יום שבת, 4 ביוני 2016

סיפור החודש - SO WILL HELP US GOD




וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-לִבּוֹ לֹא-אֹסִף לְקַלֵּל עוֹד אֶת-הָאֲדָמָה בַּעֲבוּר הָאָדָם, כִּי יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו; וְלֹא-אֹסִף עוֹד לְהַכּוֹת אֶת-כָּל-חַי, כַּאֲשֶׁר עָשִׂיתִי.

וַהֲקִמֹתִי אֶת-בְּרִיתִי אִתְּכֶם, וְלֹא-יִכָּרֵת כָּל-בָּשָׂר עוֹד מִמֵּי הַמַּבּוּל; וְלֹא-יִהְיֶה עוֹד מַבּוּל, לְשַׁחֵת הָאָרֶץ.



ארגון הבריאות העולמי יוצא בפירסום מרעיש: " אוכלוסיית נשאי האיידס בעולם הוכפלה פי עשרים בשלושת החודשים האחרונים. קצב העליה בהדבקה במחלה מתקדם בדומה להתפרצות מגיפת שפעת".

המכון הלאומי האמריקאי לחקר נגיפים מתחיל לאסוף דמים של הנשאים החדשים כדי לחקור האם חל שינוי בנגיף האיידס. שינוי שגורם להתפרצות המגיפה האלימה החדשה. תוך זמן קצר מגלה הצוות הרפואי לתדהמתו כי למרות לבוש המגן, הכפפות והמסכות -  רבים מהם נחשפו לגורם המחלה ונדבקו בה בעצמם. מוכרז מצב חרום עולמי.


נשיא ארצות הברית מודיע על הקצבת כל סכום שידרש כדי ללמוד מדוע המחלה מתפשטת בקצב מטורף כזה וכדי למצוא לה מרפא מידי. וועדת מומחים הכוללת את מיטב מדעני הנגיפים מנווטת מחקר מואץ לאפיון נגיפי האיידס החדשים שבודדו מהחולים. המחקר הועבר למעבדה מאובטחת שבה כל העובדים נתונים בהסגר ולובשים בגדי חלל אטומים.

המדענים הוכו בתדהמה לאחר שבודדו נגיפי איידס מריריות העיניים ומדרכי הנשימה של נשאי איידס שהודבקו לאחרונה. בדיקות של מבנה הנגיף המבודד הראו שנוצר נגיף איידס מזן חדש. נגיף שנושא את החומר התורשתי גורם המחלה של נגיף האיידס הקלאסי, אך חלו בו שינויים. עתה הוא נושא בנוסף גם חומר תורשתי של נגיף השפעת מסוג A. למעשה הנגיף החדש הוא כימֶרה של נגיף האיידס עם נגיף השפעת. מקרים של נגיפי כימרה כאלה ידועים מהעבר, שבהם נעשה שחלוף גנטי בין נגיפי שפעת של מינים שונים, שתוצאותיו היו שפעת החזירים ושפעת העופות. אבל במקרה זה מדובר בשחלוף רצפים גנטיים בין שני נגיפים מקבוצות מחלה שונות. כידוע לשני נגיפי האם - האיידס והשפעת - מכנה משותף רחב. בשניהם החומר התורשתי הוא RNA חד גדילי. המחקר העלה שהנגיף הקטלני החדש מכיל את מקטע החומר התורשתי של נגיף האיידס המקורי שגורם למחלה, אך חלבוני המעטפת שלו התחלפו בחלבוני נגיף השפעת. הסתבר שזו תוצאה מכך שחלק מהחומר התורשתי של נגיף האיידס עבר איחוי עם חלק מהחומר התורשתי של נגיף השפעת. האירוע התרחש כפי הנראה באדם אחד שחלה בשתי המחלות, שפעת ואיידס במקביל. כתוצאה מכך נוצר נגיף איידס קטלני שמדביק על ידי רסיסי רוק של הנשאים, וגורם למגיפת איידס המתפשטת ומדביקה כמו שפעת.




מגיפת נגיף האיידס הקטלני מתפשטת במהירות. אלפי גופות ביום מועברות למפעל משריפות שבו הארובות מעלות עשן שחור ללא הרף. חברות התרופות אינן עומדות בקצב הייצור המואץ הנדרש להכנת קוקטייל התרופות ששימש עד כה את חולי האיידס , כדי להאריך את חייהם. נוצר שוק שחור - התרופות מסופקות בקושי גם למי שהפרוטה מצוייה בכיסו.


חולפים מספר שבועות ומתחילים למות בקצב מפחיד גם המאושרים שידם משגת את קוקטייל התרופות. התרופות כבר אינן עוזרות. מסתבר שהנגיף החדש עובר בקצב מהיר מאוד שינויים מפלצתיים נוספים בחומר התורשתי שלו. קצב התרחשות מטורף של מוטציות כאלה לא היה מוכר עד כה.  בכל יום שעובר הנגיף הופך לאלים יותר ויותר. הנדבקים מתים מאיידס חודשים ספורים בלבד מההדבקה. בקצב התרחשות מוטציות חדשות כאלה, הכנת חיסונים בלתי אפשרית. המדענים חסרי אונים. לא ניתן להכין חיסונים כנגד נגיף שמשתנה כל העת.

אף על פי שהוטל סגר קפדני בגבולות היבשה, הים והאוויר - המחלה מתפשטת במהירות באירופה ואסיה, וכבר רבים החולים בישראל. אוכלוסיות העולם בהיסטריה מוחלטת. רשויות הממשל ומשרדי הבריאות איבדו כל שליטה. אנדרלמוסיה שוררת בכל. שוד וביזה. אנשים נוהגים כחיות לפני שנופלים בעצמם קורבן לנגיף.

נשיא ארצות הברית נושא נאום לאומה מתוך הבונקר המבודד אי שם: "אזרחים יקרים, אסון עולמי נפל עלינו. הוריתי לכל המדענים שעדיין בקו הבריאות לעשות ככל יכולתם לפתח תרופה או חיסון כנגד נגיף האיידס החדש שכינויו אינְפלוּאיידס. אם לא תמצא התרופה, הנגיף יגיע עם תנועת הרוחות לכל פינה בכדור הארץ. אם לא תמצא הדרך לעצור את המגיפה הנוראה ביותר בהיסטוריה האנושית - הכחדת המין האנושי עד לפרט האחרון צפוייה תוך שנתיים, מקסימום שלוש מהיום. כולנו שמים יהבנו במדענים ובמחקר הקדחתני המתבצע להצלת האנושות.


                                               SO WILL HELP US GOD ".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן