יום שני, 31 בדצמבר 2018

רוחות בחירות



ברשומה זו אפתח בהבטחה ואמשיך בחידוש מהפכני.

במסע הבחירות האחרונות לרשות העירונית בירושלים, נראה שהמועמדים חשבו שהטלפונים שלנו הם רכושם הפרטי. המועמדים שלחו מסרונים והודעות קוליות ללא הרף. ואצלנו היו חמישה מועמדים שהצטמצמו לבסוף לארבעה בסבב הראשון. אבל גם החמישי המשיך לשלוח מסרונים בשביל זה שחבר אליו. ואחד כינה את יריבו בשם גרגמל. להזכיר שהוא הרשע מסדרת הדרדסים. והגרגמל ממש נעלב קשות לפני שהפסיד בבחירות וחזר לכסאו בממשלה. וכך חדשות לבקרים הם השמיצו והשמיצו. הבטיחו בניית חמשת אלפים יחידות דיור חדשות לירושלים וחוג אחד חינם לכל ילד, וההילולה הייתה רבה.

וכיוון שההטרדות הטלפוניות היוו סימן לבאות, הבחירות לכנסת, הבטחתי לשתף את הקוראים כיצד ניפטר מעונשם של אלה - מההטרדות החוצפניות על חשבון תקציבי הבחירות שמגיעים כידוע מהכיסים שלנו. אז יש פיתרון טכני שנקרא חסימה.

יש שלושה סוגי הטרדות: הנפוצה היא שליחת מסרונים (הודעות SMS ) - תצביעו לסקר, היכנסו לקרוא את המצע, התכבדו לשמוע כיצד דאגנו לכם, התכבדו לשמוע מה תפסידו אם לא תצביעו לנו, התכבדו לשמוע השמצות על היריב...

ברשומה זו נעסוק בהטרדה זו. לשתיים האחרות אקדיש רשומה נפרדת.

והחפירות האלו מעצבנות ברמות. ואני חושד שהם בעצם כבר גורמים לאחוזי הצבעה נמוכים כמחאה. וכידוע יש תמיד המרוויחים מאחוזי הצבעה נמוכים. מיותר לציין שרובם ככולם אינם טורחים לקרוא את הזבל הזה ומוחקים את ההודעה מיד לאחר הפתיחה. אבל יש אפשרות לא לקבל ולא לפתוח?

כלומר, נשאלת השאלה האם ניתן בכלל למנוע הגעת ההודעות האלה ללא קריאה על ידי חסימתם. התשובה חיובית ואני הולך להסביר כיצד.

לפני שאתאר את הפרטים לפרוצדורה הפשוטה, אסביר את עיקרון החסימה. כיוון ששולחי ההודעות שולחים אותן מטלפונים אנונימיים, הטלפונים שלכם יכולים לחסום אותן בדרך של חסימת מילות מפתח. הטרדה הראשונה אצלי כבר הגיעה מהיהיר הלפיד. וכיוון שהוא כבר יודע שאפשר לחסום כל הודעה שמכילה את המילים 'יש עתיד', אז החופרים שלו שולחים הודעות בשם YESH ATID . אז תאמרו שהקרציות האלו יתגלו בפניכם בעתיד בכינוי אחר וכי מה הואילו חכמים בתקנתם?

אבל אנחנו חכמים לא פחות מהם, ולכן נחסום מילות מפתח נוספות כמו 'סקר' ו'משאל', ו'בחירות', ו'מפלגה' ו'מפלגת'...
אז איך עושים את זה? זה מאוד פשוט ומצריך רק 5 דקות מזמנכם. אתאר את השלבים בסמרטפון עם מערכת הפעלה אנדרואיד, כי אין לי טלפון של אפל. אבל העיקרון בוודאי דומה.

והרי השלבים:

1. פותחים את תיבת ההודעות מהאייקון שנראה כמו מעטפה במסך.
2 . מקישים על המילה 'עוד' בסרגל העליון.
3. בתפריט שיפתח מקישים על 'הגדרות'.
4. בתפריט שיפתח מקישים על 'מסנן דואר זבל'.
5, בתפריט שיפתח מקישים 'ניהול ביטויי זבל'.
6. מוסיפים את מילות המפתח אחת אחת ולוחצים אחר כל מילת מפתח על הסימן פלוס ( +).
7. להלן דוגמא למילים משימושיות שכבר הזנתי:

המרכז/השמאל/הימין/הימין החדש/צל"ש,בנימין נתניהו/ ביבי/גנץ/מפלגת/מפלגה/כולנו/תמר זנדברג/איילת שקד/בנט/נפתלי בנט/אביגדור ליברמן/גילוי דעת/אורלי לוי/כחלון/ישראל ביתנו/משאל/סקר/seker/המחנה הציוני/מרצ/ הבית היהודי/הבית שלנו/ליכוד/הליכוד/יש עתיד/yesh atid/אבי גבאי/...

שכחתי מישהו? עוד יתווספו אם יהיה צורך בימים הבאים.

על חסימה של דחיפת שיחות קוליות אכתוב כאמור בקרוב ברשומה נפרדת.

וכעת הפתעה. כתבתי בעבר על אדישות הציבור מפני מעללי חברי הממשלה והכנסת. על כך שהם שקופים. כתבתי שהסתפקות בהצבעה בקלפי היא מאמץ קטן מדי לשינוי. "אז מה אדם יכול לעשות עבור מדינה"? לצקצק בלשון ולעבור לסדר היום זה לא אני. אז נאה דורש, נאה מקיים. החלטתי לצאת מאזור הנוחות שלי. לא, אני לא הולך לקחת חלק פעיל בפוליטיקה (למרות שאולי אתאר בעתיד משהו 'מדהים' שניסיתי ומדהימות שבעתיים התגובות. עוד אחשוב מתי לחשוף את המסתורין הזה).

אני מתכוון לעשות את מה שאני טוב בו. לכתוב. לא, לא עבור אלו שמצביעים עבור מפלגה, כאילו זו קבוצת כדורגל. אלה ממשיכים וימשיכו לתמוך במפלגה למרות שחטפה אלפי גולים עצמיים. על אלה אני אומר: שעם 'קבוצת כדורגל' לא גומרים את החודש. אני פונה אל אלו שמאסו בקיים ורוצים בשינוי. אני כותב אל אלו שמבולבלים במה לבחור. והצעד הראשון הוא ההחלטה במה לא לבחור כדי לתת סיכוי לשינוי. למען הסר ספק, אינני כותב בשירות מפלגה כלשהי. להן יש צבא של אנשי שיווק מקצועיים מוכשרים. והן מן הסתם אינן זקוקות לשרותיי.

אבל מי שמכיר את הבלוג, יודע שהוא אינו מיועד לזיהומים פוליטיים. בעבר כתבתי בכינוי 'חץ או פרח' בבלוג דע-א-אקטואליה, שהוא כבר אינו פעיל. אבל אולי ראוי שאפרסם מספר פוסטים משם בשידור חוזר, כי מדהימות שם התחזיות שלי מאז, שהתגשמו אחת לאחת.

אז הרי באה ההפתעה, אני עומד לחדש את הכתיבה בלוג הרדום שלי - אמירה יומית, עד לבחירות. ואת הכישרון הגרפי המהמם שלי תוכלו לראות כעת בפוסט הבחירות הראשון שם. ולא, אל דאגה - לא תהייה שם אמירה יומית, אלא על פי הצורך, במדור החדש 'בחירות 2019'.

הקוראים מוזמנים להפיץ כל אחד מהחומרים המתפרסמים שם בכל אמצעי המדיה (כולל פייסבוק, טוויטר וכדומה) - ובתנאי שתשמר ההפניה למקור. אם אתם מזדהים, תוכלו להרגיש מעורבים בהפיכת החומרים האלה לויראליים.

אז הרי הפניה לפוסט הראשון.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אפשר להשאיר תגובה כאן