יום שני, 3 בספטמבר 2018

רק שאלה - מי זה האח הגדול?



אחד מיני הפיצ'רים הייחודיים שמספק בלוגספוט/BLOGGER של גוגל על האחרים היא הבטיחות. ראשית לכניסה של הבלוגר ללוח העריכה לא מספיקה רק סיסמה. גוגל מספקת מערכת של אימות כפול שלא קיים בוורדפרס החינמי. לאחר שהבלוג שלי לשעבר בישראבלוג סבל מפריצות רבות (הפיכת הבלוג לפרטי, מחיקת פוסטים ופעמיים מחיקת הבלוג) - לרמת האבטחה היה משקל רב בשיקול אם לבחור בבלוגספוט או בוורדפרס כבית חדש.  בחיפושי גוגל מצאתי לא מעט דייוחים על הקלות היחסית שבפריצת לבלוגים של וורדפרס. למשל, פריצת וורדפרס - כיצד עושים זאת האקרים ערבים והאקרים רוסים . ראה גם כתבה של מומחה וורדפרס כאן.

בניגוד לוורדפרס החינמי, לא דווח על פריצה ומחיקת בלוג בבלוגספוט מעולם. כנראה כי קשה הרבה יותר לפרוץ לחשבון הבלוג ולחשבון הגוגל בכלל, למי שבוחר בהגדרות של שיטת האימות הכפול (ולעיתים גם אימות משולש כשהמערכת חושדת שמשהו אינו כשורה) 
אך עניין זה קשור רק בעקיפין לנושא העיקרי של הפוסט, ולכן לא אעסוק כאן בפרטים הפעם. 

פיצ'ר נוסף שמספקת הפלטפורמה של בלוגספוט היא הסטטיסטיקה על מקורות הקריאות של הפוסטים. בעיקר מעניינת אותי הסטטיסטיקה הגיאוגרפית של הקוראים שלי. אז לאחר פסק הזמן הארוך כאן ועם פרסום הפוסט 'מה יכתב בשורה התחתונה?', עניינה אותי ההתפלגות הגיאוגרפית של קוראי הפוסט הזה. לתדהמתי ראיתי את זה:



בפעם הראשונה נראה בסטטיסטיקה של הבלוג קריאות מאזור לא ידוע. עוד לא היה כאן דבר כזה מעולם. האם זה קשור לתוכן הביקורתי של הפוסט המדובר? האם בשל הפוסט הזה הבלוג זכה לביקור של האח הגדול? עם כמה שזה נשמע פרנואידי, יש בלוח הסטטיסטיקה של בלוגספוט עוד כלים לבחינת מקורות כניסה. אחד מהם היא  האינפורמציה על מקורות מערכות ההפעלה של הקוראים השונים. וכאן נדהמתי בפעם השניה לראות את זה:


מה זו מערכת ההפעלה COMPATIBLE? מישהו שמע על מערכת הפעלה משונה כזו? אז מי זה האח הגדול המיסתורי שהתעניין כל כך בנאמר בפוסט הזה? יש אולי למישהו מושג? ולא, הבלוג לא נפרץ!

וסליחה שייחדתי פוסט לעניין, פשוט חשבתי שזה יעורר עניין בקרב הקוראים.

1984 George Orwell

,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן