוכלו להעביר את המסרים לאחרים. ואם לא זבש"ם.


הפוסט הזה עוסק בעצם בבלוגוספרה ובאופן ספציפי בישראבלוג. כידוע עברתי לכתוב כאן מישראבלוג משלוש סיבות. שמהן אדבר כעת רק על אחת - הממשק הצולע שהולך ומדרדר והחשש שביום בהיר אחד הקישור לישראבלוג יפתח בהודעת שגיאה. כלומר ישראבלוג ימות. זה אולי נשמע לא יאמן, מופרך, אסון עולמי, אתסטרה, אתסטרה - אבל מה שאכתוב מיד מצביע על הכיוון הזה. מתי? אי אפשר לדעת. נראה שמדובר בזמן שאול, לאור התקלות ההולכות ומתרבות בישראבלוג, נראה שזה יכול להתרחש בכל רגע.

השקעתי ארבע שנות כתיבה בישראבלוג בלמעלה מ-600 פוסטים. חלקם אישיים, או סתם ברברת שכבר אינה רלוונטית, ולכן הם אינם חשובים. אבל חלק לא מבוטל מהפוסטים הם כתבות שיש להן ביקוש רב בחיפושי גוגל, מוסדות חינוך, משרדי ממשלה וכדומה. זו סיבה מספיק טובה להבין שלמרות הכל, אני כמו רבים מהבלוגרים לדורותיהם בישראבלוג - מושקע בישראבלוג.

לאחר שעברתי לכאן הלכו והתגברו בישראבלוג הבעיות בממשק. המומלצים קפאו מסיבה כלשהי, שבאמת אינה מעניינת אותי. אני עדיין מקבל עדכונים במייל מכל בלוגר אפשרי שאף פעם לא נרשמתי לבלוג שלו/ה. אמנם ביטלתי עשרות רבות של מנויים לא רצויים אלה, אבל מדי פעם מתעורר איזה בלוגר שלא כתב כבר איזה שנה וחצי, שנתיים ואני מקבל אז עוד עדכון שאין לי ענין בו.
גם על קבלת כפל עדכונים מהמעט שאני עדיין מנוי לבלוגם שם אני מוחל. כל אלה תוצאות של ממשק מקרטע.

אבל לפני ימים אחדים נתקלתי בפוסט של מישהו בישראבלוג שהחליט לעבור לכתוב במקביל כאן בפלטפורמה של בלוגר (בלוגספוט), משום שכבר אין גישה לפוסטים ישנים בלוח העריכה של ישראבלוג.

זה כבר הרבה יותר רציני משאר החוליים בישראבלוג, משום שבפוסטים הישנים בלוח העריכה שלי בישראבלוג, קיימים כמאה וחמישים פוסטים שהם בטיוטות. פוסטים בשלבי עריכה שונים שהיו מיועדים להתפרסם מתישהו, מכשיבוא רצון מלפני.

השקעתי הרבה זמן (כולל זמן מחקר) בכתיבת הפוסטים האלה ולכן הפוסט שדיווח על חוסר גישה לפוסטים ישנים - גרם לי להכנס ללוח העריכה של הבלוג הזנוח שלי שם, כדי לבדוק את הענין.

כחצי שנה מאז שהפסקתי לכתוב בישראבלוג לא נכנסתי ללוח העריכה. וכשעשיתי זאת עכשיו ראיתי קודם כל דבר מאוד מעניין. ללא פרסום של אף פוסט אחד, יש מאז עזיבתי עדיין כ-700 כניסות כל חודש. זה אומר שיש לבלוג הזנוח הזה בישרא קצב כניסות יציב שהוא בשיעור של כ- 8,500 כניסות שנתיות ללא כתיבה נוספת של מילה אחת. מדהים, לא? כמו לזמר מזדקן שעדיין שיריו הישנים מושמעים ברדיו. וזה דווקא נחמד.

אלא מה? איששתי את חוסר היכולת להכנס בלוח העריכה לפוסטים ישנים. אכן כך הדבר. אז לא רק שלא ניתן לערוך יותר אף אחד מהפוסטים שפורסמו, גיליתי שבעובדה שלא ניתן להכנס בלוח העריכה לפוסטים ישנים, כבר אין לי גם גישה לכל מאה וחמישים הפוסטים שבטיוטות. שהשקעתי זמן רב בכתיבתם ובמחקר לצורך הכתיבה. וזו כבר בעיה חמורה מאוד שמרתיחה אותי.

אמנם זו אולי אינה בעיה למרבית הבלוגרים שנותרו בישרא, כי הם כותבים מהרגע להרגע בפוסטים שלאף אחד אין יותר עניין בהם לאחר התיישנות של ימים ספורים, כולל לבלוגר עצמו. אבל, הדרדרות הממשק צריכה להדאיג מאוד את כל אלו שממשיכים להאחז בישראבלוג כמו כבספינה טובעת.

כתבתי 'אחלה' שיר שמתאר את המצב בישראבלוג ואת התופעות האנתרפולוגיות של הבלוגרים שנותרו שם ( הרי בפרישה שלי מישראבלוג הבטחתי פוסט כזה בעתיד). אז השיר במלואו שמור לפרסום במועד מתאים אחר. אבל אני רוצה להביא כאן כעת איור ושני בתים רלוונטים ממנו:





את בית הקירות המתקלפים נטשתי
על הדלת פרידה וכתובת הדבקתי
החרשים 

                       והאילמים
לא אמרו שלום

כבר לא אומרים שלום
                      גם so called 'החברים'.


בשכונת המצוקה 'כאן החיים'
ממתינים לפרויקט שיקום השכנים
על תמ"א 38 חולמים
ובינתיים במרפסת
תולים ת'כביסה המטפטפת.



זה כאמור רק 'טריילר' לפוסט המלא. מועד הפרסום שמור במערכת.

על התרוצים של החברה שם, שישרא מצוין. ש'בלוגר' ו'וורדפרס' על הפנים, הממשקים מסובכים וכדומה - הרשו לי שלא להגיב. זה כמו 'הפולניה' של הבת המכוערת שמשמיצה את הבת היפיפיה של השכנה. כמו בשיר, שימשיכו לתלות את הכביסה המטפטפת. אני רק רוצה להתייחס לתירוצים שמסובך להגיב בבלוגים ב'בלוגר' או ב'וורדפרס'. על כך אומר בולשיט. סתם תירוצים. יש מספיק מישראבלוג שמגיבים כאן בלי בעיות אם רוצים.

ראשית מיותר להזכיר כמה פעמים כתבתי תגובות מושקעות בבלוגים של בלוגרים שונים בישרא והם נמחקו במשלוח פעמיים ואפילו שלוש. עד שהתעצבנתי וכמעט דפקתי בשל כך את הראש בקיר. שלחתי בסוף רק משפט אחד בלבד או שנשברתי ולא שלחתי.

וכמה פעמים הייתי צריך בישרא לתכנן ולפצל תגובות,להעתיק ולהדביק לשתיים או שלוש תגובות עוקבות, כי כל תגובה מוגבלת במספר התווים?

יש בישראבלוג גם בלוגרים שמגבילים לתגובות מאומתות - אתם יודעים איזה שיט של בזבוז זמן זה למלא בכל פעם כינוי, כתובת מייל ואתר מחוץ לישרא? ושלא לדבר שיש צורך לחכות לאישור הבלוגר לצורך פרסום התגובה.

אז לאלו שטוענים שלהגיב בבלוגר מסובך להם, הרי כמה שזה פשוט:

לוחץ עם העכבר על Comments ונפתחת התיבה הזו:




 כותב תגובה במלבן הלבן:



אפילו אפשר להוסיף תמונה בלחיצה על הריבוע הקטן מימין, מתחת לתגובה. אתם יכולים לשלוח תמונות בתגובות בישראבלוג?

כעת יש אפשרות לשלוח את התגובה דרך חשבון gmail שלך (לחיצה על העיגול האדום), או חשבון טוויטר שלך (עיגול תכלת), או חשבון פייסבוק שלך (עיגול כחול), או דרך דיסקוס (בעיגול D, הרשמה חד פעמית גם בתור כינוי).

אבל אפשר לשלוח גם בתור אלמוני בכינוי כלשהו, כך:




רושם כינוי: פלוני אלמוני



כותב כתובת מייל. אפילו פיקטיבית, למשל:
KukuRiku@gmail.com
מסמן V במשבצת למטה (I'd rather post as a guest)
ושולח בלחיצה על החץ.

והנה הפלא ופלא - מיד התקבלה התגובה:



אז מה כל כך מסובך בזה?
והמערכת זוכרת אתכם אם מגיבים מאותו המחשב. אוטומטית כל תגובה תכתב בכינוי שבחרתם. לא צריך למלא שוב ושוב את הפרטים. 

ואפשר אחר כך ללחוץ על 'צטט' בכל עת ולערוך/למחוק את התגובה. יש לכם את האופציה הזו בישראבלוג או בוורדפרס?

ואם תשלחו בכתובת המייל האמיתית תקבלו עדכון במייל שלכם.
ולא כמו בוורדפרס שאפשר לבחור רק בין הכל או לא כלום - כלומר, לקבל למייל עדכונים לכל תגובה שנשלחת על ידי כולם לפוסט (לא עלינו!) או לוותר בכלל על קבלת עדכון לתשובה לתגובה שלך. ושמעתי שאנשי וורדפרס מסויימים טוענים שלהגיב כאן זה בעייתי. פחחחח

נו, הכל תירוצים רבותי. הרי אף אחד אינו מכריח אף אחד להגיב. לא רוצים, לא בא לכם, מאסתם בבלוג,  רוצים להחרים את 'עורקי ישראבלוג' או לעשות 'ברוגז'? בבקשה, רק אל תספרו סיפורים על קשיים, טוב?

אז אני את שלי אמרתי. כעת תעשו מה שאתם רוצים בישראבלוג ועם ישראבלוג. כל עוד הוא עדיין קיים...

ועכשיו אני חוזר לחופשת הבלוגוספרה שלי עד להודעה חדשה. גם אני זקוק לחשבונות נפש לעתים.

שיהיה לכם שבוע נפלא.

נ.ב.

תודה רבה לאליפל שנותן בהתנדבות מענה מהיר ותמיכה טכנית כאן לכל שאלה ובעיה. תחלמו שיש דבר כזה בישראבלוג ואפילו בוורדפרס.  אל מי בכלל יש לכם לדבר שם?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן