יום שלישי, 21 בנובמבר 2017

מה הקפיץ את המונה בארבעת אלפים צפיות?


יום ההולדת חלף הלך לו, ופוסט מיוחד אודותיו שבהכנה - יתפרסם בימים הקרובים. היה גם טיול וגם גסטרונומיה משגעים. שווה יהיה לקרוא. יהיו שם המלצות. בהזדמנות זו רוצה להודות לכל אלו שברכו כאן והן לאלה ששלחו ברכות במייל. 

למעשה כתיבת הפוסט הנוכחי נולדה מתופעה מפתיעה, שלא ראיתי כמוה בהיקף - המונה של הבלוג קפץ כמעט ב-  4,000 צפיות ביום אחד.
הסיבה לא הייתה הפעם צפיות באחת מהרשומות האחרונות. באופן מפתיע הייתה צפייה חריגה באחת הסדרות שבבלוג.



ומי מהן? הסידרה 'מורה נבוכים לסטודנט ולמרצה', עם למעלה מ- 1,900 צפיות ליום של חלק ג' בסדרה.


  
בעקבות נכנסה הרשומה הזו למקום ארבע בפנתאון עשרת הנצפים בכל הזמנים. 
חלק ה' בסדרה נכנס למקום התשיעי ברשימת הכבוד.



אז מה קרה פתאום שדווקא כך פתאום הסידרה הזו זכתה בהתעניינות כזו?
לוח הסטטיסטיקה גילה שמקור מרבית הצפיות הוא מצרפת.


 הכיצד? אינני יודע. יכול רק לנחש. ראשית הבלוג הזה מתורגם ללמעלה מ-90 שפות, על ידי לחיצה בכפתור התרגום בראש הבלוג בפינה הימנית. לכן למשל רשומות בנושאים מסויימים זוכות למאות צפיות כל אחת מאוקראינה או רוסיה. קשה לי להאמין שיש כל כך הרבה דוברי עברית בארצות אלו. בבדיקה לוח הסטטיסטיקה הראה המלצה לרשומה מסויימת בכתב עת רוסי. אך אינני מבין רוסית כדי לדעת במה היה העניין.
כעת אינני יודע מה גרם לצפייה ממוקדת כזו על ידי הצרפתים. צפייה שלא נופלת ממספר הצפיות בסדרה זו על ידי ישראלים מאז שנכתבה ועד היום. כנראה שהמקור בהמלצה מסויימת. אבל פיספסתי את ההפניה בזמן אמת. אולי אלה סטודנטים צרפתיים ששוקלים עליה לישראל?

בעבר היו מספר רשומות בישראבלוג שזכו ועדיין זוכים לצפייה ניכרת. למשל הרשומה "מדוע כדאי לדעת כימיה" הומלצה לקריאה באתר של בית ספר תיכון. והרשומה שלי על "שקר המים המינרליים" מומלצת באתר של המשרד להגנת הסביבה. ובכלל אני חושב שרשימות כאלו כדאי לערוך ולפרסם כאן מהדורה שניה. בין השאר משום שאתר ישראבלוג איננו בטוח, כפי שניתן לראות: 


אתר ישראבלוג - Not secure

כך גם כל אחד מאתרי הבלוגים שם. כך גם תפוז אנשים איננו בטוח:


אתר תפוז - Not secure 

ולנשים שבינכם, גם אתרי הבלוגים של סלונה - אינם בטוחים:


אתר סלונה - Not secure

לעומתם אתר הבלוג הזה בבלוגר/בלוגספוט (שהוא 100% פרטי ומאובטח ללא שותפות של גוגל בלוח העריכה) - בטוח לגלישה כפי שרואות עיניכם: 


כך גם אתרי הבלוגים בוורדפרס בטוחים יחסית, אם כי עבור רמת אבטחה כמו בפלטפורמת בלוגר/בלוגספוט (אימות משולש!) - בוורדפרס צריך לשלם, כמו ששם צריך לשלם גם עבור קבלת עיצובים אינסופיים ואפשרויות מתקדמות שונות אחרות, מעבר לבסיס החינמי. אבל לפחות בוורדפרס קיימת רמת אבטחה בסיסית שאינה קיימת בפלטפורמות הקהילתיות של ישראבלוג, תפוז, סלונה ואחרות:



כבר פרסמתי בעבר צילום שהראה, שבכל כניסה לדף הראשי של ישראבלוג - מוזרקים בחדווה למחשב שלכם 83 עוגיות מעקב ורוגלות למיניהן. אם אין לכם מערכת אבטחה מתאימה - הן פוגעות הן בפרטיות שלכם והן בפעולה תקינה מקסימלית של המחשב או הסמרטפון שלכם. בהזדמנות זו, האם התקנתם חסימת אפשרות הקלטת סביבתכם בסמרטפון שלכם?...

לפני שבועות אחדים, הבלוגר Xor דיווח שישראבלוג נפרץ על ידי גורם רוסי ופורסמו לכל דיכפין באתר מסויים פרטי כל הבלוגרים והמנויים שלהם, על כתובותיהם (כתובות מייל ו-IP), שמות משתמשים וסיסמאות שנחשפו!
לתשומת לבכם ידידי בישראבלוג שחייו של בלוגכם ועתידו יקר ללבכם!
ובמאמר מוסגר - האם החלפתם מאז שם משתמש וסיסמאות, כולל סיסמת הכניסה למייל שלכם? זה המעט שאתם יכולים לעשות כרגע, בקלות הבלתי נסבלת של פריצה חוזרת אפשרית לישראבלוג עם רמת אבטחה דימיקוּלוּ.
מאידך, כמובן שאפשר להמשיך לזלול מסיר הבשר הרעוע ולטמון את הראש בחול... 

כאן אני מרגיש הרבה יותר בטוח לכתוב, וללא בעלות משותפת של האתר עם 'הנהלה' והאקרים ברמה של בית ספר תיכון שיכולים לעשות בבלוגכם כרצונם.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן