יום ראשון, 31 בינואר 2016

'הדואר לא בא היום' - שביתה איטלקית?!


האוטו בא/ נעמי שמר

הדואר בא היום
באוטו האדום
ולי נתן
מכתב קטן
מכתב עם בול

אולי הוא מאבי?
אולי מתל אביב?
אולי האח
כתב לי כך
מן הטיול?

הדואר ממהר
וטס מן החצר
לכל מקום
יבוא יום יום
שלום שלום!


גדלתי על השיר הזה, בימים שדואר ישראל היה דואר. כשהדוור החביב הגיע לשכונה כשעל כתפו נושא תיק העור הגדול, רצנו לעברו עדת ילדים קטנים. האם הבאת לנו מכתב? שאל כל אחד. כן ענה הדוור מפשפש בתיקו. הנה יש לי מכתב לאבא שלך מהדוד בברזיל, ושלף מעטפה שבשוליה מסגרת פסים נטויים בצבעי צהוב ירוק. והנה עוד מכתב מלונדון לאמא שלך. ואחר כך שלף גם מספר מעטפות קטנות - ברכות לשנה החדשה, כולן עם אותו הבול של הרימונים האדומים, או של המרגלים נושאים אשכול ענבים. ולאחר שמסרתי את המכתבים להורים, קיבלתי את המעטפות - שמהן הסרתי בשמחה את הבולים, לאחר השרייה קצרה בכלי עם מים. הבולים שהתייבשו על גבי נייר סופג הוכנסו אחר כבוד לאלבומי אוסף הבולים שלי.


את  סניף הדואר הראשי בעיר ביקרתי בכל פעם שרשות הדואר הנפיקה סידרת בולים חדשה. הקפדתי שלא לפספס את יום ההנפקה, כדי להוסיף את הבולים החדשים לאלבום הבולים. לאחר יום ההנפקה כבר היה קשה להשיג את סדרת כל הבולים בשלמותה. מאוחר יותר הוריי הסכימו לחתום עבורי מנוי לשירות הבולאי והבולים החדשים היו נשלחים אלי בדואר. בכל פעם התרגשתי מחדש לקבל מעטפת בולים חדשים, הנתונים למשמרת בין שני דפי קרטון עבים, חומים. 

דברי דואר מהארץ הגיעו יום או יומיים לאחר המשלוח. וכיום?




זו הזמנה לחתונה של הבת שנערכה בספטמבר. ההזמנה הוכנה והודפסה על ידי ציירת. ומכיוון שהחתונה התקיימה ימים אחדים לפני ערב ראש השנה, שלחנו חודש וחצי מראש כמאתיים הזמנות במעטפות, מעוצבות גם הן, וכל אחת מהן מעטר בול דואר ישראל.  כשמדובר במשלוח של כמאתיים מכתבים הממוענים למקומות שונים בכל רחבי ישראל, הרי כבר אפשר בהחלט לדבר על סטטיסטיקה.

ומה הראתה הסטטיסטיקה וללא קשר למען משלוח ההזמנות? חלקן הגיעו ליעדן רק לאחר בין שבועיים לשלושה, במקרה הטוב. חלקן הגיעו כמה ימים בלבד לפני החתונה  - כלומר לצבי של הדואר לקח כמעט חודש וחצי למסור את ההזמנות. חלק מהנמענים לא קיבלו את ההזמנות עד עצם היום הזה. אחיין שלי שגר בכוכב יאיר, קיבל את ההזמנה רק לפני ימים אחדים - כמעט חצי שנה איחור! אפילו בימי הביניים, בדואר יונים וכרכרות, הדואר התקבל מהר הרבה יותר. האין זו שערוריה? האין זו שביתה איטלקית במיטבה?

נכון, במסגרת תהליך יעול פיטרו כ-  1,700 עובדים בדואר. כדי שהנותרים יוכלו להמשיך לעבוד ולהביא משכורת מכובדת לביתם. סיפרו סיפורים שבשל כך כל דוור יחלק מעתה ואילך בשני אזורי חלוקה. יום אחד באזור אחד ובשני באזור השני. לא נורא כך אמרו, במקום לקבל דואר בכל יום, נקבל כל יום שני. אז אם בעבר דואר הגיע תוך יום יומיים מהמשלוח, על פי ההסדר החדש הוא אמור להגיע כעבור שלושה, ארבעה ימים. מקסימום שבוע, נכון?

אבל כולכם בוודאי נוכחתם שאין כך הדבר. דואר ישראל גרוע היום מדואר מדינות העולם השלישי.  ביטוח לאומי שלח אלי בדואר שני זימונים לוועדות רפואיות חודש לפני המועד. הם הגיעו יום אחד בלבד לפני מועד הוועדות. לא יכולתי להתארגן מהיום למחר לוועדות האלה, ודחיית מועדן בהודעה של פחות מארבעה ימי עסקים - מלווה בקנס של 256 שקלים, לכל זימון שלא מופיעים. עכשיו לא מדובר במקריות של זימון אחד. כי שני זימונים נפרדים הגיעו באיחור דומה. 

נשבע לכם שאם הייתי נאלץ לשלם את הקנס הזה לביטוח לאומי, הייתי תובע את דואר ישראל בבית משפט לתביעות קטנות ובהזדמנות גם על הנזקים שנגרמו בשל המשלוח/אי המשלוח של ההזמנות לחתונה. אבל לאחר בזבוז זמן בטלפונים ושליחת פקס לביטוח לאומי (ולוודא שקיבלו), הסכימו שלא לחייב אותי בקנס על ביטול הוועדות. בין השאר משום שגם לביטוח לאומי ידועים מעללי דואר ישראל. אבל מה לגבי הנזק שנגרם לי? עיכוב תחילת תשלומים שמגיעים לי מביטוח לאומי לפחות בחודש אחד? 

אז ביום חמישי בשבוע שעבר נקבעו לי שנית שתי וועדות. אם הייתי מחכה לזימונים בדואר, שוב הייתי מפספס. שלטונות הדואר חוזרים ואומרים שהם הולכים ומתייעלים והכל יסתדר. אבל נראה שהם הולכים ומתייעלים דווקא בשיבוש משלוחי הדואר. כי הפעם קיבלתי את הזימונים לוועדות שלושה ימים לאחר שהתקיימו - כלומר ככה דואר ישראל הולך ומשתפר. במה? בעליה במשך זמן המשלוח?

וכיוון שכבר אי אפשר לסמוך על דואר ישראל, ביקשתי שישלחו לי מביטוח לאומי קוד, כדי שאוכל לקבל מהם בעתיד את כל המידע הדרוש בטלפון. לקח חודש כמעט עד שהגיע הקוד הזה (בדואר כמובן), שבעזרתו יכולתי לקבל הפעם בטלפון מידע על המועדים החדשים של הוועדות, ולא להסתמך על דואר ישראל. חשבתי שעם הקוד הזה אוכל להכנס גם לדומיין האישי שלי באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, אבל מסתבר שצריך לשם כך בקשת קוד נוסף כדי לקבל את המידע. גם לקוד הזה המתנתי למעלה מחודש כדי שדואר ישראל יואיל בטובו למסור לי את המכתב עם הקוד. קיבלתי אותו רק היום. ושלא יבלבלו את המוח בדואר שביטוח לאומי אשם. ראשית יש תאריכי משלוח במכתבי ביטוח לאומי, ואותו הסיפור קורה גם עם מכתבים שנשלחו אלי ממשרד הבריאות ומקומות אחרים.

כעת כשבידי הקודים לאתר ביטוח לאומי, כבר אינני זקוק יותר לשירות המעולה של דואר ישראל. שמעתי דיבורים מעובדי הדואר שמשמיצים שירותי דואר פרטיים מתחרים. מספרים שהם משליכים דברי דואר, משמידים דברי דואר, פוגעים בתכולה, גונבים ועוד כהנה וכהנה סיפורי אלף לילה ולילה.

אבל, התבוננו בחבילה הזו בתמונה. קניתי מוצר ביום חמישי כשבוע לפני ערב ראש השנה. במעמד הקנייה נאמר לי בטלפון שזמן המשלוח יארך ארבעה ימי עסקים ואולי קצת יותר בשל החגים. אבל את החבילה קיבלתי במישלוח ביום ראשון שלאחר מכן (כלומר לאחר יום עסקים אחד). זכיתם לדבר כזה מדואר ישראל?





הדיוור נעשה על ידי חברה פרטית. תענוג ממש. רבע שעה לפני המסירה קיבלתי טלפון מהשליח שמברר אם אני בבית ומוודא את הכתובת. החבילה נמסרה לידיי במועד וחתמתי אישור קבלה על גבי מסך במכשיר קטן של השליח. שתי דקות לאחר מכן נשלח אלי מסרון מהחברה לטלפון שלי, וזה לשונו:

'נמסר משלוח 5803149 מ...
בתאריך 08/09 בשעה
10:08 לידי ... במידה ולא 
קיבלת  נא להשיב בהודעה
נשמח לדירוג הבלדר בין 1 ל 10
בהודעה חוזרת'

הסיפור חזר על עצמו גם עם דבר דואר נוסף שנשלח אלי בפעם אחרת, ובדיוור של חברה פרטית אחרת. לדואר ישראל יש בהחלט מה ללמוד מחברות פרטיות אלה.

לעומת זאת דווקא דואר ישראל הם אלה שזורקים פתקים בדבר חבילה או דואר רשום מחוץ לשער של הפטיו שלנו. נתונים לחסדי הרוחות והגשמים. חלילה שהדוור יואיל להניח בתיבת הדואר או להצמיד לדלת הבית. כדי לקבל חבילה או דבר דואר רשום, אני צריך להגיע לסניף הדואר ולבלות בו לפעמים שעה כדי לקבל אותו. כי מתוך שלוש עמדות פקידים, במקרה הטוב מאויישים שניים בלבד. וכל אחד מתעסק במשך זמן רב בהעברת בעלויות אינסופיות של מכוניות יד שנייה של שכנינו מהכפר עיסוויה. אז תגידו, איזה צידוק יש בקיום דואר ישראל פרימיטיבי שכזה? כאשר ברכות שנה טובה כבר מסמסים, מברקים כבר עברו מהעולם, שזימונים ומסמכים נשלחים בפקס, שחבילות ודברי דואר מגיעים עד לדלת הבית על ידי חברות פרטיות (ושלדואר ישראל יש רק לקנא בהם על יעילותן)?

ותגידו, האם לא ברור כי עובדי דואר ישראל נוקטים בשביתה איטלקית? נראה שהם סובלים כל כך ממחסור בכוח אדם, עד כי נדמה לפעמים שהעובדים דווקא
עסוקים יותר במיון הדואר לדואר חשוב לבין דואר לא חשוב. דואר לא חשוב (כמו ברכות מהעבודה ליומולדת) או שטויות אחרות - מגיע תוך ימים ספורים. לעומת זאת דואר חשוב מבנקים, ביטוח לאומי, משרד הבריאות, בתי חולים והזמנות לחתונה - כמוהו כמשלוח על קרני הצבי, תרתי משמע. תגידו, יש למישהו מושג היכן העובדים בדואר מחביאים הזמנות לחתונה במשך חצי שנה, הא? מי שם אחראי על מה ומתי יגיע הדואר לנמען? וכי לכך יש להם תקנים?

אבל נראה שעובדי דואר ישראל נוקטים בשיטת הבריונות כמו עובדי הנמלים ועובדי חברת החשמל. אלא שהיד על הדואר עלובה היא לעומת היד על השלטר של עובדי חברת החשמל למשל. ושירות כזה של הדואר למעשה רק מייתר את עצמו מהר ובטוח. כי כשקיימים כל התחליפים שציינתי ואחרים בדרך, דואר ישראל יהפוך למיותר והשביתות האיטלקיות של עובדיו רק יזרזו את המשלוח שלהם לחתום בלשכות התעסוקה. עובדי הדואר רק משניאים עצמם על הציבור ולכן אף אחד גם לא יצֵר על גורלם לכשזה יקרה.

אני זוכר את ימי ילדותי כשדואר ישראל היה מתקין טלפונים. חמש ולפעמים עשר שנים אנשים חיכו בתור להתקנת קו טלפון בבית. ולכשהעבירו את השירות לחברה פרטית (בזק) הרי זמן ההמתנה התקצר כמעט לאפס. אז מה קרה פתאום? אבל אז בבזק המחירים היו גבוהים.  כשעשינו פוסט דוקטורט, דקת שיחת טלפון מהארץ לארה"ב עלתה 32 שקלים. מארה"ב לישראל רק שקל אחד. במצב כזה כמובן שרק אנחנו התקשרנו תמיד למשפחה. ואז כשקמו  חברות מתחרות לבזק, פתאום מחיר השיחות לחו"ל ירד לפחות משקל לדקת שיחה. אז מה קרה פתאום? תחרות!

אז כדאי שעובדי דואר ישראל יפנימו - השביתות האיטלקיות שלהם פוגעות קודם כל בעצמם, ורק מקרבות את הקץ. לציבור לא יהיו רחמים כלפי בריונות מאוסה של וועדי עובדים מסוג כזה. 

בימים אלו מועלית הצעת חוק בכנסת שתכריח את דואר ישראל לשלם פיצויים ללקוחות בשיעור של פי- 4 משווי הנזקים, במידה ודבר דואר לא יגיע ליעדו עד 
שבוע ימים. ואז כשיעבור החוק אתבע ואקבל למשל ללא הוכחת נזק:

200 הזמנות (בעלות 20 ש"ח האחת)  = 16,000 ש"ח
קנסות אי התייצבות בזמן לוועדות = 4,000 ש"ח. וזה לא כולל מחיר הבולים כפול ארבע. ולעורך דיני אשלם 2,000 ש"ח כדי שיתעסק בתביעה.

ומצידי שכולם יגישו חשבונות כאלה, ושדואר ימי הביניים הפרימיטיבי הזה
 יפשוט את הרגל. ויבוא לציון גואל.

ראו עובדי דואר ישראל, עד כמה השנאתם עצמכם על הציבור. הרווחתם את זה ביושר. עד מתי לדעתכם הציבור 'הטיפש' ישתוק?

21 תגובות:

  1. מתוך זה שחוויתי בעצמי בעיות עם דואר ישראל כבר מזמן אני קוראת להם דואר הצבי ישראל על במותיך חלל .
    אתה צודק המצב נוראי.. אני מכירה גם עוד חברה פרטית שעוד לא השתמשתי בשירותיה באזור זיכרון או (אולי זאת אותה חברה אפילו , שמם הנדיב - ארגון נפגעי דואר ישראל , לא נקבת שם :-) בראש השנה שלחתי 22 שנות טובות לחברים ב"דואר 24" אף לא אחד מהנמנעים קיבל את הדואר באמת אחרי 24 שעות.. מ7 ימים עד 24 יום .. אבל זה לא השיא.. השיא היה שברכה ששלחתי בפסח דאשתקד לחברה טובה שלי הגיע אליה רק שבועיים לפני ראש השנה , אחרי חצי שנה .. מטורף העניין הזה . וזה באמת כמו שציינת בגלל שאין תחרות .. החברות המרכזיות האלה עושות בנו שפטים, אז באמת הם צריכים להישפט על זה , מסכימה אתך!

    השבמחק
    תשובות
    1. יש גבול עד כמה הציבור יכול לשתוק. במקום להתקדם החזירו אותנו לימי הביניים. אני מקווה שהצעת החוק על קנסות לדואר תעבור ותעשה את שלה. בכל מקרה, החברות הפרטיות הקמות על רקע התפקוד הלקוי של הדואר מהוות איום רציני על הדואר. חבל שהעובדים ש/ל הדואר אינם מבינים את זה.
      הזמנות לחתונה ודברים שכאלה - לא אשלח יותר לעולם דרך דואר ישראל. אני מקווה שכל בר דעת שקורא פוסט זה יעשה כמוני.

      מחק
  2. בפועל אני מזמן כבר לא משתמשת בדואר ישראל. לחבילות אני מוסרת את הכתובת שלי באוניברסיטה.

    השבמחק
    תשובות
    1. את חושבת שלאוניברסיטאות יש פרוטקציה בדואר ישראל? בכל מקרה חבילות פרטיות אינך יכולה לשלוח דרך האוניברסיטה. אגב באוניברסיטה שלנו הדואר עדיין נשלח ומתקבל על ידי דואר ישראל (ויש אפילו עובד אחד שלהם באוניברסיטה). אוף!!!

      מחק
    2. בדיוק רציתי לשאול אם הדואר באוניברסיטה מתקבל על ידי מוסד אחר ולא דואר ישראל. נראה לי לא הגיוני.

      מחק
    3. מה שנשלח לאוניברסיטאות מחו"ל בדואר אוויר רגיל (למעט דואר שליחים או חברה חיצונית)מועבר באמצעות דואר ישראל. יותר מכך בכל קמפוס יש סניף דואר ישראל. למזלנו כיום רוב התקשורת נעשית בפקסים ובאינטרנט. ולגבי תשלומי שכר לימוד - בנק הדואר עדיין מתפקד (כמה זמן עומדים בתור, זה כבר סיפור אחר).

      מחק
    4. הבנתי. תודה על ההסבר. ולגבי התור הבלתי נגמר, דווקא שמעתי תגובות טובות על האופציה החדשה שהם מציעים: האפשרות לקבוע תור מראש. עוד לא ניסיתי את זה כי הסניף לידנו מאוד קטן ואין לו כזאת אופציה, אבל מי שניסה, סיפרו שזה אשכרה עובד.

      מחק
    5. גם הסניף שלנו קטן, למרות שהוא משרת גם את השכונה שלנו וגם את הכפר הערבי עיסוויה, שהוא בעצמו כבר כמעט עיר קטנה. שירות כזה גם לא קיים אצלנו בסניף. אבל מכיוון שאני לא מעביר בעלות כל יום שני וחמישי וכבר לא שולח מכתבים (מלבד מכתבי גוביינא של מוסדות רשמיים שאותם אפשר פשוט לשלשל בתיבה), אפשר לומר שאני כבר לא זקוק לשרותי סניף הדואר.

      מחק
  3. הדואר מזמן הפך להיות צב במקום צבי שבוע טוב ידיד באהבה שלגיה

    השבמחק
    תשובות
    1. צבים מקומם בפארק הזוחלים. שבוע טוב גם לך ריקי.

      מחק
  4. השירות שהדואר נותן הוא בלתי נסבל. זו שערורייה שנמשכת כבר הרבה מאוד זמן. אבל אני לא בטוחה בכלל שזו אשמת העובדים, בוודאי לא אשמתם הבלעדית. כשיש יותר עבודה (למשל בכל הנוגע לדואר חבילות), פיטורי עובדים אינם התייעלות, להפך. יכול להיות שיש כאן מאבק בין המדינה לבין העובדים, כרגיל על גב הציבור חסר האונים.

    אבל למה ביטוח לאומי ושאר המוסדות אינם יכולים לשלוח זימונים וסיסמאות במייל? למה הם דבקים בשיטות מימי התורכים? לשלם חשבונות אפשר באינטרנט, ולקבל זימון אי אפשר? מוזר מאוד.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני משוכנע בשביתה איטלקית של העובדים. גם אם מספר הדוורים צומצם בחצי, אינני מבין איך פתאום זמן המשלוח עולה פי-20. זה לא מסתדר לי אריתמטית. אולי יש כיום יותר עבודה עם חבילות אבל הרבה פחות עבודה עם מספר מכתבים (שכבר אין צורך בהם), ברכות, כמובן כבר מזמן גם לא מברקים ושירותים נוספים שאבד עליהם הקלח. הניהול של הדואר הוא כושל וצבירת חובות - לכן היה צורך בהתייעלות. נכון,צריך לבוא בטענות להנהלה, אבל כידוע העובדים הם תמיד אלה שמשלמים. אבל כעת הם נוקטים בבריונות. מצד אחד הסכימו להסכם ההבראה (כדי להציל את עורם של הנותרים) ומצד שני הם נוקטים בשיבושים מכוונים במישלוחי הדואר. לדעתי צעד זה אינו חכם והם ישלמו על כך ביוקר - כי שירות לא יעיל מיותר. ושירות לא יעיל מוחלף במתחרים.
      ולגבי ביטוח לאומי, אינני מבין אותם. כביכול חוששים לשלוח סיסמאות למייל שאינו מאומת. הם שולחים בדואר קוד לסריקה בסלולרי וכך הם מאמתים זהות האדם וחשבון המייל שלו. בשלב שני צריך לאשר בקישור הנשלח למייל ואז האינטרנט הופך לזמין. הכל בשם האבטחה כביכול. מצד שני יש אפשרות לקבל קוד מיידית בסניפי ביטוח לאומי באימות מול תעודת זהות.

      מחק
  5. קוץ בתחת13:52

    אתה קצת מתפרץ לדלת פתוחה... לכולם ברור שהשירות שדואר ישראל מעניק איננו שירות, ושהמוסד הזה פשט את הרגל. מי אשם? קודם כל - הממשלה. זו שהורגת את המוסד הזה ביסורים קשים. שלנו.
    אשמים, כמובן, גם עובדי הדואר. אלו, שמסתובבים עם פרצוף תחת, ועושים את כל מה שהם עושים ב - SLOW MOTION. התייעלות של שירות בטח איננה נעוצה בפיטורי עובדים חיוניים (מי שפוטרו אלו העובדים הזוטרים, אלו שבעצם עושים את העבודה - ולא המנהלים שעסוקים בלעשות לא-כלום) - אלא בייעול אמיתי. והרי אפשר לשכור עוד ועוד עובדים, כשהתשלום הוא בייקור של תעריפי הדואר. תכל'ס, משתמשים רבים היו מוכנים לשלם מעט יותר - תמורת שירות שאשכרה מתָפקד. בדיוק כמו שהמשתמשים מוכנים לשלם יותר לחברות משלוחים פרטיות. אבל הממשלה חונקת את הדואר: לא מאפשרת העלאת תעריפים מתאימה, לא מאפשרת פיתוחו של בנק הדואר, מחייבת "התייעלות" ופיטורים. שיקוליו של ביבי - איתו. ואנחנו? - אנחנו לא טובים יותר משֶה מוּבל לטֶבח...

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, לכולם ברור שהשירות של הדואר הוא שירות קקמייקה ולכן כנראה הגיע הזמן לשירותים חלופיים. הציבור אינו צריך לסבול מבריונות ושביתות איטלקיות של וועדי עןובדים. אני לא חושב ששהממשלה (ובכלל הממשלות לדורותיהן) היא האשם היחיד, כי טנגו רוקדים שניים. ההנהלות בדואר אינן יודעות כיצד להתמודד עם הקידמה ודואגות רק לכיסן. הרי יודע אתה שגם אם תייקר את הבולים ושירותים אחרים פי שניים - זה לא יביא ישועה לדואר, רק אולי ירפד יותר את כיסם של הבכירים. גם בעבר העובדים בסניפי הדואר לא היו ידועים כעובדים בשיא היעילות, בלשון המעטה. ובנוסף גם העובדים אינם תורמים לקידמה כאשר הם רוצים תוספת ותגמולים עבור כל נפיחה נוספת שהם מתבקשים לשחרר.

      הציבור אולי מוכן לשלם קצת יותר כדי לקבל שירותי דואר כפי שצריך ולראייה משלם לחברות פרטיות. אבל אני סקפטי שזה מה שיגרום לעובדי דואר ישראל להתחיל לתת פתאום שירות כפי שצריך. לדעתי דואר ישראל הוא אירגון עייף ומסואב של וועדי עובדים הסתדרותיים, שאבד עליו הקלח. מצד שני אין הם גרועים יותר מעובדי הנמלים ועובדי חברת החשמל שלהם יש יותר כוח.
      אבל מה לעשות? זמנים השתנו והמדינה כבר לא מנוהלת יותר על ידי ההסתדרות וועדי עובדים, לטוב ולרע. אני כבר מזמן הפסקתי לשלם דמי חבר להסתדרות, כשהבנתי שאני אישית לא אקבל מהם כלום.

      מחק
  6. אנונימי9:56

    צופה מהצד
    אני די בטוחה שהגבתי אבל התגובה שלי נעלמה משום מה. גם אני זוכרת טוב את השירות הבולאי ועד היום אני שומרת חבילה יפה של מעטפות עם בולים שאספתי בזמנו. יכול להיות שבצפון יש פחות לחץ על הדואר אבל המצב אצלנו לא כל כך גרוע. אין תור וחבילות ודברי דואר מגיעים. משתתפת בצערם של מי שסובלים מהדואר אבל אישית אני דווקא בסדר.

    השבמחק
    תשובות
    1. שמח לשמוע שאצלכם בצפון אין טענות לדואר. הכל כנראה שאלה של מידת אימפקט העיצומים על הציבור והלחץ שזה יצור. אבל ברור שבהחלט לא מדובר בעיה מקומית - עורכי דיני ברחובות ובאשדוד גם הם מקבלים את הזימונים לוועדות בביטוח לאומי לאחר המועד, ולעיתים אפילו מאוחר יותר ממני. אני מקווה שיעבור בקרוב חוק הדואר בכנסת בהקדם ואז נראה את הבריונים האלה בוועד העובדים בדואר ממשיכים במעלליהם.

      מחק
  7. אני כבר לא קונה ספרים דרך הדואר.. פעמיים קניתי ולא הגיעו הספרים. באחת הפעמים חנות הספרים (הוירטואלית) שלחה לי שני ספרים! שלא הגיעו. מי יודע, אולי אחרי שאעבור דירה הם יגיעו :)
    חוץ מזה הזכרת לי קטע משעשע מאוד מהספר "השנים הנפלאות בזבל" (מיכאל ויווג) על התקופה של המשטר הקומוניסטי בצ'כיה, במהלכה שירות הדואר מידרדר עד מאד. זה בעצם לא כל כך משעשע, זה מאד דומה למצב הנוכחי של הדואר בארצנו..

    השבמחק
    תשובות
    1. אני קונה רק ספרים שאזלו - יד שניה מאיתמר. פעם הוצאת ספרים הסכימה גם להדפיס עבורי במיוחד עותק כריכה דקה לספר שאזל. למזלי הם דווקא הגיעו בדואר. אבל אם לא היה מגיע, הייתי מתרגז מאוד.
      נראה שהמצב של הדואר משעשע אולי בסיפורים אבל לא במציאות.

      מחק
  8. עדיף כבר לשלוח עם יונה צולעת. יגיע יותר מהר. בזיון.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה באמת בזיון. לדעתי בסופו של דבר ככה עובדי הדואר יובילו בסופו של דבר לייתור השירות שלהם, משום שתחליפים קמים ויקומו במקומם.

      מחק

      מחק
    2. לגמרי. הציבור לא פראייר מזוכיסטי. בשורה התחתונה, הם יורים ברגל של עצמם.

      מחק

אפשר להשאיר תגובה כאן