יום חמישי, 20 בדצמבר 2018

מה לעזאזל קורה פה? הקשר פוקר-פורנו ההייטקי



מזה זמן שאני מגלה בלוח הסטטיסטיקה של הבלוג תנועות והפניות מאתרי פורנו שונים. הנה שתיים לדוגמה מהימים האחרונים: 




לא רוצה לרשום את הקישורים כאן בבלוג מטעמים מובנים, אבל הסקרנים יכולים להעתיק ולבדוק את שני הקישורים התחתונים שבתמונה. אם יעשו זאת, יגיעו לדף הראשי של שני אתרי פורנו. ובין מבחר הדמויות הנשיות המוצגות בחלונות המזמינים שבהיצע, יפגשו באמת את ג'סיקה ובשני את קתרין.

אני רוצה להדגיש שבהגדרות הבלוג נחסמות פעילויות וחיפושים של רובוטים, כך שמדובר ביד אדם.

בתחילה התעלמתי מהתנועות האלה בבלוג ומההפניות של אתרי פורנו שונים (!) לבלוג. ואני מדגיש שמדובר באתרים שונים כאלו. אך הטרידה את מחשבתי התרבות ההפניות האלו מהאתרים לבלוג. כפי שנראה בתמונה, רק 7 הפניות ותנועות מ'התא' של פוסי ג'סיקה ו- 5 הפניות של פוסי קתרין אלו לבלוג זה ביום אחד. אז כל זה, מעלה בי חשדות שמישהו (שהוא מנוי סדרתי לאתרי פורנו) מתחזה לקנקן וכבעל הבלוג שלו - בהתקשרות לפרוצות האינטרנטיות. מעבר לשאלת המי, חידה היא בעיניי מדוע.

כדי לקבל תשובה, על הקוראים להיעזר בסבלנות ולקרוא את ההמשך.

אתמול בבוקר ראיינו בכאן 11 את חברת הכנסת שרן השכל בנוגע למוטיבציה שלה בקידום חוק הפוקר. חוק פרטי שהיא מקדמת בכנסת. לפי הדיווחים במדיה התקשורתית, היא הייתה לכאורה גם ממתנגדי חוק הפורנו - כלומר בעד פוקר ונגד הגבלת הפורנו באינטרנט.

על המוטיבציה התמוהה שלה בחוק הזה, שיבטל את הוצאת משחקי הפוקר מחוץ לחוק - ניתן לקרוא ומומלץ בכתבה של גלובס : "כיסים עמוקים, משרד לובינג וחשיפה תקשורתית: למה דווקא ח"כ שרן השכל נבחרה לקדם את חוק הפוקר"?

ספציפית לגביה, הכתבה מציינת כי "בעלה הוא חובב פוקר. והיא הבינה את הלקונה שיש עם אי-הסדרת הפוקר".

אך הכתבה הזו מרתקת לא רק בשל המקרה הפרטי של שרן השכל, אלא בשל תיאור השיטה כיצד בעלי אינטרס קונים בכסף חוק בכנסת. בשיטה הנלוזה הזו מעורבים משרדי יחצנות, עורכי דין, אנשי הייטק, ואנשי תקשורת הפועלים לאיתור חבר הכנסת שישתף פעולה ולתת לו תמיכה לקידום הצעת החוק ועד לאישורה בכנסת בקריאה שלישית. השיטה מסוכמת בתמונה שפרסם גלובס: 




בראיון בכאן 11, חברת הכנסת שרן השכל טענה שמדובר ב- "פייק ניוז". כדרך הביטוי הדונאלד טראמפי הויראלי שכל כך נפוץ בימינו על ידי פוליטיקאים ועסקנים. 



כמה עולה קידום חוק פרטי בכנסת?


ישאלו וודאי הקוראים מהו הקשר בין פוקר לפורנו מלבד ששניהם מתחילים באות פ'. ובכן הקשר המוסרי (והחוקי?) המפוקפק בין הייטק(יסטים) לבין פוקר ופורנו מתואר בכתבה בעיתון הארץ : "פורנו, הימורים, אופציות ורכב צמוד: הצד האפל של ההיי-טק. כמה מחשבות נוגות על היי־טק ומוסר".

בכתבה מתוארת מעורבותן של חברות הורדות התוכנה, שבעטיין זכתה ישראל לכינוי המפוקפק “download valley
"חברות אלה, אשר זוכות לרוב לכיסוי אוהד בתקשורת עקב הצלחתן המסחרית וטיבן המעורפל, מתמחות בפיתוי הגולש להתקין תוכנה למטרה תמימה כזו או אחרת, וזו אוספת בחשאי מידע על המשתמש לצורך מכירתו למפרסמים, או מפנה את חיפושי האינטרנט שלו לאחד ממנועי החיפוש תמורת עמלה. 
וזה חוקי כי המשתמש לחץ (“אני מסכים”), ובתחתית ההסכם כתוב באותיות זעירות כי מותר לנו".

"ראשית, עולה תמיד הטיעון המנצח (“זה חוקי!”) כאילו כל מה שחוקי הוא בהכרח גם מוסרי, והשאלה מה ראוי לאדם לעשות בחייו מסורה בידי יועציו המשפטיים. משפטיזציה זו מוכרת לנו כמובן מהחיים הציבוריים בישראל, ומה לנו כי נלין על מהנדס פורנו בטרנינג מהוה, אם מתהדרים במוסריותם ראש ממשלה אשר קיבל מעטפות כסף ועובד לשכה בכיר שפרש במסגרת עסקת טיעון לאחר פרשיית הטרדה מינית"?

גם "המבנה המשפטי של רבות מהחברות הללו מפריד בין עסקיהן הרשומים באנדורה, קפריסין, גיברלטר או ברמודה לבין החברה הישראלית העוסקת לכאורה רק בפיתוח הטכנולוגיה".

מסכם מחבר הכתבה: "מובן שרובו של ההיי־טק הישראלי עדיין פועל למטרות ראויות... מומלץ, עם זאת, לבחון בעין ביקורתית במה בדיוק עוסק 'זה מההיי־טק' שממנו אנו מתפעלים, ואת מחפשי העבודה מביניהם".

אין יותר מדברת בעד עצמה עדותו של אחד הטוקבקיסט מהתחום לכתבה : "לא מדובר במיעוט של הייטקיסטים, אלא הרבה יותר מזה".

ובכלל הכתבה הזו עוררה מספר רב של תגובות נאצה זועמות מקרב הייטקיסטים ושכפחדנים בני פחדנים אינם מעזים לומר את הדברים בשמם, אלא בכינויים אנונימיים. אחד מהם לפי חשדי מתאים לכאורה בסגנונו ובכינויו לזה הקשור לעניין הפורנו שפתחתי בו. אבל זו הקדמת המאוחר להמשך.

אבל למרות האנונימיות הפחדנית של הטוקבקיסטים האלה, כדאי שיזכרו אותם מהנדסי התוכנה וההאקרים - שבמערכת הארץ שמורים הפרטים של הטוקבקיסטים, כולל כתובות המייל שלהם. ובחקירה אפשר להגיע אליהם.

אין מעיד יותר על המוסריות המפוקפקת של אנשי ההיי-טק האלה, כמו זו של אחד מהטוקבקיסטים שכותב כתגובה לכתבה: "מוסריות היא אך רק יחסית. אין דבר אחד בעולם (לא רצח, לא גילוי עריות ולא אונס) שהוא באופן אבסולוטי רע. רע וטוב זה אך ורק בעיני המתבונן ובתפיסת האדם".

וכעת נחזור לשאלה שפתחתי ברשומה. במי מדובר ומה המוטיבציה שלו. מה ידוע לי על החשוד לכאורה?

ראשית מדובר בזכר בשנות הארבעים לחייו (ולמרות גילו יש לו אישיות ילדותית בלשון המעטה). הוא מהנדס תוכנה שלמד בטכניון. הוא מתגורר בתל אביב וכתובתו ידועה לי. כמו גם תמונתו, כי בטעות שלו - תמונות המחשב שלו הסתכרנו עם התמונות במחשב שלי (חחחחח). הוא ניצל גישה לא חוקית ללוח העריכה של הבלוג שלי בישראבלוג, כדי להשתלט על המחשב שלי. על כך צברתי נגדו הוכחות לרוב, שאת חלקן פרסמתי בבלוג זה ובבלוג אמירה יומית בעבר. את שאר האינפורמציה המרשיעה נגדו - לא אספק לו כאן כדי שיתגונן, אלא רק למי שאמור לדעת על זה.

שנית הוא משחק מכור לפוקר אינטרנטי, שכאמור עדיין מחוץ לחוק. במחשב שלו יש מערכת הפעלה לינוקס שלא מאפשרת לו משחק באתר הימורי הפוקר. אבל יש לו גם מחשב ישן עם מערכת הפעלה ישנה של WINDOWS. שני המחשבים האלה הופיעו כבעלים של תוכנות שלי שקניתי במיטב כספי (כלומר הוא גם גנב !). אבל המחשב הישן שלו מתחמם מאוד ודורש כיבויים תכופים לקירור. לכן הוא חודר באופן אנונימי למחשבים אחרים דרך proxy כמו TOR - ומנצל את משאבי המחשב של אחרים למטרות המפוקפקות שלו (שאת חלקן פרסמתי בעבר).

עיקר פעילותו הפלילית היא בלילות, כגנב בלילה.
כיצד אני יודע זאת?
ראשית מהתרברבותו בנושא בעבר בכינוי זה או אחר בפורמים שלא אפרט, כמו מדיווח ותיעוד של מערכות ההגנה במחשב שלי, ומעוד אינפורמציה - שלא אספק לו כאן רמזים לאופן וסוג איסוף הנתונים נגדו.

שלישית הוא עצמו היה שחקן פורנו בעברו. כעת הוא נשוי ובעל משפחה. מכאן יכולה להיות מובנת מהי המוטיבציה שלו לטשטש זהות פעילותו באתרי פורנו (מלבד אי החוקיות), ולפעול בה בזהות בדויה. מצאתי שרידים של פעילויות מפוקפקות שניסה לעשות דרך המחשב שלי (כולל ניסיונות פריצה לחשבונות בנקים וחברות אשראי) ואשר חשב שמחק עקבות. אבל הן משוחזרות ומתועדות. ואפילו יכולות לשלוח אותו לכלא לשנים רבות. בתיק 1000, 2000....10,000.

מיותר לציין שאין לי כל צורך בצרכנות פורנו וגם לא פוקר. אינני יודע ואף פעם גם לא רציתי ללמוד לשחק פוקר, או כל משחק הימורים אחר. גם אינני מתכוון להרשם לאתרי הפורנו כדי לאתר את ההתחזות שלו אלי. יעשה את זה מי שצריך. כמה פתטי להסתתר מאחורי הזהות שלי ושל הבלוג - לצורך עסקיו המפוקפקים. 

אבל אין לו מושג עד כמה רבים החומרים שנאספו לגביו. האם אשתו יודעת איזה שה תמים יש לה? האם הוא יודע עד כמה כל זה עשוי לפגוע בקריירה המקצועית שלו? האם כדאי לו להמשיך לשחק בחייו 'פוקר' נגדי?

מפרסומים דומים קודמים (שבהם סיפקתי הוכחות מצולמות), נתקלתי בתגובות לא מעטות - על פרנויות ומדוע דווקא אתה. אז אומר כאן שוב, זה לא רק אני!

לידיעה, כל בעלי הבלוגים לדורותיהם בישרא צריכים לחשוש - למדובר יש/הייתה גישה לא חוקית לכל חשבונות הבלוגים בישראבלוג, כולל כתובות המיילים, שמות משתמש, סיסמאות וכתובות ה- IP של המחשבים והסמרטפונים. אי לכך לא מן הנמנע שמשאבי המחשבים שלכם משמשים למטרות מפוקפקות ו/או משתמשים בכם כזהות בדויה, ללא ידיעתכם!

לבעלי חשבונות בלוגספוט אני מציע - עקבו בסטטיסטיקה שבלוח העריכה שלכם אחרי מקורות כניסה והפניות מפוקפקים. ואולי גם אתם תגלו הפתעות ושמישהו/ם משתמשי בכם או במחשבכם בזהות בדויה. 

אגב לפני ימים אחדים כשניסיתי לאחר זמן רב להכנס ללוח העריכה בבלוג המוקפא שלי בישראבלוג - מערכת האבטחה במחשב העיפה אותי מהאתר , עם אזהרת חסימה שהאתר מסוכן. לידיעת כל אלה שעדיין כותבים שם.

*** 

ולסיום טיפ לצרכני הסמרטפונים. אם אתם מאזינים לכתבות ברדיו וצופים בטלוויזיה, הרי אתם יודעים שכולם כיום מאזינים לכולם (מצלמים, שומעים ומקליטים אתכם). רק בימים האחרונים הזכירו חברה מהרצליה, ששמה יצא לרעה בעולם - חברה שפיתחה תוכנה שבעזרתה ניתן לפרוץ בקלות לכל סמרטפון, להשתלט עליו ולעקוב אחרי הכול דרכו. גם כשמכבים אותו.

אבל יש דרכים שונות להשתלטות. היא יכולה להיות דרך קישורים ששולחים לכם בוואטסאפ חבריכם כביכול, או דרך קישורים לתמונות סרטונים או טקסט שנשלחים במיילים, ועד דרך השבה לשיחה תמימה בטלפון - ממספר חדש ולא ידוע לבעל הטלפון.

וכאן אני רוצה לתת אזהרה וטיפ לקוראים על דרך ניסיון השתלטות שנתקלתי בה
 מספר פעמים בסמרטפון שלי לאחרונה. שימו לב - אם תגיע אליכם הודעה קולית ושבהתראה אליה השולח מכונה card - אל תאזינו להודעה!!! 

האזנתם - הטלפון שלכם מקבל בעלות זרה.

ההודעה הזדונית הזו לא ניתנת לכאורה למחיקה ללא האזנה לה. ובנוסף היא שולחת נודניק אל מסך הפתיחה - שיש הודעה קולית. ויש לא מעט שנשברים מהנודניק ומאזינים להודעה, שאגב אין בה שום דבר מילולי.

אז הרי דרך כיצד למחוק אותה ומבלי להינזק:
אם קיבלתם התראה להודעה קולית בשם card, מבקשים ממישהו מוכר לשלוח לטלפון הודעה קולית. לאחר שמאזינים לה, יש לבחור בהתאם את מספר הפונקציה בסולמית - שמוחקת את כל ההודעות הקוליות. כך תמחק גם ההודעה הזדונית שלפניה, מבלי הצורך להאזין לה. בטלפון שלי - הקשה על 3#
.

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן