יום חמישי, 19 במאי 2016

מהפך! 'סודות' על קוראי הבלוג


כל בלוגר מעונין להכיר מיהם הקוראים שלו. מוני הכניסות מדווחים על מספר כניסות אך לא על טיבן. אמנם מהתגובות ניתן להכיר 'באופן אישי' חלק קטן יחסית של קוראים שמגיבים. אבל הקוראים השקטים שהם הרוב באופן טבעי, מעוררים כמובן גם הם עניין.

כדי ללמוד על קהל הקוראים כאן אני נעזר בשירות של גוגל אנליטיקס לקבלת נתונים סטטיסטיים על קהל הקוראים. ביניהם - מגדר, טווח גילאים, נתונים דמוגרפים, כניסות של קוראים קבועים לעומת כניסות חד פעמיות (למשל בשל חיפוש גוגל אחרי מילות מפתח מסוימות שמעלות פוסט של הבלוג) וניתוחים סטטיסטיים נוספים, כמו מהו פלח הקוראים הפרטיים לעומת אירגונים, מוסדות חינוך, או חברות מסחריות. ולא יאמן, אפילו קיים מידע על פלחי התעניינות הקוראים בתחומים שונים, כמו בריאות, חינוך, ספורט, תרבות וכדומה. 

השוויתי את הנתונים בחצי השנה האחרונה כאן לעומת הנתונים בבלוג חשיבה חופשית בגלגולו הקודם בישרבלוג, לפני שנסגר לפרסום נוסף. הבדיקה נעשתה כדי  ללמוד על קהל היעד ובאופן מיוחד כדי ללמוד האם השתנה קהל הקוראים בין שתי הפלטפורמות. חשבתי שמגיע לשתף את קוראי הבלוג בממצאי הנתונים הסטטיסטיים שנעשו על שתי הפלטפורמות בעזרת אותו כלי של גוגל אנליטיקס.

ראשית מעניינת ההתפלגות בין קוראים חדשים לקוראים חוזרים:



56% מהכניסות הן של קוראים חוזרים שאני מחשיב כקהל פחות או יותר קבוע ו- 44% הם קוראים חדשים, שלפרשנותי הם אלו שמנוע החיפוש בגוגל אחר נושא מסויים - מביא אותם אל הבלוג.

מאוד מעניינת כמובן היא התפלגות הגילאים של הקוראים:



מכאן שכ-60% מהקוראים הם צעירים יחסית, שחציים בגילאים 18-24 וחציים בגילאים 25-34. וזה מאוד מעניין שקהל הקוראים של הבלוג הזה ב'בלוגר' צעיר יותר מקהל הקוראים שהיה בחשיבה חופשית בישראבלוג. התפלגות הגילאים הממוצעת בישראבלוג הייתה, כפי שכבר פרסמתי בעבר:



ניתן לראות שבישרא בלוג אמנם 6% מהקוראים היו נוער, שידוע שהוא גם נתח משמעותי שכותב וקורא שם.

אבל הפלח הדומיננטי של קוראי הבלוג בישרא גילם היה בין 35 לבין 54 
ואילו מרבית הקוראים (60%) כאן גילם בטווח הגילאים שבין  18 לבין 34.

כלומר גיל הקוראים הממוצע כאן נמוך כמעט בשני עשורים מגיל הקוראים הממוצע שהיה לבלוג בישרא-בלוג.

היה מפתיע לגלות מהסטטיסטיקה שקהל הצעירים כאן עלה לעומת הקהל שהיה לבלוג בישראבלוג. כיוון שמספר הכניסות הממוצע כאן גדל גם הוא בלמעלה מפי-8 מאשר בישראבלוג, הרי המשמעות היא שתוספת הקוראים החדשים כאן צעירה יחסית וזה מאוד משמח אותי.

האם קיים הבדל בהתפלגות המגדרית של הקוראים?

אז ככה -
בישראבלוג התפלגות הקוראים הייתה כ- 60% נשים ו- 40% גברים
כאן בבלוגר, ההתפלגות המגדרית היא  כ- 55% גברים ו-45% נשים. 

עוד גילה לי גוגל אנליטיקס שכשני שליש מהכניסות כאן הן מישראל וכשליש מהכניסות הן משאר העולם - רובן מאוקראינה, רוסיה, בריטניה וארה"ב. החשיפה לקהילות אלו היא תוספת מרעננת לקהל הקוראים של הבלוג.

אז אולי זהו הפלוס של 'חשיבה חופשית פלוס'.

חשבתי שיהיה נחמד לשתף אתכם.
ותודה שאתם מבקרים ומגיבים כאן.



   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן