יום חמישי, 2 ביוני 2016

מצעד הגאים


מחר מצעד הגאווה בתל אביב. על כן אני רוצה להביע דעה ולהפריך כאן סטיגמות דתיות והומופוביות פרימיטיביות.

לכל קבוצה ומגדר יש זכות להפגין ולצעוד ולכן גם למצעד הגאווה יש זכות קיום. הביקורת היחידה שיש לי היא השם 'מצעד הגאווה'. מה יש להתגאות במה שאדם בוחר לעשות בחדר המיטות? ברור שיש כאן הפגנת נוכחות ומחאה על אפלייה, אך מה לכך ולגאווה? גאווה פירושה - אני יותר טוב ממך.


גאווה - ציטוט מהמילון *:

"הרגשה של עליונות והתנשאות, התרברבות, יהירות".



לגבי 'הפגיעה' כביכול ברגשותיהם של האנשים הדתיים - מה זה עניינכם באיזה דרך חיים בחר מישהו אחר? מישהו מתערב בהליכי חדר המיטות שלכם? הם לא בדיוק כשאר בני ישראל הסטרייטים החילוניים. לידיעתכם אחוז ניכר של דתיים (ואפילו חרדים) חיים בארון. יודעים מדוע? כי גם לחרדים אין גנטיקה אחרת. על הגנטיקה נדבר בהמשך.

וכי חרדים שהולכים לזונות 'מחוץ לירושלים' זה יותר טוב? אוי כמה שיש רבים כאלה. ראיתי אותם  באוטובוסים כשהייתי סטודנט על הקו ירושלים - תל אביב.  ובדרך מנסים לשדל בחורות חילוניות. שכחו מרחק נגיעה.

שנית, גם בתנ"ך הקדוש מסופר על דוד ויהונתן "הנאהבים והנעימים".


"וְנֶפֶשׁ יְהוֹנָתָן, נִקְשְׁרָה בְּנֶפֶשׁ דָּוִד; ויאהבו יְהוֹנָתָן, כְּנַפְשׁוֹ" (ספר שמואל א',
פרק י"ח, פסוק א').

"וַיִּכְרות יְהוֹנָתָן וְדָוִד, בְּרִית, בְּאַהֲבָתוֹ אותוֹ, כְּנַפְשׁוֹ". (שמואל א', י"ח, ג')

"צַר-לִי עָלֶיךָ, אָחִי יְהוֹנָתָן, נָעַמְתָּ לִּי מְאוד; נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים" (שמואל ב', א', כ"ו)






וכי בתנ"ך הקדוש לא מסתיימת פרשת נח ובה מסופר על בנו של נח שבעל את אביו בטוב ליבו ביין: "וַיִּיקֶץ נֹחַ, מִיֵּינוֹ; וַיֵּדַע, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לוֹ בְּנוֹ הַקָּטָן" (בראשית, ט', כ"ד).

אז בתנ"ך אפשר להציג ובמצעד אסור?


לאלה שטוענים שיחסים חד מיניים הם לא כדרך הטבע, אז לידיעה - מתקיימים יחסים חד מיניים בעופות וביונקים רבים. בפינגווינים, נשרים, דולפינים, ג'ירפות, פילים, אריות ועוד בעשרות מיני חיות. קופי האדם הקרובים ביותר אלינו מבחינה גנטית - הבונובו - מקיימים יחסי מין תכופים: יחסים דו-מיניים וחד-מיניים כאחד. 

יחסים הומוסקסואלים בטבע בסרטון קצר:





לידיעת לכל החושבים לשוא, שניתן 'לרפא' הומוסקסואליות בשיטות טיפול התנהגותיות - המדע גילה שלהומוסקסואליות יש בסיס גנטי הקשור למקטע גנטי הממוקם באיזור XQ28 שבכרומוזום X, המכונה גם 'גן ההומוסקסואליות'.

הסיבה לכך שבאבולוציה לא נכחדו ההומוסקסואלים,  שסטטיסטית מביאים ילדים פי- 5 פחות מסטרייטים - מוסברת במודל ההורשה של כרומוזום X מהאם לבנה.

אז האם לדתיים יש גנטיקה אחרת? למשפחות הדתיות מרובות הילדים יש סטטיסטיקה שלפחות אחד מילדיהם 'יהיה כזה'.

מסתבר כי להומופובים רבים יש בעצם נטיות הומוסקסואליות בסתר ליבם . זוכרים את הפרסום על סנטור אמריקאי, שתקף כל חייו את ההומוסקסואלים והתגלה כי הוא מקיים יחסים כאלה בעצמו? לכן לכל החסודים והחסודות המתנגדים בלהט ליחסים חד-מיניים: האם יתכן שבנטיית לבכם, ואולי גם בסתר, האם יתכן שגם אתם כאלה?




יונתן | יונה וולך | אילן וירצברג ושמעון גלבץ



* מילון רב-מילים:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן